Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halvledig idag så jag kunde stanna lite längre på gymet och slog mitt personbästa på 5km, det kändes bra eftersom jag var onyttig igår. Vägning är dock inte förrän på Fredag den här veckan så jag vet inte riktigt hur jag ligger till. Det börjar i alla fall synas i ansiktet!
Och brösten förstås, de försvinner alltid först på mig. Tack och lov, jag hatar dem när de är otympliga och stora.

Jag förlorar vikt på de mest frustrerande ställen (bröst naturligtvis) men underarmar och rumpa är de andra ställena. Medan magfläsket är orubbat.

Fö så är ett effektivt sätt att banta har jag konstaterat, att vara förkyld, ha ont i halsen och förlora smaklökarna. Jag äter i princip ingenting, druckit någon varma koppen och är inte ens hungrig. Intressant det där att smaken/lukten är en sån stor del av min överätning.

Jag förlorar vikt på de mest frustrerande ställen (bröst naturligtvis) men underarmar och rumpa är de andra ställena. Medan magfläsket är orubbat.

Fö så är ett effektivt sätt att banta har jag konstaterat, att vara förkyld, ha ont i halsen och förlora smaklökarna. Jag äter i princip ingenting, druckit någon varma koppen och är inte ens hungrig. Intressant det där att smaken/lukten är en sån stor del av min överätning.
Visst är det förbaskat störigt att man inte kan "punktbanta"!
Jag hoppas du mår bättre snart ändå, det där är ju inte rätt sätt att banta på. <3 Men ja jag tappar också aptiten när jag är förkyld.

Det går rätt stadigt nedåt, nu har jag bara drygt ett kilo kvar till mitt första delmål!
Dessvärre känns det som en förkylning är på gång och jag är rädd att det kommer att sätta käppar i hjulen, men jag ska kurera så gott jag kan med lemsip och ingefära och honung! Bli sjuk duger ju inte.

Om det är något positivt antar jag att jag har helt tappat aptiten, har redan gått ner en del. Men värt det är det fasiken inte.

Jag har fått min andra knästrumpa i posten idag i alla fall, så nu behöver jag inte bekymra mig lika mycket för att det friska knät ska ta stryk av att kompensera för det som krånglar.
Det var mindre krångligt att springa innan jag var tjock! Och innan jag fyllde förtio. 😅

Julfirande hos min familj igår och som vanligt fanns det mat för en halv armé 😅. Åt och hade det gott och har väl gått upp säkert två kilo sen igår 🙃. Har dragit i mig en proteinsmoothie till frukost idag för jag är fortfarande mätt..
Idag är det skärpning för imorgon blir det att äta igen även om jag ska försöka hålla igen lite. Det är ingen bra vecka ur matsynpunkt men jag får försöka samla mig för att återgå till tidigare vanor nästa vecka..
Ska åka och träna ordentligt idag tänkte jag, igår var jag och körde en halvtimme på crosstrainern iallafall 🙂.

Det går inget bra med maten men det är inte oväntat utifrån mitt mående. Just nu fokus på att äta tre huvudmål per dag (som inte är godis eller snabbmat). Allt utöver det får jag jobba med när jag inte längre skiftar mellan att äta massor av mat eller inget alls på en dag. Behöver lägga krut på att lägga en grund för kosten just nu känner jag.
Kommit iväg till gymmet och yogan tre gånger per vecka de senaste två veckorna, känts helt okej förut nervsmärtan i min arm som är brutal.

Märkte häromdagen att jag gått ner tillräckligt för att få plats att bada i mitt vanliga badkar, det var länge sedan :)

Igår höll jag faktiskt mina kalorier, snacksade på grönsaks stavar på kvällen. Sen hjälpte det ju att jag var och tränade 1,5 timme på gymmet.
Idag blir som det blir, tänkte starta dagen med en sväng till gymmet iallafall så man börjar på plus 😁.
Huvudsaken är att jag lyckad återgå till det normala nästa vecka. Visserligen blir det nyår men så himla mycket firande blir det inte då jag kommer jobba 😅.

Imorse stod vågen bara några hekto från tvåsiffrigt, mycket tacksamt då jag i regel brukar gå upp nåt kilo under december. Totalt gått ner nästan 22,5 kg hittills.
Trots en hel del god mat när vi varit iväg så har jag lyckats återgå till att äta bra emellan. Det hjälper ju att inte ha frestelser liggande här hemma, maken har haft marsipan och likörfylld choklad att smaska på men det är verkligen inget som faller mig på läppen. Har varit iväg på gymmet varje dag också, det har varit rätt tomt och skönt dagarna innan jul och på julafton 😁. Juldagen började man se lite folk igen, få se om det blir den sedvanliga ruschen efter nyår då man brukar få stå och trängas med nyårslöftena ett par veckor..

Vräkt i mig pepparkakor under julen och innan. Behöver bestämma mig för att inte köpa fler burkar.
Har iaf gått ner lite de två senaste veckorna. Konstigt.
Laddar för en promenad till biblo idag. Dit och hem blir drygt en km, det är länge sen jag promenerade mer än en halv km.
Heja heja! Broddarna på och ut vi gå! :up:

Fortfarande förkyld, fortfarande ingen träning. :( Det verkade dock nått sin kulmen på juldagen och jag är mycket bättre idag jämfört med igår också så jag hoppas, hoppas kunna dra igång lite försiktigt igen på Lördag när jag är tillbaka på hotellet.
Imorgon och Fredag städar jag bara privathus och det är i princip vila. :D

Silver lining är att jag precis som @MJLee inte haft mycket till aptit så jag har inte tokätit.

Kom i några jeans jag inte kommit i på år, så nog märks det att jag inte ätit på några veckor. Men känner mig som kokt spaghetti så det är optimalt att leva så. Ska dock försöka leva lite nyttigare. Men, föll för frestelsen och köpte brie på extrapris, samt lussekatter som jag lagt in i frysen i väntan på att jag ska kunna smaka dem igen.

Att inte äta gör också att jag inte spenderar like mycket pengar på mat, så det är också positivt. Är dock farligt att gå och handla för då kommer man på en massa annat man 'behöver.'

• Hjärta
Reactions: Sel
Såg ni rapport igår?
Studie på 1500 unga med psykisk ohälsa som genomgått gastric bypass att de fortfarande hade problem med psykisk ohälsa efter operationen. Slutsata: fetmapperation eller viktnedgång förbättrar inte den psykiska ohälsan 🫥.

Jag undrar ju om det inte hade varit bättre att behandla den psykiska ohälsan före operation?
Hon i reportaget upplever ju att den hjälp hon erbjöds var gbp. Nånstans blir jag riktigt irriterad, såklart så ska man fokusera på henne och hennes övervikt när hon mår dåligt över att bli mobbad. Problemet ligger tydligen inte hos de som mobbar henne?
Tänker också att en gbp säkerligen ger bättre resultat om man mår okej psykiskt? Många går ju ner mycket men många går ju sen upp igen och jag tänker att är man balanserad psykiskt så har man lättare att bibehålla bra resultat.

Vägde mig idag och hade gått ned ett halvkilo eller så trots förkylningen, men jag kommer förstås inte nå målet innan nyår. Jävla förkylning. :meh: Jag är övertygad om att det gått om jag fått vara frisk.

Tänkte egentligen gå till gymet före jobb imorgon men som hostan kraxar är det nog inte värt det. Jag får hoppas på Söndag istället. Jag behöver ju inte kuta fem kilometer, men en jogg och lite vikter kan nog funka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 970
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 709
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Den perfekta sällskapshunden