Tjockistråden del 2

Men jag tycker att deras kalorinivå verkar ligga högt. Trots att jag klickade i för viktminskning.

Det kanske beror på vikten från start? Tror appen räknar ut basala energibehovet för användarens BMI och sen drar av några hundra kcal. Allteftersom du går ner i vikt kommer förmodligen dagliga kcal-intaget enligt appen minska.

Jag kämpar på, ikväll åt jag en limpmacka med ost och kaviar och den var tyvärr av modell large. Men då har jag ätit bra hela dagen. Dock ingen träning eftersom jag har en jävla förkylning som aldrig ger sig.

Gjorde ett test på Lifesum och det testet rekommenderade mig att välja Lchf strikt. Det verkar som om man måste betala för dessa specialprogram? Lchf har jag tidigare tyckt verkar så svårt. Jag älskar ju pasta. Men man kan väl prova tänkte jag. Kommer väl att drömma mardrömmar om läcker pasta.

Gjorde ett test på Lifesum och det testet rekommenderade mig att välja Lchf strikt. Det verkar som om man måste betala för dessa specialprogram? Lchf har jag tidigare tyckt verkar så svårt. Jag älskar ju pasta. Men man kan väl prova tänkte jag. Kommer väl att drömma mardrömmar om läcker pasta.
Du kan ställa om hur många procent fett/kolhydrater du ska äta i gratisversionen, så har jag gjort :)

Jag kanske är trög, men räknar man inte ut vad mitt energibehov är för nuvarande vikt och sen drar man bort 500 kcal/dag från det och eftersom man går ner i vikt justerar man ner det hela? Eller är jag fel ute? Låter kanske som världens dummaste fråga :o

-8hg sedan 2/3. Jag hade nog hoppats på några hg till, men jag är ändå nöjd eftersom jag vet att jag misskött mig. Har gått ner -7,5 kg sedan jag började med VV för 8 veckor sedan! För varje gång jag väger mindre slår jag nytt ”rekord”, det var många år sen jag vägde såhär lite.
Har fått tid att för att träffa läkare inför ev överviktsoperation, känner mig så kluven inför operation men tänker åka och träffa läkaren för att få bedömning!

Här står det still! Har gått mellan 85,8-86 i flera dagar nu, trots noggrant loggande och icke-fuskande. Överlag tycker jag att det går otroligt segt. Jag menar, -4 kg på 2 1/2 månad? :cautious: Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på längre. Att det går snabbt är ju inte det viktigaste, men för motivationens skull hade det varit trevligt med ett par minuskilon till.

Här står det still! Har gått mellan 85,8-86 i flera dagar nu, trots noggrant loggande och icke-fuskande. Överlag tycker jag att det går otroligt segt. Jag menar, -4 kg på 2 1/2 månad? :cautious: Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på längre. Att det går snabbt är ju inte det viktigaste, men för motivationens skull hade det varit trevligt med ett par minuskilon till.

Du kanske behöver minska intaget lite till?

Jag kände mig tvungen att sätta in en kortisonkur mot mina ledbesvär, brukar alltid behöva det så här på vårkanten och i år var inget undantag.
Tyvärr brukar en sådan kur innebära "ökad vaddering" på magen. :meh: Jag får ta det onda med det goda och göra så gott jag kan för att det ska bli så lite extra vaddering som möjligt...
Keep on fighting, kära tjockiskompisar!

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
318
· Visningar
21 872
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 578
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar