Störiga saker vi stör oss på - del 9

Folk som skaffar tamråttor åt sina barn och därefter sitter och söker hamsterburar för att råttorna behöver större bur. Hur jävla smått bor de där stackars råttorna om en hamsterbur som inte ens når lagliga mått är större?! :arghh:

Jag stör mig på alla dessa uttorkade gräsmattor i folks trädgårdar - helt borttorkade, gula, utan minsta gröna strå ... och så en robotgräsklippare som tuffar runt och tar död på de enda små strån som lyckats kämpa sig upp i misären. Hur tänker folk?
En av grannarna vattnar sin gula gräsmatta varje kväll. :eek:. Trots att det är bevattningsförbud. :banghead:
(jag hoppas han vattnar med sjövatten men misstänker att hans hus inte ingår i samfällighetens pumpstation)

Ok, du menar att det är mycket ovanligt att folk glor i mobilen titt som oftast?
Det är en tes jag har svårt att ställa upp på. Det görs nämligen jämt.
Att bilden är en illustration det trodde jag "fatta själv principen" gav uttryck för :meh:.
Men alla "fattar inte själv" QED
Jag tror inte ett ögonblick på att du vet vad bilden faktiskt föreställer. Det är löjligt att ta den bilden som illustration med tanke på att de på bilden tittar på skärmar som en del av utställningen. Bilden har spridits på internet med ett falskt sammanhang så varför vill du spä på det och sprida det vidare!? Det förstår jag inte!

Jag stör mig på alla dessa uttorkade gräsmattor i folks trädgårdar - helt borttorkade, gula, utan minsta gröna strå ... och så en robotgräsklippare som tuffar runt och tar död på de enda små strån som lyckats kämpa sig upp i misären. Hur tänker folk?
Pappas har fått ofrivillig semester av den anledningen

Min gamla HP Laser Jet har fått slut på toner, och när jag söker ny tonerkasett så kostar de små jäklarna över 900 spänn? Hur kan det vara så!? En helt ny skrivare kan jag få för 400 för fasen.

Känner mig fistad av storföretagen som gör det billigare att köpa en helt ny teknisk grej än det är att fixa min gamla (fullt fungerande) tekniska grej. :rage:
Ja de är svindyra. Jag minns första gången jag skulle attestera en räkning på 2 tonerkasetter, jag trodde det var en nolla för mycket så jag kollade och det var så dyrt :rage:

De tänker som vår gårdkarl :cry:, han klippte ett redan kort gräs.

Flås och tågförseningar.
Kliver på sista tåget i Nässjö runt nio. Borde redan ha varit hemma då. Men inte så irriterad faktiskt! Ganska förnöjd efter en bra helg.
Inte så mycket folk på tåget. Någon som andas JÄTTEHÖGT :arghh: Jag läser bok men stör mig så på andetagen! Snett bakifrån. Försöker snegla diskret. Verkar inte ens som att det sitter någon i den delen av vagnen!?

Kommer på att det är jag som andas. Lyckas få bort lock för örat. Läser bok.

Flås och tågförseningar.
Kliver på sista tåget i Nässjö runt nio. Borde redan ha varit hemma då. Men inte så irriterad faktiskt! Ganska förnöjd efter en bra helg.
Inte så mycket folk på tåget. Någon som andas JÄTTEHÖGT :arghh: Jag läser bok men stör mig så på andetagen! Snett bakifrån. Försöker snegla diskret. Verkar inte ens som att det sitter någon i den delen av vagnen!?

Kommer på att det är jag som andas. Lyckas få bort lock för örat. Läser bok.
Hahaha! Tack för att du delar med dig! :D

En av grannarna vattnar sin gula gräsmatta varje kväll. :eek:. Trots att det är bevattningsförbud. :banghead:
(jag hoppas han vattnar med sjövatten men misstänker att hans hus inte ingår i samfällighetens pumpstation)
Även om det är bevattningsförbud, så får man vattna om man t ex hoppar över en dusch.
Vet mamma brukade säga det till mig, men klart jag kan hålla med om att vattna gräsmattan känns lite overkill, hade hellre vattnat typ grönsaks land eller liknande istället, men det är jag det. Nu har jag varken eller.

Min gamla HP Laser Jet har fått slut på toner, och när jag söker ny tonerkasett så kostar de små jäklarna över 900 spänn? Hur kan det vara så!? En helt ny skrivare kan jag få för 400 för fasen.

Känner mig fistad av storföretagen som gör det billigare att köpa en helt ny teknisk grej än det är att fixa min gamla (fullt fungerande) tekniska grej. :rage:
Så har det varit länge, tycker också det är sjukt. Inte undra på att vårt sopberg växer...

Även om det är bevattningsförbud, så får man vattna om man t ex hoppar över en dusch.
Vet mamma brukade säga det till mig, men klart jag kan hålla med om att vattna gräsmattan känns lite overkill, hade hellre vattnat typ grönsaks land eller liknande istället, men det är jag det. Nu har jag varken eller.
Men va? Är det bevattningsförbud så är det. Det kvittar om du hoppar över att duscha, bevattningsförbud är det ändå.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
91 92 93
Svar
1 859
· Visningar
85 538
Senast: geting
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 669
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
689
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 263
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar