Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar. Vad händer om man bara äter ett mål mat om dagen och därmed håller sig inom kaloriintaget?
Sjukt bra jobbat! Imponerande. Hur tänker du kring att viktstabilisera dig nu så att du inte går ufppf i vikt igen? Har du några bra tankar att dela med dig av?
Själv ligger jag kvar på stadiga 79 kg till mina 1.65 cm vilket ger mig ett formidabelt BMI på 29. Jag är sjukt less på det hela och börjar nu fundera på överviktsoperation även om jag vet att nog väger för lite för det. Men just nu är det supertrög period där jag bara inte verkar kunna sluta äta. Funderar lite på om det kan vara magkatarr som gör att jag får mer sug i magen typ, det misstolkar jag säkert som hunger som vanligt. Sen är jag förkyld sedan två månader tillbaka som aldrig släpper vilket gör att min träning ligger nere vilket alltid gör mig deppig. Men, nu är jag anmäld till ett lopp i sommar, jag ska springa 5 km i fjällen vilket känns heeelt amazing. Det vore gött om jag kunde väga åtminstone 5 kg mindre då belastningen skulle minska på knä och höfter och fötterna.
Beroende på hur stort det där målet är (det är ju möjligt att få i sig MYCKET på en måltid) så skulle jag säga att följande händer:
- Man går ner i vikt.
- Man förlorar en större andel fettfri massa än om man legat på ett högre energiintag.
- Man blir trött.
- Man slutar antagligen med en hel del fysisk aktivitet, både medveten och omedveten sådan eftersom energin inte finns.
- Man blir hungrig.
- På sikt får man antagligen brist av något slag.
Jag har för mig att min fullt normalviktige kiropraktor äter en gång om dagen, för att han tror att det är hälsosammare. Fungerar bra för honom (äter hälsosamt i övrigt, inget socker, tränar osv).Beroende på hur stort det där målet är (det är ju möjligt att få i sig MYCKET på en måltid) så skulle jag säga att följande händer:
- Man går ner i vikt.
- Man förlorar en större andel fettfri massa än om man legat på ett högre energiintag.
- Man blir trött.
- Man slutar antagligen med en hel del fysisk aktivitet, både medveten och omedveten sådan eftersom energin inte finns.
- Man blir hungrig.
- På sikt får man antagligen brist av något slag.
Här skall man ha ett BMI över 40, eller en sjukdom som beror på övervikten, då räcker tydligen BMI 35.
Bra jobbatHar egentligen vägdag fredagar men ska sova hos mamma inatt och vill bara följa min egna våg och dess siffror, så vägde mig idag. Minus 5 hg, har gått ner 1,5 kg i mars och därmed halva marsutmaningen! Känner mig nöjd har gått ner 34,5 kg sen jag klev in på förlossningen för lite mer än ett år sedan. Väger 13 kg mindre än vad jag vägde när jag blev gravid!!!
Bra jobbat
Jag väger 4,5kg mindre än när jag blev gravid med Flisan men 20,7kg mer än när jag blev gravid med Bastian... finns lite kvar att jobba på alltså.
Nä jag vill ej göra en GBP utan tänkte mer på en sleeve typ. Men jag får ju inte göra det ens så det är bara att jobba vidare med vikten. Att väga sig ofta är ett mycket bra sätt att hålla koll så att det inre skenar iväg. Jag ska börja med att köpa en pålitlig väg, är det nån som har något tips på en bra och billig våg UTAN digitala siffror?Vi är lika långa och väger i princip lika mycket. Jag bor i Örebro län - och här får man ingen viktoperation då man endast räknas som överviktig och ej fet. Du skulle också bli satt på pulverdiet i typ 6 veckor innan operationen och då har du förmodligen tappat kilon så du ännu mindre behöver operationen.
Även om jag inte tappar så himla mycket mer vikt så kommer jag aldrig göra en gastric bypass. Det är alldeles för stora risker med dessa operationen och livslång medicinering för att det ska vara värt det.
/Lizzie
För mig står det fortfarande still och går nästan uppåt vissa dagar istället. Är duktig i flera dagar och sen när jag ändå inte ser någon effekt på vågen så fuskas det. Nu ska jag iväg över helgen. Fördelen är att det inte blir någon påskmat och påskgodis, men i gengäld så blir det troligen att äta ute. Jag längtar tills snön försvinner i skogen så jag kan komma ut lite mer. Extremt opepp när det är svinkallt och halt.
Jag medÅh...jag är precis likadan när jag inte sett effekt på vågen... Blir precis som att det spelar ju ingen roll om jag bantar eller inte..vikten ändrar sig ju ändå inte (helt fel men jag är inte alltid rationell)
Idag i provrummet. Strl L
Funderar. Vad händer om man bara äter ett mål mat om dagen och därmed håller sig inom kaloriintaget?