Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hållit mig till en gång i veckan. Samma dag, samma tid, samma våg och (oftast) efter samma rutin. Ibland hinner jag klämma in ett gymbesök den dagen, ibland inte, men jag fastar alltid. :)
Med mensen skiftar vikten extra mycket, men det är jag ju medveten om.

Jag väger mig på morgonen innan frukost och då tycker jag att det brukar vara ganska stabilt. Om man har varit helt ur vanorna eller siffran verkar märklig väger jag mig bara igen dagen efter ☺️

Storhandlade idag (och köpte inget godis!) och har gjort upp en plan med delmål under viktnedgången. Just nu är jag ändå ganska peppad, får väl se hur länge det håller i sig 🤣 Skriver ni andra upp mål och delmål eller liknande? Och är det då bara viktmål eller även andra och sätter ni en tidsplan?
Har tidigare kört med mål och delmål men den här gången kör jag bara. När jag började lyste motivationen med sin frånvaro och den är väl inte jättebra nu heller. Jag bara gör liksom..
Nu eftersom jag ligger precis över tresiffrigt är målet att komma ner till tvåsiffrigt och bli viktstabil där. Jag har egentligen inget viktmål, kör på så får vi se hur det blir 🤷‍♀️. Egentligen är huvudmålet att ändra vanor och inte gå upp i vikt igen utan att kunna vara viktstabil på den lägre vikten.

Har tidigare kört med mål och delmål men den här gången kör jag bara. När jag började lyste motivationen med sin frånvaro och den är väl inte jättebra nu heller. Jag bara gör liksom..
Nu eftersom jag ligger precis över tresiffrigt är målet att komma ner till tvåsiffrigt och bli viktstabil där. Jag har egentligen inget viktmål, kör på så får vi se hur det blir 🤷‍♀️. Egentligen är huvudmålet att ändra vanor och inte gå upp i vikt igen utan att kunna vara viktstabil på den lägre vikten.
Heja dig!

Jag försökte ju med delmål på tid men det var inte så roligt när det sket sig, så nu vet jag inte om det är värt. 😅 Jag har däremot ett slutmål.

Slutmål är för avlägset för mig. Jag behöver något mindre stort att jobba mot. Liksom, delmål uppfyllt. Nu ska jag stabilisera mig på den vikten och se till att jag inte går upp igen. Innan jag tar ett djupt andetag och börjar igen.

Det svåraste, för mig, och många andra, är ju inte främst att gå ner utan att inte gå upp igen.

Det lite svårt att ha ett viktmål, jag vet ju inte hur jag kommer se ut. Jag vill liksom inte bli liten och smal, i mitt huvud har jag alltid önskat att jag kunde se ut åt det här hållet:

images.jpeg.webp

Okej, inte riktigt men liksom grov och biffig.. Nu är jag ju dock av fel kön så det ju inte realistiskt. Det väl inte superrealistiskt för många av motsatt kön heller utan en del "hjälp" på vägen 😂.

Iallafall, jag har alltså ingen realistisk målbild så då är det svårt att sätta ett mål 🙃..

Slutmål är för avlägset för mig. Jag behöver något mindre stort att jobba mot. Liksom, delmål uppfyllt. Nu ska jag stabilisera mig på den vikten och se till att jag inte går upp igen. Innan jag tar ett djupt andetag och börjar igen.

Det svåraste, för mig, och många andra, är ju inte främst att gå ner utan att inte gå upp igen.
Jag har nog mindre delmål i huvudet men gjorde misstaget att sätta ett tidsmål på delmålet. Det var inte särskilt positivt så det ska jag låta bli.

*kl
Slutmålet för mig är bara en vikt jag vet att min kropp mår bra i, det är inte sååå långt borta för mig. Jag vill också bli stark och sund igen bara. Liten har jag aldrig varit. :D
Jag har jojoat hela livet i princip och det var inte ett problem med att gå upp och sedan ned igen med årstiderna... men nu när jag är över förtio har ämnesomsättningen bara lagt av. :down: Jag är inte bekant med en kropp som bara lägger på och på och på trots att jag jobbar hårt. Det kom verkligen som en spark i ansiktet när jag ställde mig på vågen för några månader sedan, även om jag förstås visste innan att jag låtit det gå överstyr. Jag antar att inte gå upp igen är det svåraste för mig nu också.

Vägning igår och ett par hekto ned. Det får väl vara okej med tanke på att mitt schema varit fuckat och det bara var fyra dagar sedan sista vägningen.
Nu vet jag inte hur det kommer att gå med träningen den här veckan då jag täcker upp morgonpass för kollegan och inte har tid på morgonen. (på kvällen vägrar jag lämna djuren ensamma igen efter jobbet.) Men vi får se!

Pajade axeln i tisdags, och den vill verkligen inte vara med just nu. Fixade ändå de flesta övningar på gårdagens pass. Undvek dock mountain-climb som var den jag tror var orsaken till axelhaveriet i tisdags.

... och nu har det andra knät svullnat upp utan att jag vet varför. 😅 Eventuellt för att jag stötte knäskålen i ett bordshörn förra veckan och vätska har samlats eller något men vem kan säga? Det gör i alla fall inte skitont utan är mest störigt.
Jag sprang ändå i morse.
Det är så Roligt att bli gammal och tjock! :arghh:😂

Haft tre dagar i sträck nu jag legat under tresiffrigt och nästan -23 kg totalt.

Firat med taco tallrik till middag (hemmagjord) och ska unna mig lite chips sen också. Blev smoothie med proteinpulver till lunch då jag skulle träna och ville inte ha nåt tungt. Blev träning i 1 timme och 40 minuter så har definitivt utrymme att äta snacks.

Jag väger mig på morgonen innan frukost och då tycker jag att det brukar vara ganska stabilt. Om man har varit helt ur vanorna eller siffran verkar märklig väger jag mig bara igen dagen efter ☺️

Storhandlade idag (och köpte inget godis!) och har gjort upp en plan med delmål under viktnedgången. Just nu är jag ändå ganska peppad, får väl se hur länge det håller i sig 🤣 Skriver ni andra upp mål och delmål eller liknande? Och är det då bara viktmål eller även andra och sätter ni en tidsplan?
Nej, jag skriver absolut inte upp några mål eller tidsplan. Har inga direkta mål för när jag isf misslyckas (vilket är nästan hela tiden) så känner jag mig bara misslyckad. Jag är enormt kravkänslig så det skulle bara stressa mig:
mål = krav = mår sämre = äter mer sött.
Fast just nu har jag ett liiiiiitet mål och det är att sluta köpa pepparkakor, har inte köpt idag men ska nog göra det i morgon.
Skynda långsamt.

jag kan fortfarande bara känna sött, salt, surt osv. Men äter upp allt julgodis just nu. Får lite panik att jag inte kan sluta äta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 964
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 708
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gråhund
  • Den perfekta sällskapshunden