Prata om det? Får man ens göra så bara ta ifrån någon ett arbetspass man blivit tilldelad? Är du med i facket?Japp, dom ska prata om det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prata om det? Får man ens göra så bara ta ifrån någon ett arbetspass man blivit tilldelad? Är du med i facket?Japp, dom ska prata om det.
Är chefen en slarver med? För det har en väldig förmåga att sprida sig neråt och det funkar hyfsat så länge det finns en enda som är noga med detaljernaJust nu har jag bara en kollega och det är en av de gamla sas, men det verkar gälla alla som kommer och går hät ändå. (Och ja, jag gnäller mycket men jag blir sån när jag är frustrerad och trött. Jag överdriver säkert en del men..)
Det var inte schemalägaren som hade skrivit på schemat på vägen utan en annan person. Så schemalägaren ska prata med den personen.Prata om det? Får man ens göra så bara ta ifrån någon ett arbetspass man blivit tilldelad? Är du med i facket?
Aha ja jag hoppas det blir bättre i alla fallDet var inte schemalägaren som hade skrivit på schemat på vägen utan en annan person. Så schemalägaren ska prata med den personen.
Hoppas det för detta funkar inte för mig. Har bara fått ihop 6 timmar denna vecka, ska ha ett pass imorgon. Enligt schemat skulle jag ha fått ihop runt 50% iaf denna vecka. Ny är jag inte ens i närheten av det.Aha ja jag hoppas det blir bättre i alla fall
Varför då? Man, betyder inte genuset "man"Jag använder en istället för man.
Det låter jättemärkligt, jag är inte tillräckligt insatt i sådant här men jag undrar verkligen om det får gå till på det visetHoppas det för detta funkar inte för mig. Har bara fått ihop 6 timmar denna vecka, ska ha ett pass imorgon. Enligt schemat skulle jag ha fått ihop runt 50% iaf denna vecka. Ny är jag inte ens i närheten av det.
Man tycker om inte annat att schemalägaren kollar så det uppsrivna schemat är korrekt. Eller iaf ringer när han ändrar på tavlan.Det låter jättemärkligt, jag är inte tillräckligt insatt i sådant här men jag undrar verkligen om det får gå till på det viset
Njä inte direkt. Men han ser det så att allt blir gjort/rätt för jag är ju där, så inget problem finns. Plus jag har tydligen alldeles för höga krav på folkÄr chefen en slarver med? För det har en väldig förmåga att sprida sig neråt och det funkar hyfsat så länge det finns en enda som är noga med detaljerna
För att det är ett gammalt vedertaget språkbruk.Varför då? Man, betyder inte genuset "man"
För att jag är en sån där radikalfeminist som vill utrota alla män...Varför då? Man, betyder inte genuset "man"
För att det är sedan århundraden vedertaget språkbruk i stora delar av landet.Varför då? Man, betyder inte genuset "man"
Men hallå - du kan INTE hänvisa till mig när du börjar prata om att ordet man skulle vara könat.För att jag är en sån där radikalfeminist som vill utrota alla män...
Eller snarare så att jag, som @MiaMia skriver vill anamma ett språkbruk som är korrekt men inte kan uppfattas som könat.