Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en ovanlig lång promenad med hundarna imorse och jag fick njuta av soluppgången. Brukar inte ta några längre promenader för att spara på antalet steg men eftersom jag inte skulle iväg och göra en massa idag utan sitta vid datorn så unnade jag mig det 🥰.

20231005_065300.webp

Har suttit x antal timmar och pluggat idag men åkte även en vända till gymmet och tränade en timme 💪.
Nu har jag ätit massa mat, stuvad spenat, fisk och potatis. Märks att man är hungrig numera, typ allt man stoppar i sig smakar bra 😅.

Varit en jobbig tid med för mycket (onyttiga) kalorier. I går smällde jag i mig tre kanelbullar. Tänker inte väga mig och bli ledsen och sedan tröstäta eftersom allt har gått åt helvete. Känner att kläderna sitter lite trängre tycker jag, så nu måste det bli lite sundare livshållning.

Långsamt och långsiktigt är ledorden 🙃

Varit en jobbig tid med för mycket (onyttiga) kalorier. I går smällde jag i mig tre kanelbullar. Tänker inte väga mig och bli ledsen och sedan tröstäta eftersom allt har gått åt helvete. Känner att kläderna sitter lite trängre tycker jag, så nu måste det bli lite sundare livshållning.

Långsamt och långsiktigt är ledorden 🙃
Åt en kanelbulle igår på jobbmöte, kände inte att det var värt det när jag fick snåla med kalorierna till middagen..
Med det sagt så skulle jag lätt smälla i mig tre kanelbullar nu för är sjukt sugen på allt. Har dock inget roligt hemma och det är tack och lov en mil till affären så det inte aktuellt att ta sig dit.

Jag har ju egentligen släppt tankarna om viktnedgång. Åtminstone att aktivt göra något för att gå ner i vikt.
Men, jag går på gym 2 ggr/vecka sedan några månader tillbaka. Inte för att gå ner i vikt, utan bara för att stärka upp min skitkropp så jag ska kunna fortsätta jobba i ytterligare några år, helst. Jag gör inga direkt ansträngande övningar. På crosstrainer och roddmaskin är instruktionen att jag ska ta det tillräckligt lugnt för att kunna föra ett normalt samtal samtidigt som jag tränar. Dvs, inget flås. Sen gör jag främst ett gäng övningar sittande på en gymboll, främst för att stärka upp muskelkorsetten i bålen. Som att hålla balansen på bollen med upplyfta fötter och flytta en vikt (2-3 kg) mellan höger och vänster hand.
1696523632089.webp

Men det jag tänkte komma fram till är att idag på jobbet har mina byxor (jeggings) kasat ner hela tiden, så jag fått gå och dra upp dem en massa gånger. Det skulle ju faktiskt kunna betyda att jag har minskat i omfång...
(Bytte bild, det var ju denna jag tänkte lägga in...)

Senast ändrad:
Jag har kraschat totalt. Arbetslös och problem med min kropp. En menisk är nu så dålig att man vill operera. Jag skadade mig vid utförsåkning för många år sen och knät har stadigt försämrats. Har ont i hela kroppen och tar alldeles för mycket smärtlindring. Ligger mest i soffan och tittar på...tam tam tam...matlagningsprogram. Megasmart.

Vill inte belasta mina vänner men jag önskar så att jag hade någon att prata med.

Senast ändrad:
Är det någon som kan svara på det här? Jag vägde min skiva fläskkarré idag (nej jag är inte neurotisk) och den vägde xxx men efter att jag har grillat den så vägde den plötsligt mycket mindre :idea: Vad ska jag räkna kalorierna med?

Vikten stod på samma som förra veckan, jag är nöjd med det för det är mycket annat som visar att detta går åt rätt håll.

Har rensat i garderoberna (häst- och vanliga kläder) och här har det hänt mycket! Favoritjeans som inte längre sitter på plats för dom är för stora. Den långa vinterridjackan som inte gick att stänga förra vintern kan jag nu få igen med tjock fleecejacka under.
Ny känsla, är både glad och ledsen - ser på alla kläder jag har handlat under årens gång och innser att det är sjukt dyrt med en kropp i förändring (både upp och ned)...

Toppvikt: Sommar 2021 106,6
juni -23 102 kg
18/9 94,4
25/9 93,4
5/10 92,3
9/10 92,3

Summering av förra veckan, var på gymmet 6 gånger och en gång på simhallen..
Planen är att åka till simhallen igen imorgon, så skönt att basta!
Har haållt maten hyfsat men varit hungrig, maken frågade vad som skiljde sig från tidigare och jag kom på att jag varit dålig på att få in mina mellanmål. Ska försöka ta tag i att verkligen hålla måltids intervallerna denna vecka och se om det blir skillnad.
Har jobbat natt hela helgen så det ingen idé att väga sig då det kan bli väldigt snedvridet resultat, satsar på invägning i övermorgon när jag sovit två nätter..

Nu kan jag utveckla det lite bättre.
Jag är en diabetiker typ två på piller än så länge.
Sen hunden dog för fyra veckor sen ramlade jag tillbaka i mitt sockermissbruk.

Det sätter sig på måendet och blir en ond spiral nedåt. Jag blir ledsen, rättretlig och självkänslan når botten

För tre dygn sen bestämde jag mig att ta tag i det här.

Idag vägde jag in mig för att ha en riktlinje.
80,5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 964
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 709
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17