Störiga saker vi stör oss på - del 9

...och så en extra fredagsstörning på respektlösa a****n som inte klarar av att uppföra sig på bensinstationer.

Ställer bilen i biltvättkön framför den tomma tvätten och går *sedan* och köper tvättkod. Väntar just nu på min tur efter en sån.
Låter bilen stå på tomgång medan man tankar.
Låter bilen stå på tomgång medan man går in och betalar. Händer just nu tio meter bort.
Låter lastbilen(!) stå på tomgång medan man tankar, går in o betalar, går på toa och köper fika.

Det är vid de tillfällena man får lust att flytta lite på bilen/lastbilen :devil:

Folk som inte kan ta i hand ordentligt utan känns som en död fisk
Det får mig alltid att undra om de överhuvudtaget har någon kraft i händerna (alltså friska personer att det finns folk som inte har någon kraft pga sjukdom är ju en sak) och kan de då ta i lite ordentligt när det behövs?
Hellre död fisk än folk som klämmer så man får ont. Vet inte hur många (oftast äldre, vita män) som tryckt till så jag knappt kan använda handen närmaste dagarna.

Idag såg jag något som gjorden mig ledsen: En förälder som sitter på mc Donalds med sitt lilla barn i fyraårsåldern och som tamigtusan inte lyfte näsan från mobilen en enda gång under hela måltiden för att samtala med barnet. Det lilla barnet satt och stirrade ut i luften. Fy, vad beklämmande sorgligt alltså!!! :(:rage:

Det tål att upprepas - SJ :arghh: :banghead:
Maken skulle varit hemma nu. Får vänta på nästa tåg (tredje gången gillt att hinna med anslutande). Så syns om 3 1/2 timmar då.
Han tog tåget för att kunna slappa. Nästa gång har jag en känsla av att han tar bilen.

Idag såg jag något som gjorden mig ledsen: En förälder som sitter på mc Donalds med sitt lilla barn i fyraårsåldern och som tamigtusan inte lyfte näsan från mobilen en enda gång under hela måltiden för att samtala med barnet. Det lilla barnet satt och stirrade ut i luften. Fy, vad beklämmande sorgligt alltså!!! :(:rage:
Näsan i mobilen är tyvärr en folksjukdom som grundläggs i tidiga år :cry:, tyvärr.
rem.webp

Min gamla HP Laser Jet har fått slut på toner, och när jag söker ny tonerkasett så kostar de små jäklarna över 900 spänn? Hur kan det vara så!? En helt ny skrivare kan jag få för 400 för fasen.

Känner mig fistad av storföretagen som gör det billigare att köpa en helt ny teknisk grej än det är att fixa min gamla (fullt fungerande) tekniska grej. :rage:

Stör mig på att det inte blir något ljud på mina egna videos jag laddat upp på fb, när jag ska titta på som via appen. Däremot via datorn är det ljud. Det stör mig, även när jag dubbelkollat att ljudet är aktivt.

Jag stör mig på alla dessa uttorkade gräsmattor i folks trädgårdar - helt borttorkade, gula, utan minsta gröna strå ... och så en robotgräsklippare som tuffar runt och tar död på de enda små strån som lyckats kämpa sig upp i misären. Hur tänker folk?

Jag stör mig på alla dessa uttorkade gräsmattor i folks trädgårdar - helt borttorkade, gula, utan minsta gröna strå ... och så en robotgräsklippare som tuffar runt och tar död på de enda små strån som lyckats kämpa sig upp i misären. Hur tänker folk?

Vad jag läst har det varit vattenbrist på en del ställen i landet eftersom det har varit så torrt så länge. Vi har till exempel blivit tillsagda i stallet att inte duscha hästarna för länge utan hellre använda svamp & hink för att spara vatten. Tycker du att det är bättre i såna lägen att man prioriterar en grön gräsmatta?

Vad jag läst har det varit vattenbrist på en del ställen i landet eftersom det har varit så torrt så länge. Vi har till exempel blivit tillsagda i stallet att inte duscha hästarna för länge utan hellre använda svamp & hink för att spara vatten. Tycker du att det är bättre i såna lägen att man prioriterar en grön gräsmatta?
Nejnej, verkligen inte, det var jag som uttryckte mig luddigt. Torra gräsmattor får man leva med när vädret är såhär - men varför inte ta in robotgräsklipparen? Det är helt sanslöst att se dem tuffa runt och idogt kapa de torra, gula stråna.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
91 92 93
Svar
1 852
· Visningar
84 881
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 669
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
689
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 263
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30