Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går lite upp och ner.. I förrgår ballade jag yr och hade filmkväll med maken med snacks och lite godis, igår gick det ok, idag återstår att se 😅.
Jobbar hela helgen så nåt nyårsfirande blir det inte men kanske unnar mig nåt på jobbet då vi skulle skåla i cider och äta nåt ihop om vi har tid kring tolvslaget 🙃.

Ligger och hovrar precis över tresiffrigt men är nöjd att vikten iallafall verkar ha stabiliserats trots en del utsvävningar senaste två veckorna. Jag får satsa på det nya året helt enkelt och det ju ingen stress.

Ett par jeans jag inte kommit i på flera år kan jag nu ha. Men räknar kallt med att när jag återfår lukt och smak kommer jag gå upp igen. Frågan är om jag kan begränsa viktuppgången.

Idag bara äter och äter jag. Kan inte sluta. Iofs är det rostat bröd med paté, knäckebröd med sill och rostat bröd med kalvsylta. Så trots stora mängder så är det hyfsat innehåll. Nåja, det är nyårsafton och om jag får ett tillfälligt vansinnesanfall får det vara så. Min våg är fortfarande galen så måste verkligen hitta någon annan och kolla upp.

Jahapp. Jag var peppad och uppe tidigt för att åka tidigare till jobbet och gå på gymet, bara för att upptäcka att de Också har särskilda öppettider och inte öppnar förrän nio - samma tid som jag börjar jobba. Total fadäs! Jag som inte duschat eller någoting för det skulle jag ju göra efteråt. :meh:😅 Jag satte mig på kontoret och drack kaffe en timme istället.
Nåja, imorgon börjar jag senare och hinner gå i alla fall. Nytt år nytt försök, eller nåt.

Det gick jättebra att träna, så himla skönt! Jag tuffade på i lite långsammare tempo men det blev några kilometer trots att jag först tänkte att jag skulle börja med två. Knät sa dessutom inte ett knyst så egentligen kanske jag Behövde vila en vecka. :angel:
Kommande två veckor är dock en kollega på semester så jag kommer behöva ta på mig hennes morgonpass vilket innebär att det inte kommer att finnas tid till träning de flesta dagarna, jag vet inte riktigt hur det ska lösas...

Funderar, jag ligger just nu mellan två storlekar. Men eftersom jag just tappat vikt pga covid så känns det säkrare att beställa den större storleken. Samtidigt som jag vill stå kvar och gå ner från nuvarande vikt.

• Gilla
Reactions: Sel
Funderar, jag ligger just nu mellan två storlekar. Men eftersom jag just tappat vikt pga covid så känns det säkrare att beställa den större storleken. Samtidigt som jag vill stå kvar och gå ner från nuvarande vikt.
Kan du vänta någon vecka och se?
Jag behöver VERKLIGEN nya arbetsbyxor men det känns som totalt bortkastade pengar att handla just nu så jag behåller de gamla tills det blir total kris och jag typ landat någonstans.

Hej! 👋 Jag har väldigt många kg jag behöver gå ner så platsar absolut här. 40 kg ungefär så kommer jag räknas som normalviktig enligt BMI (vilket jag vet kan vara ett kasst mått men som funkar bra på mig). Tänker att steg 1 blir inget godis i två veckor. Jag rör mig dagligen och äter egentligen helt okej mat, men min stora fälla är godiset och då byter jag gärna ut någon måltid. Men nytt år och nya möjligheter eller vad är det man säger? 😁

Började iallafall det nya året bra!:Åkte förbi gymmet på vägen hem från jobbet och tränade nästan 1,5 timme 😄. Njöt av att ha gymmet för mig själv, snart är det nog betydligt fullare när folk ska köra igång sina nyårslöften och skaffa gymkort.
Om vi undantar lite (okej, ganska mycket ) ost och gottis kring tolvslaget på jobbet så har maten varit ok idag. Det kan ju bero på att jag inte alls varit sugen på nåt då jag blev så mätt på natten.

Vi håller tummarna för att 2024 blir ett bra år!

Idag bara äter och äter jag. Kan inte sluta. Iofs är det rostat bröd med paté, knäckebröd med sill och rostat bröd med kalvsylta. Så trots stora mängder så är det hyfsat innehåll. Nåja, det är nyårsafton och om jag får ett tillfälligt vansinnesanfall får det vara så. Min våg är fortfarande galen så måste verkligen hitta någon annan och kolla upp.
Jag är lite förundrad över hur många mäter upp och nedgång i hg.

För min del kan det skilja uppemot ett kilo mellan före, och efter toabesök. Är jag ensam om det?

För min del kan det skilja uppemot ett kilo mellan före, och efter toabesök. Är jag ensam om det?
Nej, min vikt varierar var i hormoncykeln jag befinner mig (är i början av klimakteriet) och även över dagen.
Därför väger jag mig inte öht. Går efter hur kläderna känns. Speciellt jeansen.

På morgonen när jag vaknat är min vikt generellt stabil och jag väger ju mig under samma förhållanden, sen kan det skilja var på hormoncykeln jag är vecka till vecka en del men oftast inte några jätteskutt från dag till dag. Jag väger mig ju inte på morgonen när jag jobbat natt liksom. Väger jag mig över dagen kan det ju absolut skilja en hel del beroende på om jag ätit , druckit, tränat osv.

Jag väger mig på morgonen innan frukost och då tycker jag att det brukar vara ganska stabilt. Om man har varit helt ur vanorna eller siffran verkar märklig väger jag mig bara igen dagen efter ☺️

Storhandlade idag (och köpte inget godis!) och har gjort upp en plan med delmål under viktnedgången. Just nu är jag ändå ganska peppad, får väl se hur länge det håller i sig 🤣 Skriver ni andra upp mål och delmål eller liknande? Och är det då bara viktmål eller även andra och sätter ni en tidsplan?

Jag väger mig på morgonen innan frukost och då tycker jag att det brukar vara ganska stabilt. Om man har varit helt ur vanorna eller siffran verkar märklig väger jag mig bara igen dagen efter ☺️

Storhandlade idag (och köpte inget godis!) och har gjort upp en plan med delmål under viktnedgången. Just nu är jag ändå ganska peppad, får väl se hur länge det håller i sig 🤣 Skriver ni andra upp mål och delmål eller liknande? Och är det då bara viktmål eller även andra och sätter ni en tidsplan?

Delmål med några kilon i taget :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 964
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 709
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar