Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag vet inte, då mamma sagt det till mig. Vet inte vart hon hört/läst det. Kanske bara helt enkelt är sunt förnuft eller logiskt tänkande?
Fast alltså sunt förnuft?
Bevattningsförbud innebär just bevattningsförbud för att det ska sparas på vatten. Vattnet ska bara användas till det nödvändigaste. Det innebär inte att varje hushåll har x liter vatten som de kan använda hur som helst :meh:

Även om det är bevattningsförbud, så får man vattna om man t ex hoppar över en dusch.
Nej ett bevattningsförbud innebär just att det är förbjudet att vattna sin gräsmatta

Jag vet inte, då mamma sagt det till mig. Vet inte vart hon hört/läst det. Kanske bara helt enkelt är sunt förnuft eller logiskt tänkande?

Eller gäller förbud bara ologiska personer? Så om jag tycker det är logiskt att inte stanna vid en stoppskylt behöver jag inte betala böter om Farbror Blå skulle se mig?
Det vore ju himla smidigt om man kunde strunta i förbud så länge man är lite logiskt lagd ;)

för övrigt stör jag mig på folk som struntar i förbud

De flesta är nog glada om folk inte börjar hoppa över duschen till förmån för att vattna gräsmattan...
Fast alltså sunt förnuft?
Bevattningsförbud innebär just bevattningsförbud för att det ska sparas på vatten. Vattnet ska bara användas till det nödvändigaste. Det innebär inte att varje hushåll har x liter vatten som de kan använda hur som helst :meh:
Nej ett bevattningsförbud innebär just att det är förbjudet att vattna sin gräsmatta

Eller gäller förbud bara ologiska personer? Så om jag tycker det är logiskt att inte stanna vid en stoppskylt behöver jag inte betala böter om Farbror Blå skulle se mig?
Det vore ju himla smidigt om man kunde strunta i förbud så länge man är lite logiskt lagd ;)

för övrigt stör jag mig på folk som struntar i förbud
Visste ni att det fanns en tråd för detta ämne redan? Så slipper det diskuteras här. :)
https://www.bukefalos.se/threads/vad-gor-man-nar-vattnet-tar-slut.1465712/page-2#post-18591126

Den andra tråden handlar om hur man sparar vatten. Här hamnade diskussionen i ditt felaktiga påstående om att man kan strunta i att duscha och istället vattna gräsmattan.
Rättelse, det är inte mitt påstående det är något mamma sagt till mig. För mig personligen är den diskussionen väldigt ointressant då det inte är något jag själv gör. I den här tråden stör vi oss. Att spara vatten är en del i det och hör till ämnet. Just nu stör jag mig på att ni inte ska släppa ämnet. ;)

Rättelse, det är inte mitt påstående det är något mamma sagt till mig. För mig personligen är den diskussionen väldigt ointressant då det inte är något jag själv gör. I den här tråden stör vi oss. Att spara vatten är en del i det och hör till ämnet. Just nu stör jag mig på att ni inte ska släppa ämnet. ;)

Rättelse: du påstår det i den här tråden. Oavsett vem som har sagt det till dig så påstår du det som att det är fakta.

Rättelse, det är inte mitt påstående det är något mamma sagt till mig. För mig personligen är den diskussionen väldigt ointressant då det inte är något jag själv gör. I den här tråden stör vi oss. . Att spara vatten är en del i det och hör till ämnet. Just nu stör jag mig på att ni inte ska släppa ämnet. ;)

Du slänger ur dig ett fullständigt orimligt och inkorrekt påstående. När någon påpekar att det är fel så är det inte ditt påstående och nu är det ointressant och ska släppas? Är det för att du inte kan acceptera att du (eller din mamma) faktiskt hade fel?

Istället för att bara säga typ oj jag har fått det hela om bakfoten så är alla andra störiga :crazy: :confused:

Hade ett pass idag när jag kollade schemat sist jag jobbade. Tog mig till jobbet, hade ändrat schemat. Hade inget pass å ingen hade ringt mig....

Jag stör mig på gnällspikar med ett utstuderat egoperspektiv. Facebook och andra forum där folk helt utan hämningar letar fel och klankar ner på allt möjligt bara för att de kan.

Nu senast var det en man i min förort som har hyrt ett litet hus invid Mälaren i närheten av en badplats där han har inrättat ett sommarkafé med glass, dryck, smörgåsar, enklare maträtter och uthyrning av diverse flytdon. Kaféet ligger vid vattnet och det är mycket klippor runt omkring. Superbra initiativ för en trött förort där det inte direkt duggar tätt bland fik och matställen. Mannen meddelar på förortens facebooksida att kaféet nu är öppet. Genast börjar klagomålen hagla:

"Nej tack! Det ser inte ut att vara framkomligt för barnvagn!"
Mannen svarar tålmodigt att det är framkomligt då det finns två vägar ner till kaféet.

"Jag känner mig inte välkommen eftersom det ser ut att vara trappor och dit når inte jag med min rullstol"
(visserligen en fullt legitim fråga, men man kan faktiskt fråga trevligt först)
Mannen går ut och filmar den alternativa vägen som bör vara framkomlig för de flesta rullstolar om de inte är för stora och lägger upp den tillsammans med ett trevligt svar.

"Jag känner mig exkluderad för ni verkar inte erbjuda något för min allergi. Jag tål varken gluten, ägg, mjölk, nötter och de flesta frukter. Varför finns det inget för mig?????". (Ja, här skarvade jag medvetet litet, men mest för att min poäng ska komma fram).
Mannen svarar att allergivänliga produkter kommer att finnas i sortimentet och att det idag finns laktos- och glutenfri glass.

Som reaktion på svaret om allergivänliga produkter kommer dock raskt:

"Vill berätta att celiaki är en autoimmun sjukdom som fungerar som så att celiatikers immunförsvar bryter ned deras tarmar i ett försök att angripa glutenet. Det medför att celiatikers möjlighet för en upptagning av näringsämnen försämras eller förstörs av intag av gluten. För vissa är det extremt känsligt och innebär veckor av anemi (orkeslöshet) för minsta intag. Det är därför viktigt med hanteringen av glutenfria produkter, byten av verktyg och maskiner. Det finns tyvärr en utbredd skepticism mot allvaret i celiaki eftersom det inte särskilt ofta sker akuta allergiska reaktioner och det blivit ”trendigt” med glutenfritt. Ett kvitto på att en servering lyckats med sitt glutenfria är att kunden återkommer lika pigg och glad som första gången."

Och så fortsätter det ...

Jag tar mig för pannan (och då är jag ändå själv multiallergiker). De som kommenterar har absolut ingen känsla för att det är en helt vanlig privatperson som har tagit initiativet att öppna ett pyttelitet säsongscafé vid en väldigt liten badstrand i den yttersta utkanten av en liten förort. Han kommer knappast att tälja guld med pennkniv.

En annan spännande diskussion är reklam för Lars Wallins designade bh för Miss Mary. MM är i princip de enda som säljer bh i upp till storlek 120 cm i omkrets (dock inte för just Wallins bh). Ändå haglar klagomålen att de är för små/för stora/för fula/för breda axelband/för smala axelband/byglar/inga byglar/exkluderande för feta människor/osv.

Jag blir så matt. Jag förstår (av egen erfarenhet) att det är trist att komma till ett kafé och inte hitta något som man kan äta. Jag förstår om det är trist att inte alla kläder, skor, görs i exakt passform för en själv. Men ändå. Har folk fullständigt tappat vettet?

Senast ändrad:
Även om det är bevattningsförbud, så får man vattna om man t ex hoppar över en dusch.
Vet mamma brukade säga det till mig, men klart jag kan hålla med om att vattna gräsmattan känns lite overkill, hade hellre vattnat typ grönsaks land eller liknande istället, men det är jag det. Nu har jag varken eller.

Det kan vara ett missuppfattning då det förekommer att folk samlar upp duschvattnet och återanvänder det för att vattna trädgården med istället för att låta det rinna ner i avloppet.

Stör mig på att jag är så beroende av min mobil. Den underlättar verkligen vardagen både privat och i jobbet. Skärmen sprack rejält i lördagskväll och sen dess har jag bara kunnat svara i den när det ringer, inte göra något annat alls. Men idag får jag den tillbaka med ny, fin, hel skärm :love:

Stör mig på min kropp som går bananas hormonellt av levaxinet. Bra att det går åt rätt håll, störigt att få två(!) menstruationer per månad.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
92 93 94
Svar
1 860
· Visningar
85 592
Senast: Squie
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 669
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
689
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 263
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar