Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

God kväll och tack för det aktiva och engagerade deltagande ni visat under dagens kurs! Vi hoppas ni tyckte kurslitteraturen var relevant och att ni fick ut mycket ur de föreläsningar som hölls! Vi förstår att detta höga tempo med nya kurser varje dag är en ny situation för många och kan upplevas som utmanande. Särskilt för de av er som kommit in på reservplats och inte haft möjlighet att förbereda under sommaren. Till vår stora glädje verkar de flesta dock anpassa sig bra till detta och vi upplever att många visar en otrolig flexibilitet och samarbetsanda som är så viktigt vid universitetsstudier!

Vi vill också meddela att granskningen av era inlämningar till dagens examinerande obligatoriska moment, "Hitta ulven bland 14 deltagare", är klar. Vi såg ett något varierande resultat och uppmuntrar er att gå på genomgången som hålls i slutet av terminen och där rätta era inlämningar och repetera de delar ni missade på. Men ens med några missar har den absoluta majoriteten av er uppfyllt kraven för godkänt på kursen, vilket vi ser som ett resultat av den höga nivå vi håller på kurserna på vårt universitet.
Tyvärr är det trots detta en student som inte lyckades uppfylla våra minimikrav för godkänt på kursen. Personen ifråga är därför tillfälligt spärrad från resten av terminens kurser, för att undvika en för hög belastning och att kompletteringar inte görs. Men oroa er inte, vi erbjuder så klart möjlighet till komplettering och omexamination, så att studenten kan fortsätta terminen med nästa kull.

Vi hoppas ni alla tar en lugn kväll nu, och inte tar i för mycket på eventuella tentafester, och att vi får se er alla pigga och redo för nästa kurs, "När får man använda versaler utan att lynchas?", klockan 0830 (prick) måndag morgon.

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Ni lynchade Habina som var Svårulv

NattDL: 8.30

God kväll och tack för det aktiva och engagerade deltagande ni visat under dagens kurs! Vi hoppas ni tyckte kurslitteraturen var relevant och att ni fick ut mycket ur de föreläsningar som hölls! Vi förstår att detta höga tempo med nya kurser varje dag är en ny situation för många och kan upplevas som utmanande. Särskilt för de av er som kommit in på reservplats och inte haft möjlighet att förbereda under sommaren. Till vår stora glädje verkar de flesta dock anpassa sig bra till detta och vi upplever att många visar en otrolig flexibilitet och samarbetsanda som är så viktigt vid universitetsstudier!

Vi vill också meddela att granskningen av era inlämningar till dagens examinerande obligatoriska moment, "Hitta ulven bland 14 deltagare", är klar. Vi såg ett något varierande resultat och uppmuntrar er att gå på genomgången som hålls i slutet av terminen och där rätta era inlämningar och repetera de delar ni missade på. Men ens med några missar har den absoluta majoriteten av er uppfyllt kraven för godkänt på kursen, vilket vi ser som ett resultat av den höga nivå vi håller på kurserna på vårt universitet.
Tyvärr är det trots detta en student som inte lyckades uppfylla våra minimikrav för godkänt på kursen. Personen ifråga är därför tillfälligt spärrad från resten av terminens kurser, för att undvika en för hög belastning och att kompletteringar inte görs. Men oroa er inte, vi erbjuder så klart möjlighet till komplettering och omexamination, så att studenten kan fortsätta terminen med nästa kull.

Vi hoppas ni alla tar en lugn kväll nu, och inte tar i för mycket på eventuella tentafester, och att vi får se er alla pigga och redo för nästa kurs, "När får man använda versaler utan att lynchas?", klockan 0830 (prick) måndag morgon.

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Ni lynchade Habina som var Svårulv

NattDL: 8.30

Yez:up:

Jag har försökt svara. Mer kan jag inte göra.

Edit: och är du ond kan du mycket väl skydda en kollega.
Ja, jag vet. Jag "pressade" dig igår för att jag inte ville rösta på dig för att jag brukar tycka du är skum. Och jag röstade inte på dig. Men sen kom du idag med en röstmotivering som du borde veta är totalt olikt mig.

:banana:Men hur gick det till egentligen? Jag hann inte ens reflektera över Habinas röstinlägg? Jag är verkligen för långsam för såna här röstningar. Jag hänger liksom inte med i svängarna.

Tyckte det kändes läskigt med alla röständringar, men det var av rätt anledning visade det sig. Skönt!

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig
21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Habina lynchas - svårulv

Så... jag håller det inte för otroligt att någon kanske slank med för alibi - men jag tänker att majoriteten om inte alla av de som röstade (ffa bytte röst till) Habina bör spela för goda sidan.
Funderar på vad Habinas röst på Niyama kan betyda. Alibi eller inte?
I DL 1 röstade hon på Harrysen.

:banana:Men hur gick det till egentligen? Jag hann inte ens reflektera över Habinas röstinlägg? Jag är verkligen för långsam för såna här röstningar. Jag hänger liksom inte med i svängarna.
LenaH snappade upp att Habina tyckte att cirkus var nåt på spåren, men röstade ändå inte som cirkus (på q2) utan på Niyama.

Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Frågan är ju om Habina då röstade falskt i leken? Hon la en andraröst på Harrysen igår (tror det var Harrysen? Kollade nyss men har redan halvt glömt) och en andraröst på Niyama idag. Om de rösterna inte varit riktiga skulle de ju potentiellt kunna vara ”säkra” alibiröster.

Frågan är ju om Habina då röstade falskt i leken? Hon la en andraröst på Harrysen igår (tror det var Harrysen? Kollade nyss men har redan halvt glömt) och en andraröst på Niyama idag. Om de rösterna inte varit riktiga skulle de ju potentiellt kunna vara ”säkra” alibiröster.
Det var förstarösten hon la på Harrysen igår. Snurrfian la andra.

Ja. Rollbeskrivningen låter som fårulven. Verkar det rimligt om man jämför första lynchen?

Jag tänkte just det - den hemligaste - mao en som röstar falskt?

Och varför följde hon inte @cirkus ? 🧐

Ja. Rollbeskrivningen låter som fårulven. Verkar det rimligt om man jämför första lynchen?
Jag tycker att hon borde ha hunnit rädda sig själv och elo i första DL om hon var fårulv.

Det känns kanske osannolikt att det bara var ulvar som hade flera röster igår även om det är möjligt.

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Elo lynchas - sabbatsårsulv
qitis1 käkas - kursombud
Ja, Habina la en första röst på Harrysen, bland en himla massa ensamröster. Så absolut rimligt där.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar