Störiga saker vi stör oss på - del 9

Men ändå. Har folk fullständigt tappat vettet?

Japp! :up:

Ena matbutiken på min lilla bostadsort ändrade i höstas öppettiderna till 8-20 alla dagar istället för att ha 10-18 på helgerna som det varit "i alla tider". Detta efter att ha genomfört en kundundersökning där flera efterfrågat bättre öppettider.
När detta utannonserades på deras facebook-sida så var det förvisso en hel del glada utrop, men också oproportionerligt många
"Onödigt! Man hinner faktiskt handla ändå." och "Det finns ingen anledning att ha öppet så länge, det gäller bara att planera" etc.
Jag fattar verkligen inte det? Det är ju ingen som kommer att tvinga dem att handla söndag kl 19 om de inte vill, men det är väl toppen för alla de som kanske har ett faktiskt behov av det.

Också en massa "Stackars personal!! :rage:". Mm, eller så innebar det att fler personer fick jobb eftersom de nyrekryterade i samband med detta. Hemskt! :meh:

I samma veva öppnade en ny ICA Kvantum i kommunens centralort ca två mil bort. De skulle ha öppet 7-22 varje dag vilket är överlägset längsta öppettiderna i kommunen.
Men då kom det istället massa kommentarer om att det inte var tillräckligt länge. "Dåligt att det inte är 6-23 så man hinner handla både på morgonen och kvällen". :laugh::banghead:

Ena matbutiken på min lilla bostadsort ändrade i höstas öppettiderna till 8-20 alla dagar istället för att ha 10-18 på helgerna som det varit "i alla tider". Detta efter att ha genomfört en kundundersökning där flera efterfrågat bättre öppettider.
När detta utannonserades på deras facebook-sida så var det förvisso en hel del glada utrop, men också oproportionerligt många
"Onödigt! Man hinner faktiskt handla ändå." och "Det finns ingen anledning att ha öppet så länge, det gäller bara att planera" etc.
Jag fattar verkligen inte det? Det är ju ingen som kommer att tvinga dem att handla söndag kl 19 om de inte vill, men det är väl toppen för alla de som kanske har ett faktiskt behov av det.

Också en massa "Stackars personal!! :rage:". Mm, eller så innebar det att fler personer fick jobb eftersom de nyrekryterade i samband med detta. Hemskt! :meh:

I samma veva öppnade en ny ICA Kvantum i kommunens centralort ca två mil bort. De skulle ha öppet 7-22 varje dag vilket är överlägset längsta öppettiderna i kommunen.
Men då kom det istället massa kommentarer om att det inte var tillräckligt länge. "Dåligt att det inte är 6-23 så man hinner handla både på morgonen och kvällen". :laugh::banghead:
Stackars personal? Är det dom dör tråkiga som älskar 8-5 jobbtider? Jag dör av din tiderna 5 dar i veckan. Älskade att jobba kvällar å helger i butik ob:n är kannon i det yrket.

Blir nästan illamående när folk rasar mot NK för att de inte fått sin personliga inbjudan till NK's förhandsrea. "Riktigt illa skött", "Vi som har svart NK kort och allt".. oj oj oj.. Meanwhile i resten av världen dör folk i krig, har inte rent vatten att dricka och barn får inte gå i skolan och växer upp i flyktingläger. Men gud nåde om NK's VIP- inbjudan dimper ner ett par dagar för sent inför NK rean. Känner bara. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK? :yuck:

Ja det är ju förfärligt onödigt att mataffären har öppet på tider dom ligger utanför MITT behov! :banghead:

Blir nästan illamående när folk rasar mot NK för att de inte fått sin personliga inbjudan till NK's förhandsrea. "Riktigt illa skött", "Vi som har svart NK kort och allt".. oj oj oj.. Meanwhile i resten av världen dör folk i krig, har inte rent vatten att dricka och barn får inte gå i skolan och växer upp i flyktingläger. Men gud nåde om NK's VIP- inbjudan dimper ner ett par dagar för sent inför NK rean. Känner bara. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK? :yuck:
Vad är NK :o

Som Ullared men med målgruppen "fint folk" på Östermalm i Stockholm (dvs dyrt isf billigt) - outsiders tror det handlar om shopping men det är en livsstil.
Jag ser framför mig hur NK:s chef får ett smärre nervsammanbrott av att överhuvudtaget nämnas i samma mening som Ullared :rofl:

(men jag fattar vad du menar och tyckte det var en väldigt träffande beskrivning)

Äsch, klanka inte så mycket på NK :D Jag gillar att gå där (kyrkråttefattig så jag är) för det ÄR en air av lyx där som jag njuter av att besöka. Plus att deras egna praliner är värda varenda kalori :d

Däremot verkar många med svart kort vara lite överspända, ja... :p

Ska på bröllop i sommar och har precis hittat en sååå fin klänning som jag vill ha (dyr - men en sån där klänning som lätt skulle kunna användas igen). Såklart finns den inte i min storlek :arghh: men den finns i en större storlek och då det är band i midjan att knyta baktill så kanske det går ändå... Hm, får fundera lite.

Jag håller på att lära upp en kollega på jobb som har lovats hjälpa mig under de kommande veckorna. Men nu har det gått snart en vecka sedan jag fick "hjälpen" och hen har inte gjort något alls, mer än skjuta upp... :arghh: Om 1,5 går jag på semester och då måste hen kunna detta utantill. Hej stress!

Jag håller på att lära upp en kollega på jobb som har lovats hjälpa mig under de kommande veckorna. Men nu har det gått snart en vecka sedan jag fick "hjälpen" och hen har inte gjort något alls, mer än skjuta upp... :arghh: Om 1,5 går jag på semester och då måste hen kunna detta utantill. Hej stress!
:crazy: :down:

Jag stör mig på att den dag jag faktiskt lyckades komma ifrån jobbet i tid så var bussen sen istället :meh: Den kommer alltid prick de dagar jag inte kommer ifrån i tid däremot, vilket är större delen :banghead:

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
93 94 95
Svar
1 883
· Visningar
86 620
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 671
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
692
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 263
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?