Störiga saker vi stör oss på - del 9

Katten kommer in med en svala :rage::cry:

Helt ok med att hon tar mesar och annat. Men svalorna finns det bara (ett?) enstaka par av och de vill jag ha här till att äta mygg (och vara vackra).
Fattar bara inte hur hon lyckas få tag i dem. :confused: Svalor är väl i princip bara i luften och i sitt bo under hustaket?
Den snabbaste stallkatten på mitt förra stall tog svalor ibland, hon satt och laddade och när de gjorde en störtdykning så knep hon dem i luften.

Jag stör mig på att man måste betala P-avgift för att parkera i alla Stockholmsförorter - innan avgiften var det fullt på gatorna så jag fattar att man vill ha bort bilarna (många tillhörande innerstadsbor som kör ut och parkerat grtis i förorten, i villaområden många latmaskar som parkerade på gatan istället för på sin uppfart). Nu är det så gott som tomt.

Det störiga är att om man jobbar i en sån förort och inte kan ta sig til jobbet kollektivt så kostar det 26 kr/timmen att parkera - det är alltså runt 4500:- i månaden. Helt sjukt mycket skattade pengar att betala bara för att få jobba.

Folk som inte kan ta i hand ordentligt utan känns som en död fisk
Det får mig alltid att undra om de överhuvudtaget har någon kraft i händerna (alltså friska personer att det finns folk som inte har någon kraft pga sjukdom är ju en sak) och kan de då ta i lite ordentligt när det behövs?

Just nu stör jag mig på facebook appen, tydligen när man går in bland sina omslagsbilder och vill byta tillbaka till en tidigare bild, då blir det en dubblet... via datorns webbläsare blir det samma bild... jag vill inte ha dubbletter.... suck... :arghh:

Igår gjorde vi mat med banan i. Jag tycker inte om banan i mat så när jag gjorde matlådor av resterna tog jag bort bananen ur den ena. Gissa vilken jag fick med mig till jobbet... :banghead:

Kan trösta dig med att en kollega hade fått med sig en burk med svampsås istället för resterna. God sås iofs, men kanske inte det man vill äta till lunch enbart :D

GDPR har ju ingenting med att stänga ned konton att göra, har inte fått någon information (brev, mail, sms eller liknande) om att de skulle uppdatera villkoren. Annars tycker jag det är konstigt att de inte har en "godkänna" funktion om användarvillkoren när man loggar in.
Hos oss "spärras" lånekortet efter ett år och då kan man inte låna i automat, e-böcker på nätet etc.
Det är bara för att de ska kolla att uppgifterna stämmer, att man bor kvar, tel.nr etc.
Räcker med kort tel.samtal för att få igång det igen. Men kom ingen info om varför jag inte kunde låna när jag råkade ut för det sist, vill jag minnas.

Råkade var inne vid manuell service dagen efter GDPR och då slängde hon upp en plastad A4 med info som jag skulle läsa innan hon gick vidare med utlånet. Så jag kan tänka mig att något slags spärr för ok behövs även om man användet lånekortet på nätet då.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
90 91 92
Svar
1 836
· Visningar
84 149
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 648
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
682
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 263
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V