Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes! Tog mig till gymmet idag! :banana:

Cyklade 5 minuter, pulsen steg lite, sen körde jag alla maskinerna utom axelpress och bröstpress (pga inflammation i ena armen så de gör ont). Höjde vikten på benpressen och gjorde 20x27 kg och 10-15x32kg samt körde 2x20 ggr på bensparken.
Det kändes i musklerna. Bra.
Ska försöka ta mig dit på onsdag och fredag nästa vecka.
Det var mycket folk där tyvärr, kanske nyårslöftestränande.
Jag var där mindre än en halvtimme. Effektivt. :up:

Ätit upp hela godispåsen. Vansinnig ångest över det, men nu är den uppäten. Inget jag kan göra åt det mer, ffa inte gå runt och ha ångest när jag småäter.

Edit: Och inget nytt godis kommer att inhandlas.

Hållt kurs fredag - söndag men lyckats avhålla mig från art ära dåligt pga det allafall. Ger mig själv en klapp på axeln över det. Däremot så slank det ner en delicatoboll idag när vi tränade hundar, var så himla sugen på nåt.. Den var himla god iallafall och följdes inte av fler onyttigheter. Man får försöka fokusera på det positiva 😁..

Hållt kurs fredag - söndag men lyckats avhålla mig från art ära dåligt pga det allafall. Ger mig själv en klapp på axeln över det. Däremot så slank det ner en delicatoboll idag när vi tränade hundar, var så himla sugen på nåt.. Den var himla god iallafall och följdes inte av fler onyttigheter. Man får försöka fokusera på det positiva 😁..
Jag tror att du gör helt rätt! Att ta något ibland och njuta om det inte leder till tappad kontroll.
Tycker att du är ett föredöme i den här tråden!

Jag tror att du gör helt rätt! Att ta något ibland och njuta om det inte leder till tappad kontroll.
Tycker att du är ett föredöme i den här tråden!
Tack 🥰.
Det känns som om jag kommit in i ett bra "flow" nu med maten och just nu är jag i en period där jag inte är dö-hungrig vilket underlättar.
Jag gör sämre val ibland, jag unnar mig liiite gott men framförallt så har jag lyckats låta bli att fortsätta äta de tillfällen jag trillat dit och överätit. Jag har när jag var yngre haft hetsätnings problem och jag trodde de var borta men jag har hamnat där ett par gånger sen jag började dieta. Tidigare har jag hamnat i ett mönster att jag hetsätit, sen har jag mått dåligt för att jag ätit så mycket så då har jag ätit ännu mer. Nu har jag trillat dit och hetsätit två-tre tillfällen, nåt jag trodde var borta sen minst 15 år sen men jag har visserligen mått fysiskt dåligt men inte hamnat i samma psykiska negativa spiral utan kunnat släppa de dåliga tankarna och inte fortsatt i samma spår. Med det sagt så tänkte jag ta vårdkontakt men nu verkar jag inte ha hamnat i det igen på nån månad och jag vet att det var mina fysiska hungerskänslor som triggat det nu och inte mitt psykiska mående.
Blir det nåt mer så kommer jag söka hjälp för det, det är ett väldigt osunt beteende.

Min våg är inte helt galen. Vägde mig idag på morgonen och sedan på vågen hos läkare. Exakt samma siffra. Nu måste jag bara grubbla på hur fasiken jag kan gå ner och sedan upp 2 kg på en vecka.

Nej, det känns det inte som. Iofs så har jag ätit en massa knäckebröd. Kan det vara skillnaden? Och snabba ramen nudlar. Nudlarna och knäckebrödet var definitivt under kaloriintag.
Jag binder mycket vätska om jag äter mycket mer kolhydrater en dag än vad jag brukar. Samma när jag äter salt, så chips en kväll brukar ofta visa sig på vågen då jag får i mig mycket mer salt än jag brukar över om de ligger inom ramen. Sen går jag upp kring mens också upp till två kg..

Jag binder mycket vätska om jag äter mycket mer kolhydrater en dag än vad jag brukar. Samma när jag äter salt, så chips en kväll brukar ofta visa sig på vågen då jag får i mig mycket mer salt än jag brukar över om de ligger inom ramen. Sen går jag upp kring mens också upp till två kg..

Just de, glömde saltet....

Trodde jag hade gått upp igen men nu verkar det börja plana ut, iofs inte mycket men kanske 1 kg ner.
Fast jag räknar det inte som nån direkt nedgång eftersom vikten ju kan variera lite utan att man har gått upp/ner på riktigt.
Är iaf glad att vikten smyger neråt.

• Gilla
Reactions: Sel
Grrr, mina favoritjeans (som jag äntligen kom i igen) har knapphålet slitits upp på så jag kan inte ha dem om jag inte lagar den ordentligt. Surt. Vet inte om det är för att jag blivit fetare igen eller om det redan var lite uppslitet.

• Ledsen
Vikten hade nu skuttat ner över ett kg, så jag har ett kg kvar så har jag gått ner 25kg totalt. Skönt att ha lite marginal upp till tresiffrigt nu 😁.

Efter läkarkontakt så ska jag köra en vända med antiinflammatoriska och smärtstillande så jag ska slippa ha så ont. På torsdag ska jag till rehab.

Idag har jag inte ätit så bra, har inte orkat fixa med maten och det blev sushi till middag. Ingen träning heller utan tar vilodag från gymmet.

Jag har samma gamla problem, så fort jag börjar äta kan jag inte sluta äta. Nu vet jag att det kommer synas på vågen rejält att jag smällde i mig en stor påse julgodis. Det svåra är att återgå till min normala mathållning. Har ju upptäckt hur gott det är med knäckebröd tyvärr.

• Ledsen
Jag har samma gamla problem, så fort jag börjar äta kan jag inte sluta äta. Nu vet jag att det kommer synas på vågen rejält att jag smällde i mig en stor påse julgodis. Det svåra är att återgå till min normala mathållning. Har ju upptäckt hur gott det är med knäckebröd tyvärr.
Det låter ju som att du skulle behöva professionell hjälp med ätandet, du beskriver ofta hetsätning och problematik som låter som en ätstörning och då kan det ju vara svårt att få ordning på ätandet och vikten om du inte får rätt verktyg/hjälp.

Lite lätt ångest just nu.. Pratade med verkstan och min bil är fortfarande inte klar så från och med imorgon har jag ingen bil då försäkringen inte täcker fler hyrbilsdygn 🥺.
Det kommer bli väldigt tufft att bara fast hemma förutom logistiskt med allt man behöver fixa så även ur koat och tränings synpunkt..

Blir nog svåraste utmaningen sen jag började gå ner i vikt. Jag kan ju liksom inte gå ut och gå heller på grund av mina fysiska begränsningar så att låta bli att småäta när man är fast hemma blir nog en utmaning.

Jag hoppas min bil blir klar snart för det här blir inte kul.

Det låter ju som att du skulle behöva professionell hjälp med ätandet, du beskriver ofta hetsätning och problematik som låter som en ätstörning och då kan det ju vara svårt att få ordning på ätandet och vikten om du inte får rätt verktyg/hjälp.
Det är i princip omöjligt att få hjälp med ätstörning om man inte är gravt underviktig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 964
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 708
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gråhund
  • Den perfekta sällskapshunden