Inte skrivit i denna tråd, men tidigare trådar. Idag nådde jag ett stoooort mål, jag är under 70 kg! Som mest vägde jag nästan 85 kg, sen lyckades jag komma ner till 75 kg, men där tog det helt stopp. Pendlade ett kilo upp eller ner i en evighet. Och jag har alltid fastnat där, sen när jag väl lyckas komma ur det så brukar det gå relativt ”lätt” att få bort några kg till. Igår satte jag på mig ett par byxor som jag inte använt på några månader och insåg att byxorna satt ganska löst. Bestämde mig för att väga mig nu på morgonen och 69 kg stod det på vågen! Det var väldigt längesen jag vägde så här ”lite”, och mitt nästa mål är att nå 65 kg vilket inte känns omöjligt alls längre! Vid 65 brukar det dock också ta stopp och nästan kännas omöjligt att ta sig under så där kommer jag också få kämpa lite, men jag mår trots allt bäst att ligga på 62-64 kg. Har nämligen problem med ett knä efter menisk och ledbandsskada, och vid den vikten känner jag i princip aldrig av knät. (Fler som har vikter där det helt enkelt bara tar stopp, oavsett vad man gör?)
Jag har inte ändrat något speciellt alls till denna gång, utan det är absolut stress som varit orsaken. Jobbet har varit helt galet hela våren och sommaren, och samtidigt så ska jag studera och utöver det ska livet rulla på. Inte bra alls egentligen, men det ger ju såklart lite pepp till att faktist ta tag i framförallt kosten och börja äta nyttigare och bättre nu när nästa delmål är sååå nära. Rör på mig gör jag från morgon till jag går och lägger mig så det är inget jag kan påverkara så mycket mer. Bara en halvdag på jobbet brukar inbringa runt 10-12000 steg.
Tänk att jag snart blivit av med 20 kilo?!
Jag har inte ändrat något speciellt alls till denna gång, utan det är absolut stress som varit orsaken. Jobbet har varit helt galet hela våren och sommaren, och samtidigt så ska jag studera och utöver det ska livet rulla på. Inte bra alls egentligen, men det ger ju såklart lite pepp till att faktist ta tag i framförallt kosten och börja äta nyttigare och bättre nu när nästa delmål är sååå nära. Rör på mig gör jag från morgon till jag går och lägger mig så det är inget jag kan påverkara så mycket mer. Bara en halvdag på jobbet brukar inbringa runt 10-12000 steg.
Tänk att jag snart blivit av med 20 kilo?!