Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådärja....Började ju om igen och räknar det gamla pointssystemet och ja jösses vad mycket det blir inser man när man håller koll...Igår lagade jag lasagne till middag; tidigare har jag amvänt en glasform som ger väl stora 4 portioner så nu använde jag den mindre; lagom portioner åt sambon och mindre åt mig, kanon :)

Igår tränade jag på morgonen och sen hängde jag med maken till gymmet igen på kvällen. Idag blev det en halvtimme på crosstrainer tidigt på morgonen innan jag lämnade in hyrbilen..

Har känt mig väldigt mycket tröttare sen jag började med värktabletterna men har iallafall mindre ont. Ska till rehab idag och sen ska vi åka och träna hundar. Imorgon ska jag åka på närträff i skolan och det kommer bli en låång och seg dag och sen jobb resten av helgen 😝.

Det är nog väldigt olika beroende på var man bor. I t.ex. Malmö finns extremt bra behandling för alla typer av ätstörning (dvs inklusive hetsätningsstörning) och helt oavsett vikt, men det är nog ovanligt.

Jag tänker mig också att diabetes + ätstörning kan ge insatser i tidigare skede för att förhindra svåra komplikationer till följd av misskött diabetes.

Upp 0,5 den här veckan. Inte oväntat men trist ändå. Mensen kom idag och medan jag täcker upp på morgonen för kollegan som är på semester hinner jag inte gå till gymet - vilket i tur leder till att jag slarvar med maten också. För att inte tala om att jag tråkdricker läsk och gärna snacksar godis på morgonpasset, jag som egentligen inte ens gillar läsk! :arghh: Det är bara så själadödande.
Två designerade timmar till ett jobb som tar en halvtimme. Det finns inget internet, ingen kaffemaskin, ingen att surra med, verkligen iiingenting att göra, så jag stänger in mig i städskrubben och lägger solitaire på telefonen. 😅 På sommaren kunde jag i alla fall vandra omkring och fota spindlar.

På en god not jobbade jag i alla fall bara halvdag idag och kom iväg till gymmet efteråt, där jag sprang mina 5k och gjorde en del annat - och jag tror Äntligen att jag kommit över kanten och hittat springglädjen igen! Hittils har det verkligen mest varit jobbigt med tunga fötter, men idag kändes det lätt och jag kände energi i benen när jag var ute med hunden efteråt. <3

Varför köpte jag tre påsar hasselnötskärnor? Det var grymt extrapris, 5 kr påsen. Men jag älskar verkligen hasselnötter och har svårt att inte gå och småäta. Tänker att de trots allt är nyttigare om än mer kaloririka än klementiner (som jag lyckats med att inte köpa den här veckan).

Varför köpte jag tre påsar hasselnötskärnor? Det var grymt extrapris, 5 kr påsen. Men jag älskar verkligen hasselnötter och har svårt att inte gå och småäta. Tänker att de trots allt är nyttigare om än mer kaloririka än klementiner (som jag lyckats med att inte köpa den här veckan).
Det finns absolut värre saker att gå och småäta på.

Lyckades få in ett litet träningspass efter jobbet idag då vi slutade tidigare än vanligt, men fy vad jag tycker illa om att träna på eftermiddagen! :arghh:
Men arbetsbyxorna sitter i alla fall lösare och lösare trots att jag egentligen gått upp en liten bit - det är väl kroppen som får ny form. Det finns mer definition på armarna också. En trevlig sporre, men det gör det så himla frustrerande att schemat inte funkar just nu!

Åt ute i förrgår med maken och sen åt vi lite ost och drack vin hemma 😁. Har dessutom haft choklad-cravings och ätit mörk choklad igår.

Hjälpte inte med marginal upp till tresiffrigt när man skuttar upp 3,5kg 😅. Dock ingen panik då jag tror det alla kolhydrater + mens så vi får se om en vecka..
Sen vet jag inte, den här omgången med antiinflammatoriska och värktabletter gör mig sjukt trött och jag somnar i soffan titt som tätt. Det positiva är att jag inte har jätte-ont men vet inte om det uppväger att jag är sjukt trött hela tiden.

Så otroligt trött på mig själv och min kropp. Det ger mig absolut ingenting positivt att vara såhär stor, tvärt om liksom. Helt klart dags att på allvar ta tag i skiten.

Godisfri sedan nyår, sparar 25kr/dag jag håller mig ifrån godis, pengarna blir min ”spenderarbörs” på trädgårdsmässan i mars sedan (och efter det ska de sparas till något kul. Insåg att det är hissnande mycket pengar på ett år om jag håller mig ifrån godis varje dag. 🤑
Enda sötsaken som får ätas utan att det drabbar sparandet är om sonen vill att vi bakar och fikar. Funkar hittills fint.

Har sedan länge stegmål på mobilen, tyvärr varit dålig på att se till att uppnå det men ska försöka bättra mig på den punkten.
Har årskort i simhallen och ska försöka få tillbaka rutinen av att simma några gånger i veckan, när livet ger utrymme. Skulle gärna gymma också, men dels är det galet dyrt och dels känner jag mig väldigt obekväm med att gå till ett helt nytt gym, ensam och tjock liksom. 😅 Inte gymmat på 7-8år så minns inte hur maskinerna funkar eller någonting. (Nej jag vill inte be personalen om hjälp.) det får vänta ett tag helt enkelt. 🙈

Borde räkna kalorier igen, det funkade förra gången jag fick med massor i vikt och tränade (orimligt) mycket.
Tyvärr blir det väldigt triggande för mig och slutar ofta med att jag inte äter alls, så det är inte helt optimalt. Vi får se!

Biggest loser har kört igång här i Tyskland. Jag fattar bara inte hur folk kan gå ner så otroligt många kilon på en vecka. Alla menar att det är vätska, men folk fortsätter ju att gå ner massor varje vecka. Väldigt deprimerande för mig som inte går ner trots vettig kost och träning.

Biggest loser har kört igång här i Tyskland. Jag fattar bara inte hur folk kan gå ner så otroligt många kilon på en vecka. Alla menar att det är vätska, men folk fortsätter ju att gå ner massor varje vecka. Väldigt deprimerande för mig som inte går ner trots vettig kost och träning.
Wow, jag visste inte att det fortfarande gick på TV! Det där är inte en vettig viktnedgång som går att kombinera med en fungerande vardag helt enkelt.

De går ju på ett sådant kraftigt kaloriunderskott så att de hamnar i ketos. Deras dagar rör bara kost och träning, så inte konstigt att det går så fort.

Jag har även hört om folk som ätit upp sig samt vätskat upp sig rejält inför första invägningen för att de ska få ett så bra resultat som möjligt i "tävlingen". Jag skulle gissa på att många inte gör så men vill man verkligen gå all in och skaffa sig fördelar kanske man tycker det är värt det. Dock så är det rykten men det finns ju folk till allt tänker jag...

Har gått ner nåt kilo sen förra veckan. :eek: Det trodde jag inte. Har inte gjort nåt speciellt.
Försöker peppa mig till att hålla vikten och inte gå upp igen.
Är iofs förkyld sen i lördags så kanske har ätit mindre pga dålig aptit.

Just nu äter jag för mycket och fel saker. Men har bestämt mig för att inte få någon ångest över det. Går jag upp några kilo då gör jag det - min våg är ändå så galen att jag inte kommer veta utan går helt på kläderna.

Jag får helt enkelt tillåta mig själv den här perioden och hålla koll på blodsocker och parera upp med ökat insulinintag.

Stegmål uppnått, simmat och gjort mina hemmaövningar. 🏅

Gjort mestadels bra matval idag, även om jag åt två smörgåsar på eftermiddagsmötet på jobbet idag. Onödigt, men helt klart bättre än att ta av bullarna och chokladen som också erbjöds.
Fortsätter att dela de beräknade två portionerna från matkassen i tre istället, det räcker fint. Persikokvarg med müsli och ett par skivade jordgubbar nu till kvällen, helt klart bättre val än kladdkakan som står i kylen efter helgens bakning med sonen. 😁

På det hela taget, en helt okej dag på vägen mot mål. 🏁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 961
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 708
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar