Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Jag tror alla citat är i rätt ordning nu, för poängen är att gå igenom i vilken ordning folk faktiskt skrev saker.

Jag vet inte alls. Men jag tänker gå på magkänslan ikväll och det är att cirkus fått upp vittringen på en ulv och att det är därför hon går så hårt på Niyama. Även om det tar emot att rösta på en återvändare. :(

Habina röstar på Niyama för att jag tror att hon är ulv enligt ovan
Habina skriver att det tar emot att rösta på en återvändare. Jag tror det kan finnas två skäl till att hon ändå gör det: antingen behövde nån annan skyddas (hemlig? Jag har dock inte koll på röstläget när Habina röstade, det ska kollas sen) eller så ville onda försöka få ut mig för att de tror jag vet nåt. Det brukar ju råda siarnoja bland onda, om nån misstanke riktas mot en när man är ond börjar genast diskussionerna om den kan veta nåt 😅. Visst, de har möjlighet att käka men med tanke på eventuella skydd tror jag de gick för lynchning.

(Ett tredje alternativ är att Habina/onda bara tröttnade på mina femtioelva inlägg :p)
men varför röstar då inte cirkus på niyama (hon röstar på mig Q2) visste cirkus att Niyama var ulv som du verkar anta -så skulle hon väl inte INTE rösta på henne väl?
Ovanstående från Q och nedanstående från LenaH postades 21.15.
Men är det då inte konstigt att @cirkus inte lägger sin röst där?
Jag postar nedanstående 21.16. Jag hade alltså inte hunnit se de två tidigare inläggen.
Så du tror cirkus fått upp vittringen på mig som ond men ändå inte röstar på mig? Intressant.
Sen föreslår Artline röständring.
Jag kan tänka mig att ändra röst upp Habina.
Jag ser det direkt och svarar samma minut:
Sen ändrar LenaH. Hon har sen skrivit att hon tror jag ändrade till Habina för att jag "läste spelet", men jag börjar fundera på om det är LenaH och/eller Q som gjorde det, alltså läste spelet.
Äh vafan, LenaH ändrar röst till Habina för att hon motiverar sin röst med att cirkus skulle vara nåt på spåren men röstar inte som cirkus?!
Plus att jag inte går på Habinas förvirring efter förra leken.... :devil:

Niyama röstar på Habina
För att hon tror att cirkus har hittat nåt om mig trots att hon inte ens röstar på mig

Artline ändrar röst till Habina.
Rösten på Niyama känns skum och rösten igår på Harrysen kändes lätt

Harrysen ändrar sin röst till Habina för att hon var så rädd för att bli godförklarad och jag köper övriga teorier om ond Habina

Edit och bollen hade en förklaring till låg närvaro

Alltså.
Hoppas detta blir rätt nu.
Qitis röstar på Habina.
Känns konstigt att hon tycker cirkus är något på spåret men röstar inte som cirkus
Känns mycket okonsekvent
Qs ändring kommer alltså när det redan verkar kört för Habina men jag vet inte om hon hade koll på det.
Ingen aning om röstläget och om jag garanterat tog död på mig själv nu 😂

Undrar dock om Habina VILL bli lynchad eftersom hon gjorde sådär?
Här kommenterar jag att jag inte har någon aning om röstläget, igen. Vissa inlägg som dyker upp just när man uppdatetar, som Arts, ser jag direkt. Förr satt jag ofta vid datorn med flera flikar öppna och en röstlista i word. Så gör jag inte nu. Spelar från mobilen och orkar inte lägga den enorma (för mig) energin på lek. Ärligt talat blir jag lite trött på teorier om att jag inte uppdaterar sidan hela tiden, när jag redan skrivit att det berodde på andra saker än leken. Misstänk mig gärna, men kan ni inte hålla er till vad jag gör i leken? Att jag är långsam och inte hänger med har inget alls med leken att göra.

Missade det. Ja, det kändes lite som du ville skydda en ond.
Framförallt att du inte ville(?) förstå min motivering igår när andra gjorde det gör att min röst föll på dig ikväll.
Igår ville jag alltså skydda ulven Elo, och sen röstade jag på ulven Habina (en andraröst som beroende på vad som sker i det dolda hade kunnat spika igen för henne)? För du verkar ju fortfarande tro på din teori efter dl ikväll.
Kan Habina varit trollad att rösta på Niyama idag? Skum är rösten iallafall
Kanske? Men tycker hon borde kunnat rösta på ett mindre skumt sätt så hon inte själv blev lynchad då?
Det är faktiskt en riktigt bra tanke @Niyama :D
Cirkus kan ha blivit förtrollad av en ond häxa att rösta på mig istället för en möjlig siad ond Niyama
Känns lite rimligt i efterhand att det kan vara så rent utav
Kanske sitter du på facit :p

Cirkus var ovanligt uppgiven när jag började ifrågasätta henne så möjligt att förtrollningen trädde i kraft där nånstans - det finns starka incitament på att cirkus kan ha haft på fötterna ang niyama när man läser leken igen efter denna dl.
Främst att cirkus faktiskt går hårt på niyama från start efter DL men sedan ändrar attityd mot mig (hon brukar ändå kunna argumentera bättre mot ifrågasättanden och det är olikt henne att ”ge upp”. Oavsett roll

Mina 5 cent just nu. Kan ha fel men så går mina tankar iaf
Jag tycker inte cirkus inlägg ser trollat ut faktiskt. Habinas ser ju mer trollat ut i så fall, även om jag tvivlar på det med.
När jag läser röstlistan från igår sticker @Niyama s röst på Habina ut, helt i linje med @cirkus resonemang om att inte ha koll på röstlistan.

Niyama kanske inte var intresserad av att rädda Elo men la en nice alibiröst på Habina?
Med det resonemanget så försökte jag väl rädda Elo genom att rösta på Habina?
Känns troligt faktiskt måste jag säga med dagens resultat och inlägg i bagaget

Sammanfattning: först har jag försökt skydda Elo, sen ville jag inte rädda henne men var beredd att offra Habina, sen idag var jag snabb att reagera på Habina och hakade på röständring direkt Art föreslog det. Så jag är helt enkelt en ulv som helst vill lyncha alla andra ulvar? 😅

Hemlig är ju fortsatt skummast enligt tidigare teorier och det känns som hon försökte dra igång ett drev mot mig. De kanske trodde de skulle få med cirkus? Så Habina använde sig av det i sin röstmotivering, kan ju ha diskuterats i lyan att cirkus nog kommer rösta på mig. Och så blev det inte så. Om nu nån av hemlig och Habina sitter/satt i lyan, vi vet väl inte ens säkert att Habina ingick i den.

Men Q och LenaHs diskussion ikväll skaver. Undrar om en av dessa är ulv som bondar med en god? Frågan är vem som i så fall är den onda.

Hemlig är ju fortsatt skummast enligt tidigare teorier och det känns som hon försökte dra igång ett drev mot mig. De kanske trodde de skulle få med cirkus? Så Habina använde sig av det i sin röstmotivering, kan ju ha diskuterats i lyan att cirkus nog kommer rösta på mig. Och så blev det inte så. Om nu nån av hemlig och Habina sitter/satt i lyan, vi vet väl inte ens säkert att Habina ingick i den.

Men Q och LenaHs diskussion ikväll skaver. Undrar om en av dessa är ulv som bondar med en god? Frågan är vem som i så fall är den onda.

Förutom att Cirkus röstade innan Habina så det borde hon ju sett.

Då är jag med. Läste inte röstningen så noga.

:banana:Men hur gick det till egentligen? Jag hann inte ens reflektera över Habinas röstinlägg? Jag är verkligen för långsam för såna här röstningar. Jag hänger liksom inte med i svängarna.
@LenaH @qitis hur kommer det sig att jag är skum för att jag inte har stenkoll på röstlistan, men ni verkar inte tycka att hemlig och Snurris inlägg ovan är skumma? Ursäkta om jag missat att ni skrivit nåt om det.
När jag läser röstlistan från igår sticker @Niyama s röst på Habina ut, helt i linje med @cirkus resonemang om att inte ha koll på röstlistan.

Niyama kanske inte var intresserad av att rädda Elo men la en nice alibiröst på Habina?

Känns troligt faktiskt måste jag säga med dagens resultat och inlägg i bagaget

Jag börjar fundera lite på om alla ulvar verkligen känner till varandra, när jag tittar på rollistan nedan så nämns vissa i det hemliga sällskapet och andra bara i studentkåren och studentfest och på universitetet. (såhär blir det när det är helt superlugnt på jobbet och jag inte har något att göra)

Tänker mest på att ulvarna betett sig jäkligt konstigt som om dom vill bli avslöjade. Jag tycker mig se ett visst beteende på vissa spelare som kan stämma in på rollistan nedan nämligen.

Hemliga sällskapet (onda)
Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.

Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Alltså :laugh:

Tänker mest på att ulvarna betett sig jäkligt konstigt som om dom vill bli avslöjade. Jag tycker mig se ett visst beteende på vissa spelare som kan stämma in på rollistan nedan nämligen.
Vilka?

Alla 6 bör väl inte ingå i lyan, sen är ju frågan hur det ser ut med enstaka ensamma eller mindre grupper.

Får man skriva ut det verkligen?
Man får ju skriva teorier om att man tror att nån är ulv, ond utanför lyan eller god så? Och teorier om att nån har extrainfo, även om man inte brukar skrika ut vem man tror är siare. Ska läsa reglerna igen men så länge det byggs upp med teorier är väl det mesta ok, dessutom är det ju bara ledtrådar om rollerna, vi vet ju inte ens vilka roller det handlar om egentligen. Så koppla ihop med ledtrådar borde vara ok?

Hintar är förbjudna. Man får inte ond/godförklara andra spelare helt utan teorier eller på annat sätt hänvisa till sådant man ”vet” för att man har information utanför lektråden. Allt ska backas upp med teorier baserade på det som skrivs i lektråden

Kan inte se varför man inte skulle få skriva teorier om att man tror att nån har en viss ond roll.

Man får ju skriva teorier om att man tror att nån är ulv, ond utanför lyan eller god så? Och teorier om att nån har extrainfo, även om man inte brukar skrika ut vem man tror är siare. Ska läsa reglerna igen men så länge det byggs upp med teorier är väl det mesta ok, dessutom är det ju bara ledtrådar om rollerna, vi vet ju inte ens vilka roller det handlar om egentligen. Så koppla ihop med ledtrådar borde vara ok?

Man får ju inte hinta om roller , det var väl mest det jag tänkte på.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Annonsera mera hundar 2