Så otroligt trött på mig själv och min kropp. Det ger mig absolut ingenting positivt att vara såhär stor, tvärt om liksom. Helt klart dags att på allvar ta tag i skiten.
Godisfri sedan nyår, sparar 25kr/dag jag håller mig ifrån godis, pengarna blir min ”spenderarbörs” på trädgårdsmässan i mars sedan (och efter det ska de sparas till något kul. Insåg att det är hissnande mycket pengar på ett år om jag håller mig ifrån godis varje dag.
Enda sötsaken som får ätas utan att det drabbar sparandet är om sonen vill att vi bakar och fikar. Funkar hittills fint.
Har sedan länge stegmål på mobilen, tyvärr varit dålig på att se till att uppnå det men ska försöka bättra mig på den punkten.
Har årskort i simhallen och ska försöka få tillbaka rutinen av att simma några gånger i veckan, när livet ger utrymme. Skulle gärna gymma också, men dels är det galet dyrt och dels känner jag mig väldigt obekväm med att gå till ett helt nytt gym, ensam och tjock liksom.
Inte gymmat på 7-8år så minns inte hur maskinerna funkar eller någonting. (Nej jag vill inte be personalen om hjälp.) det får vänta ett tag helt enkelt.
Borde räkna kalorier igen, det funkade förra gången jag fick med massor i vikt och tränade (orimligt) mycket.
Tyvärr blir det väldigt triggande för mig och slutar ofta med att jag inte äter alls, så det är inte helt optimalt. Vi får se!