Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta jävla skitbygget. När det är -10 och snöstorm, då jävlar passar det att ha ventilationen på full patte så man har tur om man får upp 15 grader i lägenheten. Nu när vårvärmen slagit till, det är 20 grader och solen steker på taket, så stänger man av ventilationen. Har 25 grader inomhus just nu och solen har knappt gått upp. Fick ha en fucking bordsfläkt igång bredvid sängen hela natten så man öht skulle kunna sova utan att drunkna i sin egen svett. Förra sommaren var det utan problem 30 grader i lägenheten en varm dag.

Tacka fan för att man ska flytta snart.

På att jag fick presentkort på en butik på nätet, beställde två saker som då blev helt gratis. De skickas i varsitt paket, fine tänkte jag. De kommer från Kina. Och postnord tar en avgift på 95 kr för det första paketet, säkert det andra med. Inte tänkte jag på det :arghh:

På att jag fick presentkort på en butik på nätet, beställde två saker som då blev helt gratis. De skickas i varsitt paket, fine tänkte jag. De kommer från Kina. Och postnord tar en avgift på 95 kr för det första paketet, säkert det andra med. Inte tänkte jag på det :arghh:

Relaterat till detta stör jag mig på att de nya avgifterna finns överhuvudtaget, för det gör att jag inte kan handla på de flesta Etsyshoppar (eller andra intressanta amerikanska ställen) utan att behöva betala multum i både frakt och sedan extra avgifter.
Jag menar okej, jag fattar att inströmningen av paket från Kina pga Wish och liknande är ett stort problem för posten, men det känns lite överdrivet att införa stora avgifter på cirka allt som kommer från länder utanför EU för att försöka få bukt med det.

Jag stör mig på ett nyhetsreportage igår.
Det handlade om en samisk kvinna som byggt en stuga på en plats där hennes familj haft en kåta i en himla massa år. Hon hade inte sökt bygglov så stugan blev ett svartbygge och skulle nu brännas ner.
En samisk politiker intervjuades och sa typ "hade hon bedrivit renskötsel hade det inte varit några problem att sätta upp en stuga, men det gör hon inte utan vill fiska och njuta av naturen så då får hon inte det. Det är ju DISKRIMINERING!" kontentan av det hela var stackars samer som blir diskriminerade.

Om samer måste leva efter samma regler som övriga invånare i Sverige så är det inte diskriminering!

När jag tänker efter är det inte reportaget som stör mig utan missbrukandet av ordet diskriminering...

Inte min önskan att vara självlysande och utmärka mig... :meh:
Men lila är vackert! Svart som du har nu är också vackert
Jag tycker din färg, MiaMia är jättefin!! Däremot Alexis, din är mer njaaaa ;):D.
VA??!!!?! Min är ju BÄST av ALLA!!??!! Det stör mig att du inte har insett det här och så störde det mig att det inte bara är jag som har den här färgen men jag har kommit över det nu.... jag hr gått vidare i livet... Vilken färg har du själv? Säkert samma som mig HAHAAHH :laugh:

Stör mig jättejättemycket på en som ville köpa mina Dr Martens på eBay. Hen ba "åh jag för över first thing imorgon för jag MÅSTE ha dem på fredag!", okej, inga problem. Så, idag vid 10.30 skrev jag och frågade när first thing imorgon infaller (hen ville skicka en screenshot på överföringen) för jag börjar jobbet kl 13 och måste till posten innan dess.
"Oj, nä, det hinner jag inte innan kl 13, måste till doktorn först". Happ. Fick gå upp 1,5 timmar tidigare än vanligt samt släpa med mig en jämrans kartong - som inte får plats i ryggan - först till stallet, nu till jobbet, sen med hem och så samma procedur imorgon. Ska fan börja elda upp saker istället för att sälja dem.

Relaterat till detta stör jag mig på att de nya avgifterna finns överhuvudtaget, för det gör att jag inte kan handla på de flesta Etsyshoppar (eller andra intressanta amerikanska ställen) utan att behöva betala multum i både frakt och sedan extra avgifter.
Jag menar okej, jag fattar att inströmningen av paket från Kina pga Wish och liknande är ett stort problem för posten, men det känns lite överdrivet att införa stora avgifter på cirka allt som kommer från länder utanför EU för att försöka få bukt med det.
Eller hur! Här tänkte jag, åh vad bra med gratis och 0 kr i frakt, nu kan jag unna mig något lite onödigt. Det kommer sluta på säkert 200 kr. Jag skulle inte köpt detta om jag hade kommit på det innan :banghead:

Tillägg: Älskar din avatarbild :love:
Och stör mig lite på att jag inte hängt med i svängarna gällande uppdateringen och färger och allt vad de pratar om här ovanför :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 813
· Visningar
82 978
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 666
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008