Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hålla igen med motivationen att i jul (nyår) får jag äta vad jag vill. Blev rejält irriterad över att en ask med After Eight jag köpte (200 g) bara kostade några kronor mindre än en ask på 400 g. Sedan tänkte jag att det är bättre att bara äta 200 g än 400 g.
Visst är det där rätt vansinnigt? De vill verkligen att vi köper mer av allt.

Försöker hålla igen med motivationen att i jul (nyår) får jag äta vad jag vill. Blev rejält irriterad över att en ask med After Eight jag köpte (200 g) bara kostade några kronor mindre än en ask på 400 g. Sedan tänkte jag att det är bättre att bara äta 200 g än 400 g.

Det nåt jag jobbar mycket på, att strunta i priset för det tar ju emot tex att köpa en pyttepåse med chips när man får femdubbelt så mycket för en tia mer..
Eftersom jag ändå äter upp allt i snacks och godisväg på en gång så "spar" jag ju ändå inga pengar så köper det jag har råd med i kaloriväg och försöker blunda för priset 🙈.

Jag blir tokig på min våg. Nu påstår den att jag gått ner 0.9 sedan i måndags. Vilket jag absolut inte har gjort. Jag måste få tag på en annan våg någonstans. Fattar inte. I början visade den mer eller mindre rätt, höll sig ca ett halvt kilo fel. Nu är den en katastrof.

Jag borde hitta någon att åka hem till och kolla upp hur mycket jag faktiskt väger.

Jag blir tokig på min våg. Nu påstår den att jag gått ner 0.9 sedan i måndags. Vilket jag absolut inte har gjort. Jag måste få tag på en annan våg någonstans. Fattar inte. I början visade den mer eller mindre rätt, höll sig ca ett halvt kilo fel. Nu är den en katastrof.

Jag borde hitta någon att åka hem till och kolla upp hur mycket jag faktiskt väger.
Våg finns på Claes Ohlsson för 100 kr, köpte min där.

Pga mental ohälsa så har jag inte "orkat" träna. Vet att det är helt galet och kontraproduktivt. Nu är mitt dåliga knä sämre än på länge, förstås.

För mycket som gått snett. Och varför kan man inte äta lagom? 1200 kcal är ju inte omöjligt om man har koll, men jag orkar inte ha kollen.

Det blir inte en lätt vecka nu, målet är att gå tillbaka till att äta bra mellan utsvävningarna.
Igår var det hundträning med adventsfika med klubbkompisar, tror jag hamnade ok ändå då jag sov bort halva dagen och inte åt så mycket i övrigt. Imorgon blir det julbord med maken, på fredag blir det julfirande med min släkt vilket brukar innebära att det finns mat för en halv armé och på söndag är det faktiskt julafton men då kommer vi köra hemmalagad pizza och skippa julmaten.
Är på gymmet och tränar nästan varje dag, jag försöker ju att inte promenera så mycket på grund av knä och hälsporre så för att röra på mig kör jag cykel och crosstrainer som inte blir samma belastning på fötter och knän. Kör mina rehab övningar några dar i veckan och så vanlig styrketräning i maskiner.

Vågen har ännu icke visat tvåsiffrigt igen men inte så mycket över iallafall 😝.

Oooooch nu har jag gått ner 2.3 kg sedan i måndags. Nog för att jag inte ätit (rejält ont i halsen) nästan någonting, men ändå.

Mitt skärp har blivit ”mindre”. För ca 2 mån sen hade jag kunnat göra ett nytt hål då det var för stort men nu är det ute på andra hålet. :( Jäklar vad snabbt det märks runt magen att man går upp i vikt!:eek:

Mitt skärp har blivit ”mindre”. För ca 2 mån sen hade jag kunnat göra ett nytt hål då det var för stort men nu är det ute på andra hålet. :( Jäklar vad snabbt det märks runt magen att man går upp i vikt!:eek:
Det där är ju väldigt olika. När det börjar märkas på min mage har det redan gått långt, för det är det sista ställe jag lägger på mig på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 973
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 710
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Black Friday
  • Föl 2023
  • Hästtransport till häst som hatar att åka..?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka