The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nåja, någon måste väl försöka få lite fart på det här idag också. Ni verkar ju ha bestämt er för att jag sitter i lyan, vilket ju är rätt tråkigt. Jag tycker att jag visade på igår att det är rätt osannolikt.

Jag är i alla fall säker på att Hjartagna sitter där och har det roligt åt att ni återigen vänder blickarna mot mig. Frågan är med vem. Spontant känns det fortfarande som Mirtai, men det kan också vara glömmerallt som lurar mig totalt. Hon var ju rätt hårt drivande mot mig igår. Kanske LenaH inte är så himla god som hon verkar. Eller så är det Lobelia, som ändå varit min motståndare genom hela leken.

Jag hoppas att ni inte bara lutar er tillbaka och litar på det ni bestämt er för utan att ni faktiskt tar i övervägande att ni har fel.

Jag tycker att jag igår visade på starka argument för att jag inte skulle ha biktat mig för cirkus. Ändå sitter Hjartagna och anklagar mig för just det, utan att komma med några teorier om någon annan. Jag tror att Hjartagna sitter i lyan.

Klara röstar på Hjartagna

det lutar åt Klara för mig med, tittar också på Hjartagnas röst idag som läggs när det ser ut att vara kört för Klara, ser onekligen ut som ett försök att alibirösta för att verka god
Jag var helt enkelt inte inne förrän strax innan. Försökte läsa ikapp men kom fram till att ingenting ni skrev skulle ändra min uppfattning att nästa ulv att få ut var Klara. Nu var det ju många av er andra som förstod att det var något lurt med Bollen. Det blev ju jättebra att få ut spelledaren men ingenting som ändrar min uppfattning om att Klara är en ulv som behöver fås ut ur leken.

Jag tror faktiskt inte att det är svårare än att @Klara faktiskt biktade sig och att lyan såg att det var uppenbart eftersom cirkus inte röstade på henne. Hjartagna lyfte biktteorin för att bli godförklarad själv.

Ibland är det så enkelt att om det ser ut som en ulv så är det en ulv.
Och ibland är det som du tror är en ulv bara en enkel god!

Den korrekta listan, väl?

DL 5

19:42 glömmerallt röstar på Klara
20:20 Mirtai röstar på Klara
20:56 Lobelia röstar på Klara
21:05 Klara röstar på Hjartagna
21:09 bollen_ röstar på Hjartagna
21:12 LenaH röstar på Klara
21:14 Hjartagna röstar på Klara
21:17 glömmerallt ändrar röst till bollen_
21:17 quarter4ever röstar på bollen_
21:20 Mirtai ändrar röst till bollen_
21:22 Lobelia röstar på bollen_
21:24 Klara ändrar röst till bollen__

Klara: 2
Hjartagna: 1
bollen__: 5
I dl igår kväll så röstar min huvudkandidat som ulv på mig och strax därefter följer spelledaren efter. Ingen annan som ser det uppenbara försöket att få fler att haka på och rösta ut mig?

Det har inte hänt något det senaste dygnet som gör att jag ändrat uppfattning och jag tror fortfarande att Klara är ulv. Jag baserar det både beroende på hur hon spelat, men främst för att jag tror att hon biktat sig. Cirkus kan mycket väl ha valt att knappt nämna Klara för att inte gå över gränsen. Att hon inte röstade på Klara i lynchen när Hon åkte tycker jag är svar nog tillsammans med tidigare hintar om att det skett en bikt.

Hjartagna röstar på Klara

Är det då inte ett ypperligt alibi av en ond GA att rösta ut den misstänkta spelledaren?
Ja, det är det, men det är ypperligt för en god GA att göra det samma.

Personligen har jag en känsla att de som diskuterade mest natten till lördag ocg igår kväll också är goda. Det är mycket svårare att dölja sin päls om man skriver mycket. Ju fler inlägg dess mer att haka på. Därmed inte sagt att man behöver vara god för att prestera många inlägg.

Det har inte hänt något det senaste dygnet som gör att jag ändrat uppfattning och jag tror fortfarande att Klara är ulv. Jag baserar det både beroende på hur hon spelat, men främst för att jag tror att hon biktat sig. Cirkus kan mycket väl ha valt att knappt nämna Klara för att inte gå över gränsen. Att hon inte röstade på Klara i lynchen när Hon åkte tycker jag är svar nog tillsammans med tidigare hintar om att det skett en bikt.

Hjartagna röstar på Klara

Men om jag nu är ulv och har biktat mig, kan du då förklara varför jag inte ändrade min röst i lynchen mot cirkus? Då hade jag ju vetat att det skulle sluta i lottning med det resultatet som blev? Varför skulle jag som ond förlita mig på lotten mot en god?

Kvar i leken för den som vill pussla

1. glömmerallt
4. Klara
8. Lobelia
11. Mirtai
13. fio/LenaH2
15. Lilltess
/Hjartagna 2

goda roller kvar

mentor
ängel
2 bybor

onda roller
2 ulvar

Jag skriver 2 ulvar/respektive bybor för jag till skillnad från i början av leken är ganska säker på det. Jag lovar det inte har med ulvighet att göra eller är en felskrivning. Förutom detta är det mest logiskt med tanke på antal.

Jag börjar luta att Hjartanga är ulv, här kommer ett replikskifte:

Fast det är ett litet konstigt uttalande? Byborna är de som kan få spioninfo för den goda sidan i denna leken och vi är redan av med 2 av dem:crazy: Nu misstänker jag att det finns iaf 1 (kanske 2) kvar, och jag hoppas att nån av dem kan förmedla någon information under dagen.

Då får jag nog gå tillbaka och läsa för det med spioninfo har jag missat. Och då stämmer ju inte mitt uttalande. :)

Jag ser det som en indicie att Lilltess/Hjartanga inte har koll på sin rollen bybo. Skulle hon vara bybo så borde hon också veta att hon skulle få spioninfo eller kanske redan fått den och här blir lyan i så fall upplyst om det om de inte redan visste. I och för sig kan man missa rollbeskrivningen men jag ser det som troligare att någon med en annan roll missat det.

Det kan ha varit i hopp om att få ut en god som Hjartanga informerade om bikten som en del har spekulerat i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 976
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10