Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.

Med ett sådant inlägg? Känns superskumt ..
Ja, hon var ju ulv, så det var absolut skumt! :D Nä men tänker att om fokus är på att lägga riktiga rösten dolt på ett bra sätt utan att avslöja sig själv så kanske det blir mer ”haffa något lämpligt” till falsk röst som lätt kan bli olämpligt om man inte lusläser leken?

Nu vet jag att cirkus inte fått nån vittring på mig, men visst förtrollning kan ju existera i leken. Dock brukar det synas i röstinlägget och Habina reflekterar inte ens över att cirkus inte röstade på mig.
Det är faktiskt en riktigt bra tanke @Niyama :D
Cirkus kan ha blivit förtrollad av en ond häxa att rösta på mig istället för en möjlig siad ond Niyama
Känns lite rimligt i efterhand att det kan vara så rent utav
Kanske sitter du på facit :p

Cirkus var ovanligt uppgiven när jag började ifrågasätta henne så möjligt att förtrollningen trädde i kraft där nånstans - det finns starka incitament på att cirkus kan ha haft på fötterna ang niyama när man läser leken igen efter denna dl.
Främst att cirkus faktiskt går hårt på niyama från start efter DL men sedan ändrar attityd mot mig (hon brukar ändå kunna argumentera bättre mot ifrågasättanden och det är olikt henne att ”ge upp”. Oavsett roll

Mina 5 cent just nu. Kan ha fel men så går mina tankar iaf

Jag tycker att hon borde ha hunnit rädda sig själv och elo i första DL om hon var fårulv.

Det känns kanske osannolikt att det bara var ulvar som hade flera röster igår även om det är möjligt.
Jag har varit inne på det tidigare men tror att det ändå till största delen var goda som hade röster på sig i första DL. Så brukar det vara och jag tror inte denna leken är något undantag

Det är faktiskt en riktigt bra tanke @Niyama :D
Cirkus kan ha blivit förtrollad av en ond häxa att rösta på mig istället för en möjlig siad ond Niyama
Känns lite rimligt i efterhand att det kan vara så rent utav
Kanske sitter du på facit :p

Cirkus var ovanligt uppgiven när jag började ifrågasätta henne så möjligt att förtrollningen trädde i kraft där nånstans - det finns starka incitament på att cirkus kan ha haft på fötterna ang niyama när man läser leken igen efter denna dl.
Främst att cirkus faktiskt går hårt på niyama från start efter DL men sedan ändrar attityd mot mig (hon brukar ändå kunna argumentera bättre mot ifrågasättanden och det är olikt henne att ”ge upp”. Oavsett roll

Mina 5 cent just nu. Kan ha fel men så går mina tankar iaf
Nu har jag inte läst om. Men du kom ju tillbaka in i leken mitt i idag med...

Men nu är jag för trött för att tänka klart, måste sova. Jobb imorgon igen.

Jag har varit inne på det tidigare men tror att det ändå till största delen var goda som hade röster på sig i första DL. Så brukar det vara och jag tror inte denna leken är något undantag
DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina
5 röster låg på bevisat onda... Visst kan övriga 10 röster ligga på goda, det vet jag inte... Vet du ngt jag inte vet?

LenaH snappade upp att Habina tyckte att cirkus var nåt på spåren, men röstade ändå inte som cirkus (på q2) utan på Niyama.
Faktiskt var det jag som reagerade först på det och skrev det. Bara för ordningens skull
Dock tror jag LenaH reagerade i samma stund som mig bara att jag hann skriva det först :)
men varför röstar då inte cirkus på niyama (hon röstar på mig Q2) visste cirkus att Niyama var ulv som du verkar anta -så skulle hon väl inte INTE rösta på henne väl?

Förutom att du röstat för sent. ;)
Svårt det där med vintertid
:rofl: :rofl:
Jag kan nog inte ens skylla på vintertid, bara att jag är förvirrad och läser klockan lika bra som en kratta gör det.

I Pippi leken trodde jag ju att det var 20 min (eller vad det nu var) till DL och påminde både min LL kollega @Ceta om uppdateringen och @Habina om att inte glömma rösta... när det i själva verket var 1h 20 min kvar 😂 🙈

När jag läser röstlistan från igår sticker @Niyama s röst på Habina ut, helt i linje med @cirkus resonemang om att inte ha koll på röstlistan.

Niyama kanske inte var intresserad av att rädda Elo men la en nice alibiröst på Habina?
Känns troligt faktiskt måste jag säga med dagens resultat och inlägg i bagaget

När jag läser röstlistan från igår sticker @Niyama s röst på Habina ut, helt i linje med @cirkus resonemang om att inte ha koll på röstlistan.

Niyama kanske inte var intresserad av att rädda Elo men la en nice alibiröst på Habina?
Låter vettigt. Undra på att hon är upprörd på mig att jag försöker lyncha henne då.

Skönt att vi fick en till ond ikväll (även om jag inte gjorde så mycket för att hjälpa till)! :bump:

Jag ber verkligen om ursäkt om jag är del av orsaken till att Q1 blev käk inatt. Det var inte meningen så nu ska jag nog vara tyst tills efter DL så att jag inte gör samma sak igen 🤐

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar