Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågen visade -1kg idag, har gått ner 25 kg totalt så kan ju inte vara missnöjd 😁.
Sköter jag mig perfekt? Absolut inte! Dock så tar jag mina bakslag med ro och går tillbaka till planen och det verkar ju funka. Hade säkert gått fortare utan utsvävningar men man måste ju få leva också 😆.
Nästa mål är under 95 vilket är nära men det känns som om viktminskningen slagit av lite på takten. Har ju inte justerat kalorierna neråt sen jag började, eller jo jag försökte men blev så svårt att hålla, så det inte så konstigt.

Vågen visade -1kg idag, har gått ner 25 kg totalt så kan ju inte vara missnöjd 😁.
Sköter jag mig perfekt? Absolut inte! Dock så tar jag mina bakslag med ro och går tillbaka till planen och det verkar ju funka. Hade säkert gått fortare utan utsvävningar men man måste ju få leva också 😆.
Nästa mål är under 95 vilket är nära men det känns som om viktminskningen slagit av lite på takten. Har ju inte justerat kalorierna neråt sen jag började, eller jo jag försökte men blev så svårt att hålla, så det inte så konstigt.
Har du hittat något som funkar (vilket det uppenbarligen gjort ) så börja inte mixtra med att dra ner kalorierna för att gå ner mer snabbare, det brukar ge bakslag. Det kommer gå långsammare och långsammare gå ner ju närmre du är ditt mål.
Man får tänka långsiktigt och låta kroppen vänja in sig.

Snyggt jobbat!! 💪🏻

Så skönt med ledighet! En mys-morgon vid tvn och en frukost med äggröra, två fullkornsrostbröd och ett äpple. Varit iväg och tränat över en timme och köpte en sallad (självplock) med rökt lax. Ska iväg med vovvarna snart så de får komma ut lite och ikväll blir det hemmalagad pizza. Kommer testa göra det på tortillabröd som botten eller liknande så det inte blir så mycket bröd. Känner inte att det är väldigt synd om mig 😁😁😁.

Så skönt med ledighet! En mys-morgon vid tvn och en frukost med äggröra, två fullkornsrostbröd och ett äpple. Varit iväg och tränat över en timme och köpte en sallad (självplock) med rökt lax. Ska iväg med vovvarna snart så de får komma ut lite och ikväll blir det hemmalagad pizza. Kommer testa göra det på tortillabröd som botten eller liknande så det inte blir så mycket bröd. Känner inte att det är väldigt synd om mig 😁😁😁.
Jag brukar göra på Liba-bröd

Vi gör både pizza och hamburgare på det sättet! Sambon gillar inte bröd (uppenbarligen en alien...) men det blir riktigt gott ändå!

Äter fortfarande för mycket, men försöker styra det mot bättre saker. Eg, hårt bröd med lågkalori leverpastej och smörgåsgurka istället för choklad. Märker att det är svårt att undvika de gamla dåliga vanorna som jag faktiskt nästan blivit av med. Som tex att det är extrapris på smågodis, vilket jag inte skulle tänkt på innan min orgie.

Börjat köpa citronsorbet igen, men tja, det ska jag också sluta med så småningom som jag gjorde innan. Men, steg för steg. Inte köpa tre kg klementiner utan ett. Sådana saker. Och som sagt försöka ändra matvanorna, men det känns just nu helt omöjligt.

Riktigt jobbig vecka mentalt, och då faller jag alltid i ”äta ostmacka = comfort”-träsket.
Men försöker ignorera de dåliga matvalen och tillåter mig själv att lämna mig nöjd med att stegmålet uppnås varje dag och att jag gör mina hemmaövningar varje dag. Rutiner 🌟.

Jag har ju haft semester och känner faktiskt att det kommer att bli rätt skönt för viktresan att börja jobba igen. Hej rutiner!
Sedan vet jag inte riktigt vad jag ska göra med knät. Det kändes som att det var på väg att bli bättre men det blev det inte, och det är drygt två månader jag krånglat med det nu - å andra sidan vet jag ju att det första de kommer att ordinera om jag vänder mig till sjukvården är vila och det går liksom inte. 😅

Det kändes i alla fall riktigt bra i kroppen efter en genomkörare på gymmet idag, och med supergod fisk på sallad till middag. Vädret var dessutom såpass att jag äntligen kunde ta med hunden ut på en rejäl promenad utan att riskera att få ett träd i skallen också.

Har följt planen hela veckan, gick bättre än jag trodde 😁 Misstänker att det blir lite svårare nu på helgen men har mat hemma och planerat att laga god mat så förhoppningsvis håller jag mig till det

Har slutvägning på tränings-och viktkursen i morgon. Kommer INTE gå strålande
Tur jag vet fler i gruppen som inte gått ner i vikt :angel:
Eller jag vet jag gick ner i början, men senaste tidens stress och sjukdom har satt spår och jag har nog gått upp det igen.
Ska prova träna i kväll, har fortfarande lätta känningar av förkylningen men inte så himla farligt.

Jag har faktiskt gått ner drygt fyra kilo
MEN det kan bero på att jag före jul var konstant illamående i flera veckor förmodligen pga av stress och fortfarande blir illamående med jämna mellanrum återigen pga av jobbrelaterad stress
Magen är lite orolig också
Så jag rekommenderar inte denna metod för viktminskning faktiskt :down:

Vikten oförändrad förra veckan, men eftersom jag också mäter mig så fick jag ändå glädjande resultat med -4cm i midjan. (Plus minusresultat på övriga mätställen också.) 🥳

Stegmål 7/7
Hemmaövningar 7/7
Simning 0/7 (dock vabbat halva veckan, så möjligheterna för simning försvann.)

Nu vecka, nya möjligheter! 💪🏻

Varit iväg på Spa med maken. Relaxat och ätit gott! Vi åt tre rätters och maken fick faktiskt nästan halva min varmrätt och nästan bägge efterrätterna 😆.. Jag var sååå mätt! Brukar klara av att äta trerätters utan problem men mina portioner var så stora 😅. Tog vegetariska alternativ för att de lät goda och spännande men mina portioner var dubbelt så stora som makens 🙃..
Min dotter som är vegan sa att det är ett problem med att äta på restaurang ätt man får så otroligt stora portioner jämfört med när man beställer en kötträtt, har aldrig reflekterat över det innan.

Idag var det frukostbuffé och jag funderade en stund på att vara lite återhållsam men bestämde mig för att unna mig att sväva ut idag också 😁. Har fortsatt äta rätt dåligt idag men åkte och tränade på kvällen och avslutade dagen med en middag på fisk och spenat. Imorgon blir det att försöka hålla sig på banan igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 952
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 702
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023