Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jaha. Surt i vilket fall :meh:
Lite så, jag såg när jag åkte på förmiddagen att de rensade rabatterna vid ingången, men hade aldrig anat att de skulle rensa de utanför uteplatserna.
Nu vågar jag aldrig plantera något där, som jag egentligen hade tänkt. Funderar lite på om jag ska ringa hyresvärden och fråga. Blev som sagt lite besviken på den totala rensningen och störd att de använde utestolarna utan lov.
Känner mig lite som en bitter surkärring.

Lite så, jag såg när jag åkte på förmiddagen att de rensade rabatterna vid ingången, men hade aldrig anat att de skulle rensa de utanför uteplatserna.
Nu vågar jag aldrig plantera något där, som jag egentligen hade tänkt. Funderar lite på om jag ska ringa hyresvärden och fråga. Blev som sagt lite besviken på den totala rensningen och störd att de använde utestolarna utan lov.
Känner mig lite som en bitter surkärring.
Hör inte rabatten till uteplatsen då?
Jag fick gräsmattan på uteplatsen klippt en gång, har aldrig hänt varken före eller efter då det ju var min uteplats och skulle skötas av mig om jag inte betalade extra för gräsklippning. Visade sig att någon sommarjobbare missförstått. Tänker om det är något liknande som kan ha hänt hos dig också?

Jag fick gräsmattan på uteplatsen klippt en gång, har aldrig hänt varken före eller efter då det ju var min uteplats och skulle skötas av mig om jag inte betalade extra för gräsklippning. Visade sig att någon sommarjobbare missförstått. Tänker om det är något liknande som kan ha hänt hos dig också?
Jag tror som du , några sommarjobbare :mad:

Jag vet intr riktigt hur det är, förra året fick jag sköta den själv men nu i år hände detta. Bäst är väl att fråga hyresvärden.

image.webp

Jag stör mig på att jag stör mig... på grannarna som tror att de är kvarterets DJs och spelar musik på sin altan på kvällarna. Känner mig tråkig och missunnsam!

Stör mig på en försäljare på Kicks som vägrade ge sig i sina försök att sälja en svindyr solskyddskräm från Fillorga när jag frågade efter den billigaste. Slutade med att jag beställde från nätet.

Stör mig på att på mitt jobb så börjar jobbveckan på fredagar.
Skitsvårt att få in det i huvudet...

Stör mig på en försäljare på Kicks som vägrade ge sig i sina försök att sälja en svindyr solskyddskräm från Fillorga när jag frågade efter den billigaste. Slutade med att jag beställde från nätet.

Sånt där är så j-vla tråkigt, man skall verkligen inte behöva säga "Nej tack" mer än en gång, om ens det. Sådana situationer sitter kvar länge i huvudet och kan ju göra att man väljer en annan butik i fortsättningen. Vore ju synd om det var KICKS, de är de anda här i närheten som säljer Anastasia Beverly Hills :rofl:

Stör mig på att jag antingen är för snabb eller om det är att den andra bilen är långsam. Kör mellan A och B idag, med lastning och lossning på båda ställena.
A har en egen lastbil som kör, jag är extra bil. Nu står den bilen i vägen för mig, mötte den när jag var på väg till B. :p
Men va fasen rätt soft ändå. :D

Katten kommer in med en svala :rage::cry:

Helt ok med att hon tar mesar och annat. Men svalorna finns det bara (ett?) enstaka par av och de vill jag ha här till att äta mygg (och vara vackra).
Fattar bara inte hur hon lyckas få tag i dem. :confused: Svalor är väl i princip bara i luften och i sitt bo under hustaket?

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
90 91 92
Svar
1 824
· Visningar
83 714
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
682
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 263
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30