Hur visualiserar du ditt år?

Masqueradee

Trådstartare
För första gången någonsin har jag sett någon som visualiserar året som jag - Thomas Bodström! Vi båda visualiserar vårt årshjul motsols. Hans år började vid 11 med januari, jag har januari vid 4 ungefär. Och så går året runt som en klocka - fast baklänges.

Hur visualiserar ni månaderna?

Som en rutchkana. Först klättrar man långsamt uppåt från november till mars. Sen swooshar det till hastigt när man åker nerför genom april till oktober. :cool:

För första gången någonsin har jag sett någon som visualiserar året som jag - Thomas Bodström! Vi båda visualiserar vårt årshjul motsols. Hans år började vid 11 med januari, jag har januari vid 4 ungefär. Och så går året runt som en klocka - fast baklänges.

Hur visualiserar ni månaderna?

Såhär:

IMG_3936.webp

Jag trodde alla tänkte det så… 😂

I andra länder anses det här vara en synestesi, det är inte norm att man kan visualisera ett årshjul!

Mitt börjar med nyår vid 12, januari börjar 11, februari 10... Moturs alltså :)!

För mig är nyår vid 12-slaget på klockan, med januari till vänster och december till höger. Våren är alltså på vänster sida och hösten på höger, medan sommaren hamnar längst ner. Trodde detta var det vanliga sättet att visualisera på, och vad jag kan minnas har nästan alla årshjul från förskolan till inläggen om four seasons färganalys som poppar upp på instagram haft samma upplägg. Men nu när jag googlar får jag ENBART upp träffar på årshjul som går medsols? :eek:

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
629
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 165
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 838
Senast: Palermo
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama