Rensa vänner på facebook

abc

Trådstartare
Rensar ni vänner på Facebook? Eller lägger ni dem i begränsad istället? Vilka rensar ni? Grannar? Hur tänker ni?

Varken eller skulle jag säga men jag använder väl facebook mest för messenger och för att få påminnelser när folk fyller år.

Rensar ibland. Tar bort de som varit tillfälliga kontakter men som jag inte träffat på riktigt på många år. Har kvar barndomskompisar, skolkompisar och liknande även om vi inte träffas längre. De har varit en del av mitt liv på ett annat sätt.
Jag har inga på någon typ av begränsning. Gör sällan inlägg och skulle inte lägga ur något som inte alla kan se. Har främst kvar Facebook för grupper av olika slag; träningsgrupper med hunden, aktiviteter på brukshundklubben, boktips m m. Och det är kul att få tips på lokala evenemang jag troligen missat annars.

• Gilla
Reactions: Sel
Roligt att den här tråden kom upp just nu, jag rensade senast igår. Försöker hålla mig under 100 och när de blir för många går jag igenom för att se om jag egentligen är intresserad av alla jag har i listan.
Är det inte någon som ofta postar sådant jag vill läsa eller som jag inte aktivt skulle gå upp och prata med om jag mötte dem på gatan brukar de ryka. :)

Har inte heller någon begränsning eller indelade grupper.

Inte alls, jag har inte publicerat något på ganska många år och använder det egentligen bara för specialintressen, t ex hundens rasförenings sida.

Rensar sällan, men använder fb mest som nätverkande för hunderiet och för kontakt med vänner typ. Tar bort folk som dyker upp i flödet som jag inte känner att jag har behov av typ.

Rensar och rensar…det händer att jag tar bort.
Det kan vara sånna som ofta delar sånt jag inte vill se eller folk som jag inte vill ha kontakt med längre.
Jag har inte sådär vrålmånga på Facebook. Känns skönt att ha den lite ”privat”.

Det kan hända att jag rensar bort någon ibland av anledning. Men jag är restrektiv med vänner på Fb, jag vill kunna "samtala" på samma sätt som jag gör när vi ses. Jag har alltså bara vänner på Fb som är mina vänner IRL, sen om vi inte setts IRL på 1 månad eller 5 år gör detsamma. Där fyller Fb en bra funktion tycker jag.

Jag har bara tagit bort när det är personer som inte lever längre eller (mkt sällan) som jag inte längre önskar ha någon form av kontakt med. Kategorin bekanta har jag på begränsad och min mesta "rensning" är att jag ser över den indelningen ibland.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
632
Senast: Soffan74
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 891
Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
285
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 611
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Linser
  • Roliga saker som barn säger