Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på företaget jag köpte våra vigselringar av. Fick fel storlek och skickade tillbaka dem. Får till svar att det inte alls är fel storlek. Jag vet att det är fel, båda ringarna var jämnstora istället för en större och en mindre. Nåja, de har i vilket fall erbjudit sig att justera storleken. Men hur sjutton ska jag veta till vilken storlek den ska justeras när de hävdar att ringen redan är i rätt storlek? Jag vet vilken storlek jag vill ha, har testat både i butik och med företagets egna ringmått och fått samma resultat. Det tog dem dessutom nästan två veckor att svara på returen.

Mutter. Jag är irriterad.

Jag är riktigt irriterad på mina kollegor som är småbarnsföräldrar, vi har dygnet runt bemanning på mitt jobb året alla dagar. Naturligtvis så när vi nu ska sätta ihop sommarschemat och försöka tillgodose allas önskemål om ledighet så lägger de in både föräldraledigt och semester under sommaren! :banghead:

När ska vi andra få vara lediga? Vi vill kanske vara lediga under sommaren vi med och inte enbart i maj och september/oktober. :rage: Inte nog med att de går före alla storhelger för att ungarna har lov, behöver verkligen bägge föräldrarna vara lediga samtidigt jämnt? :devil:
Arbetsgivaren måste planera så alla får fyra v sammanhängande semester under sommarmånaderna juni-augusti. Om det inte finns något avtal som säger annat.
Kolla i Semesterlagen.

Jag har beställt en sak med leveransalternativ hämta i butik. Tidigt imorse fick jag ett mail som sa "Nu finns din order redo för upphämtning i vår butik!". Toppen tänkte jag, och åkte dit straxt efter lunchtid, en restid på lite mer än en timma. Väl framme får jag veta att nä tyvärr, mailet har gått ut för tidigt (som vanligt lät det som) och ordern finns inte alls att hämta än :turd:

Grrr för andra gången är det problem med min skrivare och den svarta patronen. Förra gången trodde jag det var fel på skrivaren och köpte en ny på rea hos Clas Ohlson - galet nog kostade en ny skrivare med två nya bläckpatroner 100 kr mer än bara nya patroner :idea: men nu är det samma problem som tidigare med den svarta. Trots att jag använder äkta HP patron och den uppger att det inte är några fel och det är gott om bläck kvar så lik förbannat så skriver den inte ut andra och tredje raden. :rage: Jag har beställt nya patroner men behöver skriva ut och skicka ett viktigt dokument. Helvete heller att jag går till bibblan och betalar när jag har två fungerande skrivare hemma. Eller att jag köper en dubbelt så dyr patron hos kjell. Försöker logga in på HP Forum så jag bråka :devil:

Färdtjänstresa för att hämta ut nytt lösenord till mitt ICA konto, dom upplyste mig aldrig om att mitt gamla, som jag haft i + 10 år inte behövde bytas. Det gamla spärrades så jag inte kan betala räkningar. Jihoo!
Väl där får jag inte ut lösenordet eftersom jag inte har ett giltigt legg.
Någon som bor i närheten av Bergshamra som kan mötas upp o intyga att jag är jag?

Jag stör på riktigt ihjäl mig på min granne som hela tiden parkerar sin röv (ja sin bils röv, alltså) inne i MIN parkeringsruta. Kan man inte back rakt behöver man inte backa alls!

Jag som försöker vara lite snäll och nyttja det faktum att jag har en vägg på andra sidan min ruta och därför försöker backa in så nära den som möjligt, för att spara plats åt grannens håll. Men ger man lillfingret o.s.v.?

Mitt blodtryck skjuter i höjden varje gång som jag kommer hem och ser hans jävla koloss till bil. Speciellt om jag har grejer med mig i bilen (vilket jag ofta har) och gärna skulle vilja kunna öppna min bakdörr. Eller över huvud taget komma ut ur min bil utan att hålla andan.

Jävla pucko.

Jag stör mig på att det kommer ännu mera helvetes jävla snösatan när jag äntligen hade börjat hoppas på att det skulle bli vår. :mad::wtf::devil:

Färdtjänstresa för att hämta ut nytt lösenord till mitt ICA konto, dom upplyste mig aldrig om att mitt gamla, som jag haft i + 10 år inte behövde bytas. Det gamla spärrades så jag inte kan betala räkningar. Jihoo!
Väl där får jag inte ut lösenordet eftersom jag inte har ett giltigt legg.
Någon som bor i närheten av Bergshamra som kan mötas upp o intyga att jag är jag?
Jag bor inte jättenära men jag har nära till en buss som går förbi Bergshamra :) Om det behövs kan jag åka ut och intyga att du är du!

Tänkte kolla rubrikerna på Svenska Dagbladet.
Min digitala prenumeration gick ut idag.

Kommer till en sida med enbart loggan. Inte ens rubriker. :banghead:
Kollat iPad, mobil och dator. Allt ser lika ut.

Med andra ord kan man inte ens se vilka rubriker SvD har idag utan att prenumerera. Känns märkligt.

Med andra ord kan man inte ens se vilka rubriker SvD har idag utan att prenumerera. Känns märkligt.
Jag kan se rubrikerna och det som inte går under prenumeration så det var kanske något annat fel?

Jodå, de syns.

Pröva att rensa historik och webbplatsdata.

Bifogade filer

• E741DC19-B82C-42FE-916A-0A4298F7E793.webp
    E741DC19-B82C-42FE-916A-0A4298F7E793.webp
    54,9 KB · Visningar: 143
Telia...
Har sagt upp företagets bredband så det går ut i början på april. Fick en faktura för en ny tre månaders period.
Ringde upp dem och frågade varför, svaret blev:
- Vi fakturerar för hela perioden. Sedan gör vi en kreditfaktura på tiden efter att uppsägningstiden löpt ut. Då får ni kontakta oss för att få era pengar tillbaka.

Hur fruktansvärt idiotiskt är inte det? Merjobb både för dem och för mig :banghead:
Känns som det vart väldigt mycket lättare att skriva ut en faktura med vad vi ska betala uppsägningstiden ut...

Jag stör på riktigt ihjäl mig på min granne som hela tiden parkerar sin röv (ja sin bils röv, alltså) inne i MIN parkeringsruta. Kan man inte back rakt behöver man inte backa alls!

Jag som försöker vara lite snäll och nyttja det faktum att jag har en vägg på andra sidan min ruta och därför försöker backa in så nära den som möjligt, för att spara plats åt grannens håll. Men ger man lillfingret o.s.v.?

Mitt blodtryck skjuter i höjden varje gång som jag kommer hem och ser hans jävla koloss till bil. Speciellt om jag har grejer med mig i bilen (vilket jag ofta har) och gärna skulle vilja kunna öppna min bakdörr. Eller över huvud taget komma ut ur min bil utan att hålla andan.

Jävla pucko.

Bifogade filer

• 20180312_054041.webp
    20180312_054041.webp
    160,1 KB · Visningar: 154
Stör mig på att mina hästar beter sig som yra höns för att det snöar och blåser lite.
"Oj, var det ett staket där? Det hade jag ingen aaaning om!" Galoppera vidare med stolpar och tråd farande åt alla håll.
kan man ju inte gilla.
men jag förstår verkligen känslan.
Som när min skitunge kryper genom stängseltrådarna för att det är tråkigt i hagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 909
· Visningar
87 579
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008