Störiga saker vi stör oss på - del 9

Mina arbetstider! Jobbar just nu 10-18, efter midsommar blir det 10-19 under hela sommaren (förutom semestern såklart...). Hinner inte med något varken före eller efter jobbet. Jag vill också jobba typ 7-16 och ha ett liv även på vardagarna :cry:

Stör mig fruktansvärt på en bekant som vanliga fall inte svär alls eller åtminstone extremt sällan ( till skillnad från mig :o) men om djuren råkar göra något så haglar det fula ord. Människan är djurvän och väldigt mån om alla djur och det är för mig totalt obegripligt beteende.

På min chef(s dåliga minne). Herregud, den karln kan verkligen skrämma livet ur mig! Fick ett mail för en timme sedan: "Hur går det med rapporten om xxx?". Jag hade inte en susning om vad han pratade om, och hann få riktigt mycket panik medan jag rotade igenom alla mina mail och anteckningar utan att hitta någonting om en sådan rapport. Jag fick till slut maila tillbaka och säga "Jag är ledsen, men jag vet faktiskt inte vad du pratar om. Kan du specificera vad du menar?".

Det visade sig att han pratade om en grej jag skrev för flera veckor sedan, som jag redan skickat till honom och som han har laddat ner för lika många veckor sedan! Men det hade han glömt. Sjukt lättad över att det i alla fall inte var mitt fel!

På min chef(s dåliga minne). Herregud, den karln kan verkligen skrämma livet ur mig! Fick ett mail för en timme sedan: "Hur går det med rapporten om xxx?". Jag hade inte en susning om vad han pratade om, och hann få riktigt mycket panik medan jag rotade igenom alla mina mail och anteckningar utan att hitta någonting om en sådan rapport. Jag fick till slut maila tillbaka och säga "Jag är ledsen, men jag vet faktiskt inte vad du pratar om. Kan du specificera vad du menar?".

Det visade sig att han pratade om en grej jag skrev för flera veckor sedan, som jag redan skickat till honom och som han har laddat ner för lika många veckor sedan! Men det hade han glömt. Sjukt lättad över att det i alla fall inte var mitt fel!
Jösses O_o
Du borde få en extra semesterdag eller två för det tycker jag ;)

Människan jag skulle ha möte med på i går kommunen idag har tydligen skickat ett mail igår eftermiddag och avbokat det.
Jag specifikt till om att de INTE kan skicka mail och räkna med att jag kommer att se det. Blir det ändringar så måste de ringa eller SMSa.
Det värsta är att om jag hade fått reda på det och planerat in annat idag, så hade jag kunnat åka till pappa i helgen, vilket vi igår kväll bestämde oss för att skippa.
*sur och grinig*

I mataffären består kryddhyllan av tre lika stora delar med produkter från märke 1, märke 2 och ekologiska märket. Så man kan välja på tre olika alternativ de vanligaste kryddorna, eller fyra för under finns påsar som också är med samma sorter. Men man kan inte alls köpa t.ex. garam masala.
Jag har aldrig märkt någon skillnad på pepparen från de två stora märkena. Varför inte ha ett av dem och dubbelt så många sorter istället?

Det säljs viltskav och suovasskav, men ingen renskav eller renfärs.
Innehåller svensk ren och nyazeeländsk hjort.
Men det går inte att få veta hur mycket eller ens vilket som är mest av.
95% av importköttet förmodligen :cautious:

Senast ändrad:
Och som grädde på moset när jag ska ägna kvällen åt att vara sur och tröstäta glass,
då är det slut på den med chokladkross som jag vill ha.
Så nu ska jag sitta och äta en med jordgubbssylt istället. :mad:
*fortfarande grinig*

Mina arbetstider! Jobbar just nu 10-18, efter midsommar blir det 10-19 under hela sommaren (förutom semestern såklart...). Hinner inte med något varken före eller efter jobbet. Jag vill också jobba typ 7-16 och ha ett liv även på vardagarna :cry:
Bli aldrig egen företagare då. Inom handel.
07.00-18.00 mån-fre
09.00-14.00 lör
Söndag går åt för pappersjobb.

Man hinner inte med mer för att jobbar 7-16. Har jobbat 9-18 I flera år och då skjuter man bara på tiden man lägger sig istället.

Bli aldrig egen företagare då. Inom handel.
07.00-18.00 mån-fre
09.00-14.00 lör
Söndag går åt för pappersjobb.
Det tänker jag inte bli heller ;)

Man hinner inte med mer för att jobbar 7-16. Har jobbat 9-18 I flera år och då skjuter man bara på tiden man lägger sig istället.
Jag gör. Fungerar mycket bättre på ett 7-16 schema lägger mig ungefär samma tid oavsett...

Jag skulle lagt mig samma tid och behövt utnyttja tiden före jobb till att städa och tvätta etc.
Men haft svårt att komma igång när jag i tanken ska förbereda mig för arbetsdagen och dessutom behöva snegla på klockan istället för att göra i det tempo det blir, och tills det är klart.
Hade helt klart fungerat sämre med de tiderna.

Jag skulle lagt mig samma tid och behövt utnyttja tiden före jobb till att städa och tvätta etc.
Men haft svårt att komma igång när jag i tanken ska förbereda mig för arbetsdagen och dessutom behöva snegla på klockan istället för att göra i det tempo det blir, och tills det är klart.
Hade helt klart fungerat sämre med de tiderna.

Jag funderade bättre med 9-18 jobb än jag gör med 7-16. Men jag är åt helvete seg på morgonen så det beror nog mest på det!

Jag fick magsår bara av att läsa första stycket!

Jag är stör mig på att inte Diklofenaken hjälper mot mina inflammerade muskelfästen efter att ätit dom en vecka men jag kanske har för bråttom

Jag är stör mig på att inte Diklofenaken hjälper mot mina inflammerade muskelfästen efter att ätit dom en vecka men jag kanske har för bråttom
Fast dina muskelfästen kanske behöver lite vila också :o Skulle du inte enbart lyfta armen för att borsta tänderna enligt din sjukgymnast/läkare ;) Vill bestämt minnas att du skrev det bara för ett litet tag sedan. :)
Och inte slänga tanter i pooler :p

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
93 94 95
Svar
1 883
· Visningar
86 661
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 674
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
692
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 263
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar