Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
VA??!!!?! Min är ju BÄST av ALLA!!??!! Det stör mig att du inte har insett det här och så störde det mig att det inte bara är jag som har den här färgen men jag har kommit över det nu.... jag hr gått vidare i livet... Vilken färg har du själv? Säkert samma som mig HAHAAHH :laugh:
Min är garanterat coolast av alla! Långt coolare än din!

@Wysiwyg din är dock snyggast! :up:

Stör mig jättejättemycket på en som ville köpa mina Dr Martens på eBay. Hen ba "åh jag för över first thing imorgon för jag MÅSTE ha dem på fredag!", okej, inga problem. Så, idag vid 10.30 skrev jag och frågade när first thing imorgon infaller (hen ville skicka en screenshot på överföringen) för jag börjar jobbet kl 13 och måste till posten innan dess.
"Oj, nä, det hinner jag inte innan kl 13, måste till doktorn först". Happ. Fick gå upp 1,5 timmar tidigare än vanligt samt släpa med mig en jämrans kartong - som inte får plats i ryggan - först till stallet, nu till jobbet, sen med hem och så samma procedur imorgon. Ska fan börja elda upp saker istället för att sälja dem.
Det är därför jag kör Sellpy på saker där jag inte bryr mig så mycket om pengarna. Packa i påsar, boka upphämtning, ställ ut, vänta.

På att en av mina kollegor är ungefär dubbelt så varmblodig som oss andra, vilket innebär att hen öppnar fönstren på vid gavel så fort det blir mer än 10 grader ute. Och här sitter vi andra sitter med tjocktröjor, filtar och värmefläktar på fullt ös...:arghh:

På att en av mina kollegor är ungefär dubbelt så varmblodig som oss andra, vilket innebär att hen öppnar fönstren på vid gavel så fort det blir mer än 10 grader ute. Och här sitter vi andra sitter med tjocktröjor, filtar och värmefläktar på fullt ös...:arghh:
Det är riktigt hemskt åt andra hållet också. När andra drar upp element och dylikt till max för att ”man ska ju inte behöva ha tjocktröja på sig inomhus”. Så sitter man själv där och flämtar som en hund. :banghead:

Borde vara olagligt att ändra temperaturen utan skriftligt tillstånd. :D

Stör mig jättejättemycket på en som ville köpa mina Dr Martens på eBay. Hen ba "åh jag för över first thing imorgon för jag MÅSTE ha dem på fredag!", okej, inga problem. Så, idag vid 10.30 skrev jag och frågade när first thing imorgon infaller (hen ville skicka en screenshot på överföringen) för jag börjar jobbet kl 13 och måste till posten innan dess.
"Oj, nä, det hinner jag inte innan kl 13, måste till doktorn först". Happ. Fick gå upp 1,5 timmar tidigare än vanligt samt släpa med mig en jämrans kartong - som inte får plats i ryggan - först till stallet, nu till jobbet, sen med hem och så samma procedur imorgon. Ska fan börja elda upp saker istället för att sälja dem.
Vi har bytardagar love it

Stör mig på Postmord! Den 26/3 skickades en elektronisk vagga som skulle frigöra mig minst 1-2 h om dagen, då man måste vagga bebis konstant ibland. Den försvann spårlöst... Nu har företaget skickat ut en ny med prio så den kommer i veckan, dvs. om Postmord inte slarvar bort den igen.:banghead:

Hur som haver ser jag Postmord som ansvarig för flera förlorade timmar av mitt liv som kunnat spenderas vettigare än att vagga en sovande bebis så hon inte ska vakna.:p

Jag stör mig på folk som blandar in engelska fraser i svenska språket. Okej. Jag STÖR MIG PÅ MIG SJÄLV. Hela tiden! Och jag kan inte sluta! :arghh:

Men vissa ord och fraser blir helt enkelt bättre på engelska, can't help it. Spontant: Zero fucks given. Shit stirrer. Ge noll fan? Skitrörare?

Jag stör mig på folk som blandar in engelska fraser i svenska språket. Okej. Jag STÖR MIG PÅ MIG SJÄLV. Hela tiden! Och jag kan inte sluta! :arghh:

Men vissa ord och fraser blir helt enkelt bättre på engelska, can't help it. Spontant: Zero fucks given. Shit stirrer. Ge noll fan? Skitrörare?

Jag har gett upp för längesen och kör hejvilt med blandat. Det går liksom inte att hålla språken helt skilda, iallafall inte för mig som mestadels kommunicerar på engelska online. Språkpoliser göre sig icke besvär, alltså. :angel:

• Folk som går in i grupper på FB och lägger ett inlägg som behandlar EXAKT samma fråga som ältats 100-tals gången och som det finns MASSA trådar med långa, engagerade och bra svar i, men sökfunktionen är uppenbarligen inte viktig att testa.

• Folk som i en utfart där man kan svänga antingen till vänster eller höger ska köra åt vänster, men ligger alldeles för långt åt höger så de blockar vägen för alla som ska svänga till höger och som hade kunnat åka för länge sen åt sitt håll eftersom filen åt höger är helt fri medan filen åt vänster har mycket trafik.

• Folk som lägger till märkliga/fel emojis eller ett "hahaha" i text där det inte finns någon anledning till det. Även användandet av *ler* alt *l* i text, det är ju DÄRFÖR det finns emojis, för att understryka ens känsloläge i text.

• Folk som inte hjälper till i trafiken med att visa vart de ska svänga med blinkers, så att trafikflödet stannar upp när det inte hade behövts.

• Folk som ser att det kommer (ensamma) bilar i hög fart på 110-väg, men ändå svänger ut framför den bilen och sen placerar sig i typ 70-80 under en lång sträcka. Varför inte bara vänta tills den bilen som håller hastigheten åkt förbi så man kunde puttra på långsamt i fred?

Så, nu har jag lättat hjärtat och återgår till att vara glad, solen skiner ute och det är våååår :D !

Stör mig på att jackan jag vill köpa till mini är slut i hennes storlek i både gult och turkost :(
Riktigt störande faktiskt :mad: Jag ville ha just den :arghh:

Jobbar du med min make :cautious: Han är likadan och stänger värmen i huset mitt i vintern "för det är så varmt" och själv sitter jag med tjocktröja, fårskinnstofflor och dubbla filtar och fryser :arghh:
Inte okej!

Gick nyss runt ett hörn och missbedömde så jag svängde för tight och högra halvan av kroppen kom inte förbi hörnet utan gick rakt in i väggen :angel: ont i axeln....

Stör mig på Postmord! Den 26/3 skickades en elektronisk vagga som skulle frigöra mig minst 1-2 h om dagen, då man måste vagga bebis konstant ibland. Den försvann spårlöst... Nu har företaget skickat ut en ny med prio så den kommer i veckan, dvs. om Postmord inte slarvar bort den igen.:banghead:

Hur som haver ser jag Postmord som ansvarig för flera förlorade timmar av mitt liv som kunnat spenderas vettigare än att vagga en sovande bebis så hon inte ska vakna.:p

Stäm dom och kräv kompensation för förlorad sömn :sneaky:

Åh, är du också en sån? Skönt att höra att det finns andra som lyckas med detta också :D
Hälsningar, hon som allt som oftast har blåmärken på armarna efter dörrhandtag

• Folk som i en utfart där man kan svänga antingen till vänster eller höger ska köra åt vänster, men ligger alldeles för långt åt höger så de blockar vägen för alla som ska svänga till höger och som hade kunnat åka för länge sen åt sitt håll eftersom filen åt höger är helt fri medan filen åt vänster har mycket trafik.

Utfarten från mitt jobb! Varje dag! Stör mig skitmycket. Det är en extremt bred utfart, tre bilar i bredd är inget problem, ändå ska vänstersvängarna stå och fisa någonstans på högerkanten.

Folk som försöker hävda att de inte bryr sig om vad andra tycker och säger om dem, genom att gång på gång dela citat som handlar om att de inte bryr sig om vad folk tycker och säger om dem.:meh:

Jag mår nog bäst av att spendera så lite tid som möjligt på facebook, märker jag :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
87 88 89
Svar
1 767
· Visningar
81 634
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 665
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008