Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Fast det är kanske om man faktiskt har info om roller. Jag har ingen info om någon roll är väl bäst att tillägga. Bara långsökta teorier :rofl:
Info eller ej (alla ska ju låtsas att de inte har info) så får man ju skriva teorier, men inte hinta. Folk brukar ju hinta lite fint ändå, hur många har inte skrivit "nu när jag sovit på saken..." när de fått info under natten 😅

• Haha
Reactions: fio
Jag är helt förvirrad (fortfarande) men behöver också avlägga "tidig" röst.

Vet inte om q's uträkning hintar om att hon är statistikstudenten? Iom att hon inte nöjer sig med att lämna svaret i bråk utan går hela vägen till decimaltal (som sedan enkelt hade kunnat göras om till procent).

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?

Jag måste återgå till detta inlägget av Elo då för som sagt så tror jag inte det är en slump det hon skrev och vissa personer som hon tar med. Jag vet själv att jag fått uppmaningar av LL att inte bara teoria om en enda om jag har fått info om den. Elo hann ju inte skriva så många inlägg så.

Elo var ju
Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Är det verkligen en slump då att hon tar upp just Habina som var den hemligaste individen i det hemligaste sällskapet? Sen har vi ju aspiranten till det hemliga sällskapet som gör vad som helst för att passa in, är den ulven med i den där raddan av namn tro?

Eller om Habinas reaktion på qs inlägg hintar om att det faktiskt är Habina som är statistikstudenten och hon är upprörd/reagerar på att hon borde vara den som håller på med uträkningar?

Men va i? nu får ni sluta skrivan medan jag skriver, för nu börjar Heffa också räkna procent! :arghh:

Twisten kanske är att ALLA är statistikstudenten?!?!?

Q1 vet vi var god och kanske bara att Elo var tvungen att teoria om nått så det blev Q och hennes procent. Varför nämnde hon att Heffa oxå börjar räkna procent? Superskum mening egentligen eftersom det inte finns någon teori kopplad till Heffa, eller menar hon alla som i Habina och Heffa?

LenaH föpplar till det och säger att hon inte läst sin tilldelade roll. Kanske behöver hon inte det för att hon hamnade i lyan och därför automatiskt visste att hon var ulv? Min första tanken var att rösta på henne men vill inte lägga en andraröst. Som vanligt vill jag inte riskera att rösta ut någon god så här i början av spelet. Jag tycker inte om att rösta när jag inte har nån riktig aning om vem jag tror är ond och inte.

Att hennes första tanke var att rösta på Lena är inte konstigt alls, det var nästan min tanke med men hon vill inte lägga en andra röst. Frågan är om Lena är med i namnhögen bara för att det var lätt att teoria om henne och hon var tvungen att få med ett namn till eller om det ska vara någon slags ledtråd.

Sen helt plötsligt bara så skriver hon
I sann första-dagen-andra så:

Elo röstar på cirkus

För att hon verkar ha fastnat väldigt på vinstvilkoren med ulvar i och utanför lyan och är väldigt tydlig med 'utanför'. Hint om ulvighet till de andra ulvarna?

.

Senast ändrad:
fortsättning för det blev så långt

När jag kollar igenom cirkus inlägg så är det mycket om att hon tror att Elo är ond utanför lyan och att hon inte kunde ha någon info och mycket om Q att hon blev godförklarad och käkad och sen var hon på Nayima. Cirkus skriver inte sina inlägg som en god Cirkus utan det är mest korta lite snäsiga svar stundtals och inga direkta teorier att tala om.

Ja gör det du
Jag tycker fortfarande att det var jävligt onödigt att godförklara q1.
Men det tycker antaligen inte du för jag tror du har bytt sida

Jamen rösta på mig då!
Jag tycker i allafall att det är onödigt att öppet godförklara någon men det tycker tydligen inte du. Har ju ALDRIG hänt att en som är godförklarad blivit käk. ALDRIG.

Jag tänker rösta nu för jag känner att jag inte orkar det här.

Eftersom q tycker det är bra att godförklara någon strax innan första NattDL när man är helt informationslös och att det ALDRIG hänt att det gör ulvarna sugna på att käka den som är godförklarad så tror jag att hon har bytt sida. Vill man inte fatta det så är man inte god.

cirkus röstar på qitis
Klicka för att se mer...

Niyama var inne på förtrollning pga Habinas inlägg och Q2 tyckte Cirkus betedde sig som hon blivit trollad eftersom hon vände lite beteende
Jag tänker lite mer åt detta hållet att detta kan passa in

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Nu har jag läst ikapp mig, men jag vet inte om jag blivit särskilt klokare.

cirkus går på Niyama en del kring hur Niyama röstade och det känns lite som när en god cirkus fått vittring på en ond. Samtidigt vacklar jag, för jag tycker att Niyama kommer med kloka funderingar, så en del av mig vill att hon ska vara god oavsett (inte så logiskt, men så är det iaf).
Klicka för att se mer...

Nu vet jag att cirkus inte fått nån vittring på mig, men visst förtrollning kan ju existera i leken. Dock brukar det synas i röstinlägget och Habina reflekterar inte ens över att cirkus inte röstade på mig.

Det är faktiskt en riktigt bra tanke @Niyama :D
Cirkus kan ha blivit förtrollad av en ond häxa att rösta på mig istället för en möjlig siad ond Niyama
Känns lite rimligt i efterhand att det kan vara så rent utav
Kanske sitter du på facit :p

Cirkus var ovanligt uppgiven när jag började ifrågasätta henne så möjligt att förtrollningen trädde i kraft där nånstans - det finns starka incitament på att cirkus kan ha haft på fötterna ang niyama när man läser leken igen efter denna dl.
Främst att cirkus faktiskt går hårt på niyama från start efter DL men sedan ändrar attityd mot mig (hon brukar ändå kunna argumentera bättre mot ifrågasättanden och det är olikt henne att ”ge upp”. Oavsett roll

Mina 5 cent just nu. Kan ha fel men så går mina tankar iaf
Klicka för att se mer...

Sen kom ju då Habinas konstiga röstning på Niyama och så blev hon lynchad.

När jag kollar igenom cirkus inlägg så är det mycket om att hon tror att Elo är ond utanför lyan och att hon inte kunde ha någon info och mycket om Q att hon blev godförklarad och käkad och sen var hon på Nayima. Cirkus skriver inte sina inlägg som en god Cirkus utan det är mest korta lite snäsiga svar stundtals och inga direkta teorier att tala om.

Niyama var inne på förtrollning pga Habinas inlägg och Q2 tyckte Cirkus betedde sig som hon blivit trollad eftersom hon vände lite beteende

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Bra grävt! :bow: Ju mer jag läser det desto rimligare tycker jag att det låter! Funkar teorin sett till hur hon röstat också, tro? Ska se om jag hinner kika på det- nu iväg på jobb!

Flaggar för att jag troligen kommer hem sent i kväll så det kan bli lite lite aktivitet från mig idag med om jag är vid liv. Resten av veckan är jag hemma!

Jag har ju en kandidat till denna oxå :rofl: Någon som har påtalat ofta i sina inlägg att hon är extremt trög och inte hänger med.. den är fortfarande lite långsökt så jag kanske inte ska dela med mig av det just nu, men jag reagerade och tänkte men det var värst vad hon var trög och inte hänger med, men leken är ju speciell så det vore ju inte konstigt heller.. Jag ber ju verkligen om ursäkt isåfall.

Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.

Är för trött för att fatta ditt första inlägg men detta var intressant. Jag har ju trott att cirkus är god, men en god cirkus som jagar mig brukar nog rösta på mig. Så att hon inte gjorde det kan tala för att hon är ond (bortser från ev trollning då).

Jag har ju en kandidat till denna oxå :rofl: Någon som har påtalat ofta i sina inlägg att hon är extremt trög och inte hänger med.. den är fortfarande lite långsökt så jag kanske inte ska dela med mig av det just nu, men jag reagerade och tänkte men det var värst vad hon var trög och inte hänger med, men leken är ju speciell så det vore ju inte konstigt heller.. Jag ber ju verkligen om ursäkt isåfall.

Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
Jag eller Harrysen? 🙈 Fast det är väl mest andra som påtalat att jag är trög, och jag har svarat på det?

Jag fick också funderingar på om cirkus kunde vara sårulven baserat på samma inlägg du citerar!

Funderar på om du syftar på mig? 🙈 min tredje lek och jag dött ganska tidigt i båda 🥹. Tycker det är svårt att hänga med i rollerna och diskussionerna om förhäxningar och så vidare, jag misstänker att sånt blir lite klarare när man varit med ett tag. Men om det var mig du menade så är dårulven inte min roll 😊

:confused: var väl ungefär det jag skrev?
Tanken bara slog mig och jag ville få den på pränt. 🙂

Jag håller med @fio om att det här med förvirring, trög osv är lite intressant, jag tänkte på att Elo uttryckte sån förvirring och jag har sett en spelare till där det slagit mig men hinner inte leta upp citat nu (jobbar).

Habina spelar ju alltid förvirrad så där har det inte märkts... 🤣

Funderar på om du syftar på mig? 🙈 min tredje lek och jag dött ganska tidigt i båda 🥹. Tycker det är svårt att hänga med i rollerna och diskussionerna om förhäxningar och så vidare, jag misstänker att sånt blir lite klarare när man varit med ett tag. Men om det var mig du menade så är dårulven inte min roll 😊

Nej jag syftade inte på dig.

Vem vet om det finns någon lya?
Det här talar väl för att det skulle finnas:

Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda.

Men behöver ju inte innebära traditionell lya där alla ulvar är tillsammans.

Det här talar väl för att det skulle finnas:

Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda.

Men behöver ju inte innebära traditionell lya där alla ulvar är tillsammans.
Ah tack! Det där med vinstvilkoren diskuterades ju en del så jag glömde ordet lya... :bag:

Intressanta tankar från bla @fio !
Som första q1 så hade jag en tanke om att ulvarna skulle gissa på andra ulvar för att komma in i lyan (påtalade att @Snurrfian hade haft en sådan roll en gång bla )
Känns som den tanken kanske inte var så dum faktiskt.
Kan vara så att ulvarna mer eller mindre spelar solo från start - kanske med en eller två i lyan och resten ska försöka hitta varandra under leken?
Det skulle kunna vara twisten faktiskt

Hemlig är ju fortsatt skummast enligt tidigare teorier och det känns som hon försökte dra igång ett drev mot mig. De kanske trodde de skulle få med cirkus? Så Habina använde sig av det i sin röstmotivering, kan ju ha diskuterats i lyan att cirkus nog kommer rösta på mig. Och så blev det inte så. Om nu nån av hemlig och Habina sitter/satt i lyan, vi vet väl inte ens säkert att Habina ingick i den.

Men Q och LenaHs diskussion ikväll skaver. Undrar om en av dessa är ulv som bondar med en god? Frågan är vem som i så fall är den onda.
Jag har definitivt inte försökt få igång ett drev mot dig. Ska jag få igång ett drev vill jag vara säker.
Däremot ogillar jag drev när jag inte hinner hänga med på varför.

Om du känner för att syna mig ikväll, varsågod. Men det kommer inte ge goda sidan nåt att gå på.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Uppdateringstråd 30