Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar lite, tänker köpa en ny kort stickad klänning. Frågan är, ska jag köpa den mindre storleken för att ha något att kämpa mot - tror att jag är på gränsen - eller ge upp lite och ta den större storleken.

Funderar lite, tänker köpa en ny kort stickad klänning. Frågan är, ska jag köpa den mindre storleken för att ha något att kämpa mot - tror att jag är på gränsen - eller ge upp lite och ta den större storleken.

Jag köper ju sällan kläder men jag köper kläder som passar NU. Blir sjukt irrriterande att ha ett plagg i garderoben som påminner en om ens tillkortakommanden.. Sen beror det ju på hur man är som person, vissa kanske blir peppade men jag har inte upplevt att nåt klädesplagg varit motivation nog att gå ner i vikt.
Dessutom, går jag ner i vikt kan jag gott unna mig att köpa en ny klänning så det så :heart .

Utan bil 😭..

Hade tänkt ta en lite längre promenad med hundarna imorse med betoning på lite. Trots massa kläder på övergav jag de planerna rätt fort då jag höll på frysa ihjäl (-18). Hundarna fick springa lösa och dra ur sig det värsta istället.
Har nu på förmiddagen testat hemmaträning med YT och kom fram till att dans var roligast fast jag har två vänsterfötter och hopplös koordination. Blev iallafall en halvtimme.

Har spårat ur lite då jag inte orkat engagera mig med maten och varit lite låg men ska försöka ta nya tag. Trött hela tiden också vilket inte hjälper..

Jag äter fortfarande helt fel saker men har kommit fram till någon slags zen där jag inte får ångest utan, ja går jag upp så går jag upp. Tänker inte väga mig på ett tag utan bara gå på känsla. Om jag får ångest så blir det bara värre. Så nu äter jag hasselnötter utan dåligt samvete. När de är slut så kanske jag börjar äta hårt bröd.

Jag har fortfarande choklad hemma sedan julen. Nej, jag tänker inte slänga den. Jag orkar inte försöka gå ned i vikt. Kan jag stanna på samma så är det bra. Tror att det är rejält för mycket kaloriintag. Men det verkar vara mer än ca 1500 kcl/dagligen.

• Gilla
Reactions: Sel
Vägde mig förra veckan och stod stilla. Det funkar väl med tanke på hur gräsligt schemat varit de två veckorna innan, utan gymtid och med tråkätning. Nu har jag kommit tillbaka till träningen lite och det känns toppen! Vilken skillnad det gör i min motivation och hur det känns i kroppen - och bara för det kommer mina föräldrar över imorgon och stannar en vecka. Jahapp, schemat åt skogen igen! 😅 Jag kan ju fortfarande träna men det kommer att bli utemiddagar och vin.
Har bestämt mig för att försöka släppa det lite medan de är här, köra några pass men inte vara gravallvarlig med kosten.
Så länge jag inte går upp är det bra, och de vet att jag försöker gå ned i vikt så det kommer inte att trugas eller falla några kommentarer över mina val. :heart

Lyckades också smeta deep-relief gel (typ ibuprofen) i ansiktet i morse. 😱😂
Masserade gel över knät efter duschen och tänkte mig inte för utan tog hudkräm i handen direkt efteråt och smetade in hela plytet. Det rekommenderas INTE! Snygga plutläppar fick jag, men jag är glad att det inte hamnade i ögonen. :angel:

Gick igenom det jag har. Choklad och lakrits för nästan 1 kg! Här ska INGET rent godis handlas innan detta är slut och det lär ta tid nu när jag inte kan äta ohämmat ;). Vid varje söndag jag klarat målet sätter jag över 100 kr till sparkontot :). Idag blir den första :D

Ca 2 kg ner sen jag började igen :)

Hyfsad vecka ändå; stegmål uppnåt 7/7, hemmaövningar gjorda 7/7 och simmat 2/7.
Kostmässigt hyfsat, även om det blivit onödiga mellanmål och gofika på jobbet. 🙈

Vågen visar -1,4kg denna vecka. Hade kunnat vara bättre, men det är åt rätt håll iaf. :)

Har haft en tuff vecka med konstant hunger och det blev inte bättre av att jag hoppade in och jobbade extra. Har överätit om än inte på onyttigheter och har ändå hållt i träningen.
Hoppas denna vecka ska bli bättre, har varit på gymmet och tränat 90 minuter och ska iväg och träna hundar. Fick tillbaka min bil från verkstan vilket är en otrolig lättnad!

Nya tag denna vecka.

Hade glömt skriva in förra veckans vikt i hälsa-appen så det såg ut som om jag inte gått upp så mycket men när jag la till den vikten så blev det en brant stigning.
Orkar inte, vill bara smälla i mig bullar, kex, glass och godis.
Skit.
😞
Men det lär ju inte hjälpa dig i rätt riktning, eller hur? :) Vet, lätt att säga...Har själv varit där måånga gånger,

Men det lär ju inte hjälpa dig i rätt riktning, eller hur? :) Vet, lätt att säga...Har själv varit där måånga gånger,
Ville bara få ur mig det. Trodde detta var en tråd där man fick uttrycka sig utan att nån kommer med pekpinnar. Tvivlar på att du varit i min situation.
Men ska sätta tråden på ignore nu.
Jag är deprimerad och tänker på sånt som man inte får skriva om på forumet, tänkt på det i över 30 år så det finns ingen bot.
Tänker inte diskutera detta mer.

Senast ändrad:
Träningen går bra just nu (hoppas jag inte jinxar något nu :eek::rofl:)
I lördags körde jag "Styrka 45 min" tufft men jäkla peppande pass. Sen i går blev det Zumba med en kompis. Klassen heter "Zumbz Gold 45" och innehåller inga hopp och massa snurrar men mycket rumpviftade och latino-känsla :p
Men helt perfekt efter Styrkepasset dagen innan att skaka loss lite stelhet.

Ville bara få ur mig det. Trodde detta var en tråd där man fick uttrycka sig utan att nån kommer med pekpinnar. Tvivlar på att du varit i min situation.
Men ska sätta tråden på ignore nu.
Jag är deprimerad och tänker på sånt som man inte får skriva om på forumet, tänkt på det i över 30 år så det finns ingen bot.
Tänker inte diskutera detta mer.

Åh jag ville bara hjälpa dig med en knuff för att peppa dig ❤. Var absolut inte min mening med något annat!!!

Jag använder också tråden som pepp och styrka. Sedan att vissa vill påpeka mina ätstörningar titt som tätt får de väl göra om det roar dem.

OT, jag har ställt undan vågen nu. Fixar inte att se hur den jojoar - fyra kg upp och ner på mindre än en vecka, med en fungerande våg, gör det tämligen irrelevant. Så har gått tillbaka till att främst känna kläder och tittar på mig själv i ansiktet hur mån runt det är. Ska kanske gå tillbaka till att väga mig en gång i veckan och se hur det fungerar. Och räkna kalorier även om det inte heller är det bästa. Men jag vill veta ungefär hur mycket jag stoppar i mig. Nu är ju nästan allt julgodiset uppätet så kanske kan få ordning på vad jag stoppar i mig.

Har även laddat ner någon stegapp som jag glömt vad den heter. Underligt hur lätt man kommer upp till 5000 steg/dag utan egentligen ha gått något. Hmm. Ska dessutom (brave last word) komma igång med mina gummiband även om jag tvivlar på att det kommer ge utslag på vågen. Däremot, förhoppningsvis, på kroppen.

Har passat på att beställa proteinpulver och nya träningsbyxor då det var rea. Proteinpulver är nästan slut och brukar ha det i mina smoothies när jag inte vill äta en måltid innan gymmet.
Kom på nu att jag kanske skulle övervägt att ta storleken mindre i byxor, automatiskt så tog jag den storlek jag haft innan jag gick ner över 20 kg 🤦‍♀️.. Aja, det är ju bara träningsbyxor så det gör inget att de kommer sitta löst även om det blir lite stora.

Jag använder också tråden som pepp och styrka. Sedan att vissa vill påpeka mina ätstörningar titt som tätt får de väl göra om det roar dem.

OT, jag har ställt undan vågen nu. Fixar inte att se hur den jojoar - fyra kg upp och ner på mindre än en vecka, med en fungerande våg, gör det tämligen irrelevant. Så har gått tillbaka till att främst känna kläder och tittar på mig själv i ansiktet hur mån runt det är. Ska kanske gå tillbaka till att väga mig en gång i veckan och se hur det fungerar. Och räkna kalorier även om det inte heller är det bästa. Men jag vill veta ungefär hur mycket jag stoppar i mig. Nu är ju nästan allt julgodiset uppätet så kanske kan få ordning på vad jag stoppar i mig.

Har även laddat ner någon stegapp som jag glömt vad den heter. Underligt hur lätt man kommer upp till 5000 steg/dag utan egentligen ha gått något. Hmm. Ska dessutom (brave last word) komma igång med mina gummiband även om jag tvivlar på att det kommer ge utslag på vågen. Däremot, förhoppningsvis, på kroppen.

Är det inte bättre att väga dig mer sällan om du pendlar sådär? ❤.

Räkna kcal orkar inte jag med; points går bättre 😜

Är det inte bättre att väga dig mer sällan om du pendlar sådär? ❤.

Räkna kcal orkar inte jag med; points går bättre 😜

Jag har aldrig försökt med points, det skulle stressa mig för mycket. Sedan handlar det väl också om vilka slags kalorier man får i sig. En kexchokladkaka är 502 kcal så rent praktiskt kan man ju äta en om man håller nere resten av kaloriintaget. Men det är väl inte direkt nyttigt att säg, äta två kexchokladkakor om dagen, och sedan 400 kcal av något annat om du vill äta 1400 om dagen.

Tänker att väga mig en gång i veckan ger mig någon slags benchmark.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 963
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 708
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar