Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck, tillbaka på högre förstasiffra igen. Som jag slitit för att ta mig ner till den mindre siffran. Inte med så mycket, ett halvt kilo men känns ändå sunk.
Men det är bara att bita ihop och ta nya tag igen. Funderar på om knäckebröd verkligen är ok mtp att det har gått bättre med enbart protein, även fett sådant. Det är så lätt att gå och ta några skivor till även om pålägget är relativt nyttigt. Kalvsylta med rödbetor och lågkalori leverpastej med smörgåsgurka. Som alltid är det mängderna inte maten i sig.
Jag tycker det är Jättesvårt med bröd, även hårdbröd. Det ger en otrolig mersmak och som du säger himla lätt att gå och småäta/tråkäta.Suck, tillbaka på högre förstasiffra igen. Som jag slitit för att ta mig ner till den mindre siffran. Inte med så mycket, ett halvt kilo men känns ändå sunk.
Men det är bara att bita ihop och ta nya tag igen. Funderar på om knäckebröd verkligen är ok mtp att det har gått bättre med enbart protein, även fett sådant. Det är så lätt att gå och ta några skivor till även om pålägget är relativt nyttigt. Kalvsylta med rödbetor och lågkalori leverpastej med smörgåsgurka. Som alltid är det mängderna inte maten i sig.
Önskar nästan att jag ska få tillbaka mitt illamående jag hade förra hösten, plus covid när jag tappade smak och lukt. Rasade i vikt, så det är kanske till en viss del skälet, att jag faktiskt mår bra och äter som jag ska som är anledningen till viktuppgången. Hur som ska jag sluta äta så mycket knäckebröd. Tyvärr är ju grönsaker snordyrt just nu i Sverige. Jag äter enorma mängder körsbärs och plommontomater.
Tanken är att göra en lammframdel i helgen och äta den med bara sås (gjort på lättmjölk och reda med maizena inte roux) och en stor sallad. Får se om jag hittar någon isbergssallad.
Jag borde egentligen också föra dagbok, men med ätstörning i botten vet jag inte om det skulle göra mer skada än nytta. Jag vill ju inte må dåligt av det jag äter, eller skämmas.Känner ett behov av att börja föra matdagbok men vill samtidigt inte.
Dagar då jag har sovit dåligt är det betydligt svårare att inte överäta, fredag var tex en sådan dag.
Behöver också ta tag i att göra matlådor som är klara att äta, betydligt lättare att hålla sig till planen om det finns mat redo att ätas.
Hur tänkte du med matdagboken? Hur skulle den hjälpa? Om du vill svara förstås!Känner ett behov av att börja föra matdagbok men vill samtidigt inte.
Dagar då jag har sovit dåligt är det betydligt svårare att inte överäta, fredag var tex en sådan dag.
Behöver också ta tag i att göra matlådor som är klara att äta, betydligt lättare att hålla sig till planen om det finns mat redo att ätas.
Tycker din plan låter bra, det är så jag gjort och antagligen anledningen till att jag lyckats gå ner 25kg.Känner ett behov av att börja föra matdagbok men vill samtidigt inte.
Jag tänker att den ska hjälpa mig att se mönster som jag kanske inte är medveten om. Eller hitta nya mönster som fungerar.Hur tänkte du med matdagboken? Hur skulle den hjälpa? Om du vill svara förstås!
Jag tänkte redan innan jag började logga maten att målet är inte att vara perfekt, för det är ju ingen. Målet är att äta bra till 80-90% och de övriga procenten kan jag då unna mig sväva ut med gott samvete.Jag tänker att den ska hjälpa mig att se mönster som jag kanske inte är medveten om. Eller hitta nya mönster som fungerar.
Men jag är samtidigt nojig över att de dagar som är tuffa blir svårare att skaka mig av.