Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett helt vansinigt sug efter kolhydrater och godis! Bröd, ris, nudlar, bakverk, pajer... Gaaah! :arghh: Helt klart mens på gång! Det är inte riktigt rättvist att det ska vara samma jävla procedur varje månad tycker jag. Snacka om att jobba i motvind, kroppen lägger trots allt på sig Utan onödigt intag också.

Det mycket nu. Förutom röda veckan, jobb och för lite sömn så lite känslomässig berg och dalbana rent privat..
Det blir taco tallrik till middag men försöker stålsätta mig för att inte få för mig att balla ur med kosten just nu..
Har varit och tränat både imorse och när jag vaknade på eftermiddagen för att sysselsätta mig 🙃.

Två nätter kvar..

Gjorde ett riktigt hårt pass på gymmet idag och gick långpromend uppå kullarna med våfflan - äntligen börjar det bli uteväder och rimligt många timmar med solljus!
Maten har gått sådär, men det blir fisk med sallad och fetaost till middag! Imorgon tillbaka till jobbet och rutiner igen.

Jag köpte mig dessutom ett par sköna cykelshorts med hög midja i det som nu är rätt storlek, och alltså vilken skillnad att träna med kläder som håller allt på plats. Jag har ett "överhäng" som jag verkligen hatar att känna när jag springer.

Äter fortfarande för mycket men försöker hålla mig till relativt 'nyttiga' saker även om det blir i stora portioner.

Börjat väga mig varje morgon och då står jag stilla, så börjar misstänka att vikten verkligen kan diffa så mycket under dagens lopp.

Fortfarande deppad över att jag är tillbaka på den högre förstasiffran efter att jag slitit blod för att komma ner till nästa.

En natt kvar att jobba, det har varit tufft att hålla i maten nu. Vill äta. Vill ha choklad!

Inte synd om en egentligen, igår åt jag en rejäl tacotallrik till middag och kunde till och med äta lite snacks. Ätit lite mer mat tidigare idag så har inte så mycket kvar att röra mig med idag. Hjälpte ju att träna två pass igår också 😅.

Körde mitt första Tabata- pass i går och efter det Core
Länge sen jag var så fullständigt slut i benen :eek:
Men vilken känsla det är att bla orka 4*20 sek Svingar med 10 kg viktplatta. Om någon hade bett mig göra de då i början på november att jag trott de tappat det helt :rofl:

Lyckats hålla maten hela helgen trots en tuff jobbnatt igår. Det hängde lite på håret igår så jag åkte och tränade en timme på kvällen för att ha utrymme för middag.. Hade ätit nån skiva (grovt) bröd när jag vaknade och det är fruktansvärt hur kalorierna drar iväg då 😝.

Vågen var snäll imorse men ska kontroll-väga mig imorgon när jag sovit en natt till och se om det stämmer.

Idag måste jag försöka ta tag i mina skoluppgifter jag skjutit på och så ska jag åka och träna hundar och antagligen mig själv också. Imorgon blir det jobb igen..

Semmeldagen idag! Jag är dock inte särskilt förtjust i semlor men köpte en till maken och en pannacotta till mig istället. Lite onödigt för jag var egentligen inte sugen på nåt men den slank ner utan problem ändå 🙃.
Har varit iväg och tränat en timme idag, lyckats göra en hel del av mina skoluppgifter och åkt och tränat hundar! Vem behöver ett jobb egentligen, man har ju fullt upp ändå 😝?
Imorgon går jag på jobbet igen och ska jobba tre nätter och inte överäta..

Ätit semla och hårt bröd mackor. Inser att jag måste sluta med hårda mackor eftersom jag överäter dem. Så ingen bra dag, men nya tag imorgon. Förhoppningsvis. Iaf har jag gått 5400 steg idag. Inte mycket jag vet, men en ansenlig sträcka för mig.

Vägningsdag imorgon och på sätt och vis ångrar jag att jag tog ledigt från gymmet idag... samtidigt måste man ju få fungera i vardagen också, jag jobbade på andra sidan stan hela dagen och jag känner verkligen att mitt knä tackar mig. Imorgon får vi se om jag hinner mellan kunderna, och så får jag förstås min Onsdagsmacka! 😊 :D Men den kommer efter vägning.

Jag vet inte riktigt vad som händer, vågen hade hoppat ner 1,4kg imorse? Igår visade den "bara" -0.5?
Ska jobba tre nätter nu så ny kontrollvägning får vänta ett tag. Känns osannolikt att det stämmer men men..

Upp nästan ett kilo på två dagar. Definitivt inga mer semlor eller knäckebrödsmackor. Ska även försöka inskränka på mängden sorbet. Det måste bli protein. Tyvärr är det inte bara en 'fantomuppgång' eftersom jag märker att kläderna är trängre.

• Hjärta
Reactions: Sel
Vet inte vad som hände igår, ballade ur totalt och åt mer än 2000kcal över vad jag ska äta 👹🙈. Det blir liksom katastrof de dagar jag inte tränar... Kanske inte jämt men betydligt lättare att hålla kosten när jag tränar för jag blir inte alls lika hungrig/sugen då 😝.

Idag tränade jag 45 minuter på morgonen och har sovit, sen var jag på föreningsmöte och åt lite jättegod smörgåstårta. Har inte hunnit äta så mycket idag så det fanns utrymme för det. Flera som jag inte träffat sen i höstas påtalade att jag gått ner så mycket i vikt. Kan tänka mig att det blir en påtaglig skillnad när man inte setts på länge och nån undrade om det var med mening eller om nåt hänt. Väldigt omtänksamt, det ju inte säkert att all viktnedgång är planerad eller av positiv karaktär ❤️.

Tyvärr så trots 27kg ner på vågen så känns kroppen som jag sovit på en hög tegelstenar, knät är bättre men har haft lite känningar och min hälsporre verkar hålla i sig.. Går jag tillbaka till för över ett år sen, innan jag skadade min minisk så känner jag inte nån jätteskillnad rent fysiskt åt det positiva hållet iallafall. Sen skulle jag säkert ha det ännu jobbigare Idag om jag inte gått ner i vikt men det inte som om jag magiskt känner att livet är mycket lättare Idag än för över ett år sen trots ganska ordentlig viktnedgång 😝 .

Sen så har jag ju varit i ganska fysiskt god form innan miniskskadan då jag tränat regelbundet senaste 20 åren och haft en aktiv livsstil fast jag vägt för mycket.

Blev lite långt, ber om ursäkt för rabblade, skriver bara ner mina tankar..

Jag har visst slarvat igen :angel: Men har ätit helt okej idag och har både matlåda och mat att laga i kylen så förutsättningarna att hamna på rätt spår igen finns ju iaf. Får se imorgon hur mycket jag gått upp men tänker inte grotta ner mig i det i vilket fall som ☺️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 947
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 702
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023