Tjockistråden del 2

Vet du din storlek på Asics och ungefär vad du vill ha, så går det att beställa på nätet, från England till mycket lägre priser än här. (Köpte spikskor till friidrottande avkomman för en tredjedel av vad de hade kostat i Sverige, med frakten inräknad!) Googla "sportsshoes" (obs, stavningen)
Gud så bra. Jag måste köpa nya gympadojor snart och jag sliter ut många eftersom jag tränar så mycket. Men de är ju dyra! Du vet inte möjligen vad sidan heter som du beställde ifrån?

Mitt marsmål gick sådär i början, med att hålla mig inom mina points. Men nu är jag på rätt spår igen! Kanske inte lyckas gå ner 3 kg som planerat, men jag hoppas jag går ner nånting!

Efter förra veckans sega nedgång (-0.3 kg, totalt 2.5 kg) verkar denna bli bättre. Kunde såklart inte låta bli, så vägde mig igår och då visade vågen på 95.9 kg! Så totalt - 3.9 kg :) hoppas det håller i sig till onsdagens vägning på v.v.

Jag tycker att mars har varit trög hittills, i största allmänhet.
Mina leder vill inte vara med längre, det är sällan kyla påverkar mig särskilt mycket men nu är gränsen passerad. Så det får bli en kortisonkur - som tyvärr brukar medföra ett hulltillskott på magen. :arghh: Men det är lättare att bli av med tillskottet om lederna samarbetar så man orkar röra sig lite....
I kväll ska jag ner i bassängen igen!

Här står allt still men vägde in mig i mitten förra v och fick mens natten efter så tror det rubbar lite resultatet. Så får väl väga mig om några dagar igen men stridar på. Min jävla fiende är sockret än. Jag kan inte låta bli det pga ätstörningar och behovet av "dämpa känslor". Som om socker ger en kärlek?

Tog ett djupt andetag och registerade mig på Lifesum. Även med ångest och depression så måste jag ta tag i vikten. Hoppas att det går lättare nu när våren kommer och jag kan promenera utan en massa bök innan jag kan gå utanför dörren. Stillasittande jobb så all rörelse måste ske på fritiden. Självklart vet jag att depressionen blir bättre av motion, men när man mår riktigt dåligt så blir det ändå inte av. Men jag tycker att deras kalorinivå verkar ligga högt. Trots att jag klickade i för viktminskning.

Tog ett djupt andetag och registerade mig på Lifesum. Även med ångest och depression så måste jag ta tag i vikten. Hoppas att det går lättare nu när våren kommer och jag kan promenera utan en massa bök innan jag kan gå utanför dörren. Stillasittande jobb så all rörelse måste ske på fritiden. Självklart vet jag att depressionen blir bättre av motion, men när man mår riktigt dåligt så blir det ändå inte av. Men jag tycker att deras kalorinivå verkar ligga högt. Trots att jag klickade i för viktminskning.

Vad fyllde du i som minskning per vecka då? Jag gick på 1500 kcal innan och ändå gick det riktigt segt med viktnedgången, ökade upp till 1700 kcal och det var en lättnad att slippa gå hungrig. Går ändå ner.

Jag ska ligga på 2200kcal/dag. Då går jag ner utan hunger. Helt galet mycket mat om man äter rätt :rofl: får inte i mig allt. Så ligger väl på 2000kcal/dag.

Prova deras föreslagna kalorinivå och se vad som händer. Hoppas det går bra!
(vi är många som längtar efter våren.... så här såg det ut hos mig i fredags, sydöstra Sverige...)

Vad fyllde du i som minskning per vecka då? Jag gick på 1500 kcal innan och ändå gick det riktigt segt med viktnedgången, ökade upp till 1700 kcal och det var en lättnad att slippa gå hungrig. Går ändå ner.
Det missade jag nog vid registreringen. Jag klickade bara i viktminskning och fick ingen fråga om nivå?

Prova deras föreslagna kalorinivå och se vad som händer. Hoppas det går bra!
(vi är många som längtar efter våren.... så här såg det ut hos mig i fredags, sydöstra Sverige...)
Jo jag vaknade igår av ljudet från snöskottning. Blä. Väderprognosen sa inget om snö. Och det kom ca 2 dm. Det var bara att släpa sig ut och skotta. Och jag bor i södra Tyskland.

Jag ska ligga på 2200kcal/dag. Då går jag ner utan hunger. Helt galet mycket mat om man äter rätt :rofl: får inte i mig allt. Så ligger väl på 2000kcal/dag.
Jag ska nog väga och mäta maten en tid. Ögonmåttet duger inte. Portionsstorlekarna känns mycket magra, men det är väl meningen att man ska förstå hur en normal portion ser ut och inte ta sina vanliga jätteportioner. När jag ser vad folk äter på rasterna fattar jag intar jag inte hur de kan bli mätta.

Oj vad högt ändå. Jag ska ligga på 1670 just nu då ska jag gå ner 0,5kg i veckan. Om du går in på din sida och trycker på viltminskning så kan du välja hur fort du vill gå ner vikten du satt som målvikt.

Hur lång och vad väger du?
Som sagt får jag ligga på närmare 2300 men det är med "nyttiga" kalorier inräknat, inte sockerrik mat osv :)

Jag ska nog väga och mäta maten en tid. Ögonmåttet duger inte. Portionsstorlekarna känns mycket magra, men det är väl meningen att man ska förstå hur en normal portion ser ut och inte ta sina vanliga jätteportioner. När jag ser vad folk äter på rasterna fattar jag intar jag inte hur de kan bli mätta.

Jag vägde en lång tid. Så mycket lättare. Känner jag mig osäker tar jag än idag fram vågen :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
318
· Visningar
21 872
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 578
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar