Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Fördomsfria" människor som försöker visa hur öppna och toleranta de är genom meningar som: "-Folk får ha vilka läggningar som helst, så länge jag slipper se vad de gör i sängen! Höhöhö!" :down:

Jag stör mig på människor som pratar om sig själv i tredje person. "Ja Leffe är inte den som är den" eller "och ni känner ju Kalle, han är inte den som bla bla bla". Aaaargghthht låter det i mitt huvud då.

Den nya "Svara alla"-omgången som smög igång strax efter lunch på jobbet.
För säg två månader sedan var det en omgång där en stackare råkade skicka en mötesinbjudan till HELA kommunen (= ca 2000 pers) och folk inte kunde dra slutsatsen att; "hmm, det här berör ju inte mig. Någon måste ha gjort fel - och titta! det är skickat till ALLA", utan hur många som helst valde att svara - och även de tryckte då "svara alla".... kaos.

Nu ska kommunen ha vårfest och strax efter lunch kom det en "hej, jag vill anmäla mig och min kollega X till vårfesten + personuppgifter", skickat till den som skulle ha det ..oooooch: Hela kommunen!
Sen tar det en stund, och så kommer det; Jag vill också anmäla mig (svara alla-knappen).

Och sedan är det igång:
"det måste ha blivit något fel, jag ska inte ha dessa anmälningar, jag jobbar som xxxx och är dessutom sjukskriven"

"jag undrar - ska folks personnummer verkligen ligga öppet såhär??"

"sluta trycka svara alla"

och folk FORTSÄTTER svara alla. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

För säg två månader sedan var det en omgång där en stackare råkade skicka en mötesinbjudan till HELA kommunen (= ca 2000 pers) och folk inte kunde dra slutsatsen att; "hmm, det här berör ju inte mig. Någon måste ha gjort fel - och titta! det är skickat till ALLA", utan hur många som helst valde att svara - och även de tryckte då "svara alla".... kaos.

Nu ska kommunen ha vårfest och strax efter lunch kom det en "hej, jag vill anmäla mig och min kollega X till vårfesten + personuppgifter", skickat till den som skulle ha det ..oooooch: Hela kommunen!
Sen tar det en stund, och så kommer det; Jag vill också anmäla mig (svara alla-knappen).

Och sedan är det igång:
"det måste ha blivit något fel, jag ska inte ha dessa anmälningar, jag jobbar som xxxx och är dessutom sjukskriven"

och folk FORTSÄTTER svara alla. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

:rofl: :rofl: :rofl:

Och sedan är det igång:

Jag VEEEET

Det är lika underhållande som irriterande. Föreslog att alla med kommun-specifik mail måste genomgå en kurs i hur man svarar på mail innan man får tillgång till den

"Ni är faan dummare än renarna, SLUTA SVARA ALLA!" kanske vore lämpligt? :angel::devil:

tänker nåt med käcka uppmaningar till cheferna om att ta med detta i beräkningarna såhär vid lönesamtalstider. (tanken om skampåle på torget KAN ha slagit mig med).
Kanske vore ett test vid anställning:
"du får ett mail som klart och tydligt inte är menat för dig, det är adresserat till ALLA och du känner att nej -det var nog inte till mig. Vad gör du?"
a: Svarar alla, tydliggör att JAG SKA INTE HA DETTA MAIL; DET MÅSTE HA BLIVIT FEL
b: ställer en fråga till ursprungspostaren, alternativt rådfrågar en kollega
c: noterar att mailet helt klart kommit fel, flyttar det till papperskorgen och går vidare i livet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 813
· Visningar
83 028
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 666
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008