Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går rätt ok med maten, men så smyger det sig in en pepparkaka eller flera 🙃 Märker direkt om jag blir nedstämd/trött så hamnar motivationen nästan på noll och det blir väldigt svårt att motstå lite fika.

Vågen är inte med mig denna vecka, den visar + 0,5kg.. Tror det kan vara så enkelt som att jag ätit en del julskinka på knäckebröd och det är oerhört salt. Maten har funkat hyfsat, det var en dag i helgen som svävade iväg en aning med adventsfika men det var inte mycket.

Var och provade lymfmassage igår, somnade nästan på slutet. Har en tid nästa vecka också, när man gått ner 20kg så kan man unna sig nåt extra 😆.

Jag kommer ihåg något gammalt avsnitt av Dr Phil (är det någon som kommer ihåg honom?) där han sa att det finns vissa tider på dygnen när det är störst fara att man överäter och det stämmer på mig. Om jag bara kan komma över just runt middagstid (17-19:30) är det mycket lättare att avstå från att äta mer.

Plus att nu när det är så kallt så dricker jag stora mängder te och det fyller också magen. Idag har jag iofs ätit för mycket hasselnötter men bara två satsumas. Och tomatsoppa och lite knäckebröd. Kanske inte mat man går ner på, men förhoppningsvis inte heller upp för mycket.

Jag har beställt gummiband för att försöka komma igång och träna lite hemma.

Min våg har definitivt blivit galen. Nej, jag har inte gått ner 1.1 kg sedan förra veckan. Dessutom inte till den vikt den nu påstår. Måste hitta en annan våg för en baseline. Kan man väga sig på apoteket eller måste jag gå till VC?

Min våg har definitivt blivit galen. Nej, jag har inte gått ner 1.1 kg sedan förra veckan. Dessutom inte till den vikt den nu påstår. Måste hitta en annan våg för en baseline. Kan man väga sig på apoteket eller måste jag gå till VC?
Hade du köpt en ny? Tänker att det borde funka att bara köpa en, väga sig varje dag en vecka eller så på samma underlag och skapa en ny baseline?

Jag är lite frustrerad. Jag lade till en km på löpbandet idag, men så fort jag avancerar betalar knät priset. Jag förstår ju att jag var betydligt lättare när jag sprang förr om åren och att det slet mindre på kroppen då, men om jag inte springer når jag ju inte dit! Moment 22. 😅 Kan saker inte bara hålla ihop så blir det ju lättare sen.

Jag ballade ur i veckan och åt ett helt dygn vad jag ville så hamnade uppåt 4-5000 kcal. Blev lite chips, lite choklad, en del digestivekex (alltså hade jag låtit bli dom så hade det varit 1500 mindre?!) och nån smörgås utöver maten men inget galet i matväg. Har haft fruktansvärt ont i fötterna och det gör en lite frustrerad.
Det kommer bli tufft att hålla maten nu i december och jag kommer vara nöjd med att bibehålla vikten den här månaden och inte gå upp över jul.

Vägde mig idag och har gått ner totalt 40 kg så som vågen visar idag. Just nu tror jag inte det är möjligt/rimligt att hålla vikten där, men det känns fint att det är så om bara för några dagar. BMI ligger nu på övervikt och inte fetma. Det känns som det är möjligt att väga denna vikten bara jag inte hetsäter :) Lättare sagt än gjort dock :laugh:

Vägde mig idag och har gått ner totalt 40 kg så som vågen visar idag. Just nu tror jag inte det är möjligt/rimligt att hålla vikten där, men det känns fint att det är så om bara för några dagar. BMI ligger nu på övervikt och inte fetma. Det känns som det är möjligt att väga denna vikten bara jag inte hetsäter :) Lättare sagt än gjort dock :laugh:
Heja dig!👏

Jag måste sluta äta hasselnötter. Har ätit säkert 2500 kcl de senaste dagarna. Varför köpte jag hem 2 påsar??? Samtidigt vill jag inte slänga och de är nyttigare än satsumas och sorbet även om de är kalorifattigare.

Försöker ta lite omtag innan man spårar ut för mycket.

Nåt jag tror påverkar motivationen är att jag tycker ju inte att det är så stor skillnad, särskilt inte som jag fortfarande har ont även om knät är betydligt bättre så lider jag rejält av hälsporre. Har fått äta rejält med värktabletter för att orka ta mig fram och man är ju inte på peppigaste humöret av att ha ont.
Blev dock välbehövligt påmind om att jag gjort framsteg igår när jag drog på mig ett par byxor jag inte fick på mig när jag påbörjade min vikteresa. Sist jag tog på dom i höstas satt de bra, nu var de så stora att jag inte behövde knäppa upp dem för att dra på dem och fick lov att leta fram ett skärp för att kunna ha dem.

Nu ska jag försöka ha fokus på vad jag ska äta och försöka få i mig istället för att ägna tankekraft åt att undvika saker.

Idag var det skärpning, började dagen med en proteinsmoothie med bär och två skivor knäckebröd. Lunch blev resterna från gårdagens sheepherds pie med morötter till och till middag blev det kyckling med wokgrönsaker.
Provade på chiapudding till efterrätt och det var riktigt gott med mandarin som topping. Har gjort iordning en portion till som jag kan äta imorgon.
Ska försöka vara lite mer inspirerande med maten och äta mer varierat och prova nya saker. Har handlat quinoa och sötpotatis för att prova göra lite andra maträtter än bara samma gamla vanliga.

Kom dessutom iväg till gymmet och tränade nästan 1,5 timme idag 🙂.

Jag måste sluta äta hasselnötter. Har ätit säkert 2500 kcl de senaste dagarna. Varför köpte jag hem 2 påsar??? Samtidigt vill jag inte slänga och de är nyttigare än satsumas och sorbet även om de är kalorifattigare.
Men för dig som diabetiker är det 100 gånger bättre att äta nötter än sockerstinna saker som satsumas och sorbet så det är ändå ett steg framåt! :up:

Idag hade vågen skuttat ner den tidigare uppgången och utöver det -0,6kg till.
Inte förväntat då jag dragit över en del i helgen även om det inte jättemycket.

Startar morgonen med äggröra gjord på ett ägg och två dl äggvita + chiapudding och banan 👍. Planen är att komma iväg och träna och nu ska jag jobba tre nätter vilket kan bli tufft..

Försöker hålla igen med motivationen att i jul (nyår) får jag äta vad jag vill. Blev rejält irriterad över att en ask med After Eight jag köpte (200 g) bara kostade några kronor mindre än en ask på 400 g. Sedan tänkte jag att det är bättre att bara äta 200 g än 400 g.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 974
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 710
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Gråhund