Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, lyckas inte bryta ätmönstret så nu åt jag framför datorn som vanligt, och överåt - som vanligt. Äter snabbt och blir inte mätt trots stora mängder mat. Tills nu när jag plötsligt inser 1) hur mycket jag ätit och 2) att jag om något är för mätt.

Jag älskar att äta vid tv:n och mysa. Det är en vana jag inte vill ta bort för för mig är det guldkant.
Dock så har jag ändrat den vanan så att jag väger upp allt jag ska äta i förväg och sen brukar jag försöka lura mig själv genom att tex ta en tallrik med mina knäckebröd på och en skål till mina äppelklyftor så det både blir omständigare och verkar vara mer mat än vad det är 😝. Har satt P för att ta en portion till vilket var en ovana innan.

Jag tycket att det funkat bra att istället byta ut hur jag äter vid tvn än om jag försökt ta bort det helt men det beror ju på att jag verkligen älskar mitt tv-mys och tycker att det jättetrist att sitta rätt upp och ner vid matbordet.

Vägde mig i dag. Precis som jag trodde så var det ingen rolig siffra (66 kg) men misskötte mig flera veckor innan jul och hela julledigheten.
Jag känner ju att jag gått ner i vikt sen 1/1 men vet inte hur mycket då jag inte ville stressa mig med vågen. Och jag har ju ätit rätt mycket mat. Men orkar inte vara hungrig och orkar inte räkna kalorier.
Får kolla nästa vecka för att få lite svar.

Vägde mig i dag. Precis som jag trodde så var det ingen rolig siffra (66 kg) men misskötte mig flera veckor innan jul och hela julledigheten.
Jag känner ju att jag gått ner i vikt sen 1/1 men vet inte hur mycket då jag inte ville stressa mig med vågen. Och jag har ju ätit rätt mycket mat. Men orkar inte vara hungrig och orkar inte räkna kalorier.

Åh jag vill verkligen ner dit, en bra bit kvar! Vad ligger du helst runt i vikt för att må som bäst? :)

Helgfrukost som bestod av rostmacka (fullkorn) med nötsmör, äggröra, lite kefir med sockerfri sylt och äpoelklyftor *mums* vid tv:n 😁.

Har sovit en natt nu efter tre nattpass och har lyckats hålla kosten fast jag sovit dåligt mellan passen. Igår lyxade jag till det med lite chips på kvällen, hade varit på gymmet innan.

Har skoluppgifter som jag skjutit på som måste tas tag i nu under helgen då de ska lämnas in. Har verkligen ingen lust men det måste göras..
Varför fick jag för mig att plugga halvtid utöver att jobba mina 83% och hålla fyra hundar i träning samtidigt som jag ska hinna få in egen träning?
Dessutom planera för att hålla kurs i maj och antagligen en till helgkurs innan dess 😅.
Sen ska jag försöka komma iväg och tävla min hund också under våren.

Jag behöver fler timmar på dygnet! 😝

Det känns inte riktigt som att du tillhör målgruppen för tjockistråden (stor övervikt, minst 15 kg - de flesta av oss har mycket mer än så) Det finns en annan vikttråd för personer med mindre övervikt.

Det känns inte riktigt som att du tillhör målgruppen för tjockistråden (stor övervikt, minst 15 kg - de flesta av oss har mycket mer än så) Det finns en annan vikttråd för personer med mindre övervikt.
Jag kommenterade det till en annan person i samma läge och då fick jag halva gruppen på mig. Så jag trodde att det var ok.

Jag vägde mig som vanligt i Onsdags och lyckades Äntligen komma ned under 80kg! :bump: Det var ju målet för årsslutet egentligen men jag är så himla glad ändå! -7kg.
Detta trots att jag haft semester och besök sedan i Måndags - nu har jag kanske gått upp igen sedan dess med tanke på alla lyxmiddagar och vin och diverse, men jag har vackert knatat till gymmet varje dag och försökt tänka på luncherna i alla fall så det känns helt okej i kroppen. Kommande vägning får väl ge besked.
Nu har gästerna åkt hem och jag är halvledig hela veckan på egen hand på gott och på ont. Det blir lätt tråkätning om vädret är kasst, men å andra sidan gott om gymtid.

Jag kommenterade det till en annan person i samma läge och då fick jag halva gruppen på mig. Så jag trodde att det var ok.
Jag kan inte uttala mig om den gången. Men det är väldigt olika infallsvinklar om man har 3 kg att gå ner eller 33.
3 kg är inom min normalvariation i en menscykel (innan klimakteriet). Och tjockistrådarna har ursprungligen kommit till för att vi med stor övervikt ska slippa just diskussion om enstaka kilon som en mer eller mindre normalviktig person vill bli av med.
Förra årets vikttråd finns här: https://www.bukefalos.se/threads/vikttraden-2023
Det går bra att starta en ny också, om man tycker att det bör vara en om året.

Katastrofvecka kostmässigt, men tänker vara snäll mot mig själv och acceptera att det kan bli så med pms/mens.
Vågen visar +1kg från förra söndagen, vilket hänger ihop med ovanstående och ändå får ses som ett godkänt resultat (ändå minus totalt sett), vi får se hur det ser ut sedan. :)

Stegmål uppnått 7/7
Hemmaövningar 7/7
Simning 0/7

Imorgon är det ny vecka och nya tag!

Har ni några speciella mål för veckan? 😀

Katastrofvecka kostmässigt, men tänker vara snäll mot mig själv och acceptera att det kan bli så med pms/mens.
Vågen visar +1kg från förra söndagen, vilket hänger ihop med ovanstående och ändå får ses som ett godkänt resultat (ändå minus totalt sett), vi får se hur det ser ut sedan. :)

Stegmål uppnått 7/7
Hemmaövningar 7/7
Simning 0/7

Mina mål är enkla efter semestern! Noll uteätning och mindre vin. 😅 Hoppas öka övningarna i överkroppen den här veckan! tio rep extra i tre övningar.

Stegmål uppnått 7/7
Hemmaövningar 7/7
Simning 0/7

Överleva...nytt jobb och övertid varje dag. Jag är helt slut. Lyckats träna både lördag och söndag och det får duga. Vet att vikten är skit, vågar inte väga mig nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 961
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 708
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sällskapsspel om hästar