Beror på vad jag ska ha. Lindex har ju en stor del av sortimentet upp i stora storlekar numera, de har även en enklare baskollektion. På KappAhl är jag inne på stora avdelningen.Alltså var köper ni kläder? Både basic typ t shirts och även lite finare? Jag blir galen på min garderob, allt är typ för litet och jag tycker inte att jag hittar något på stan. Jag otrivs i tajta tshirtar men vill väl inte att det ska vara ett tält heller...
Sen ligger jag storleksmässigt så att jag ibland kan lyckas köpa klänningar och tunikor i de största "ordinarie" storlekarna (typ XL-XXL) hos vissa kedjor. Jag köper t.ex leggings och t-shirtar på lager157
Jag är kanske lite udda, för jag vantrivs verkligen i "tält", trots min storlek. Jag har gärna kläder som följer kroppens former, om än helst inte såna som gör att jag ser ut som en michelingubbe...
(jag sålde tidigare Lingon & Blåbär-kläder via hemförsäljning, de kläderna passade mig perfekt, men tyvärr finns inte L&B kvar längre och kläderna är utslitna....)