Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud vad trist! Vi har en del trist prat på min arbetsplats med:
  • Hur mycket ens bostadsrätt i innerstan gått upp i värde de senaste X åren.
  • Viktnedgång.
  • Vad ens rika make tjänar (<-- bara två personer dock som pratar om detta)
Jag gillar mina kollegor men ovanstående är bara så jävla snaaaark.

och vi diskuterar med jämna mellanrum hur mycket penicillin en blåval behöver mot halsfluss.
inte så seriöst, kanske, men det blir nästan två ton. Per dos.

På jobbet har vi stora skottkärror där själva tunnan/flaket/whatever det nu heter bara sitter fast i framkant så att man kan tippa för att tömma dem enklare. Det innebär att man inte kan fylla främre delen av skottkärran först, för vad händer då? Jo den tippar. Folk fattar inte det här trots att de råkat ut för att kärran bestämt sig för att dumpa allt innehåll på marken x antal gånger. Det är fruktansvärt frustrerande att folk inte kan lista ut varför det här händer...

Stör mig på att de väsnas e kl 22 på restaurangen jag är granne med. Krasch, gnissel, nån dörr som smäller, buller. En gång vaknade jag halv ett på natten av ett KRASCH! när de välte glasflaskor ner i containern. :rage:
Mest stör jag mig på att jag inte felanmält det ännu. Har pratat med en personal på restaurangen men det hjälpte inte. :meh:
Den förra restaurangen som låg där lät knappt alls.

:arghh:

Visst blir man alldeles lycklig!

Det första jag ska göra när jag vinner på Lotto är att bygga en egen parkering!

(Jag ska bara börja spela först.)

Edit: citatet/bilden kom inte med? Men svar till @alazzi

Och idag när jag var på banken såg jag detta...
20180313_125217.webp

Jag håller på att tappa det fullständigt på senaste iPhoneuppdateringen. När den tycker att jag har haft wifit och/eller bluetoothen frånslaget lite för länge så slår den helt enkelt på själv. :arghh:

Jag håller på att tappa det fullständigt på senaste iPhoneuppdateringen. När den tycker att jag har haft wifit och/eller bluetoothen frånslaget lite för länge så slår den helt enkelt på själv. :arghh:
ang teknik - konferensutrustningen på jobbet. helt omöjligt att få det att smärtfritt utan massa trix få ljud och bild att visas rätt utan att man får gå in i massa inställningar. och då heter den "click and share" dvs typ nya varianten av "plug and play" suck.

Vad konstigt, det gör ingen av mina två iphones. Wifi har jag visserligen alltid på, men bluetooth slår aldrig på sig själv. Det gör den däremot på ipad ibland.

Jag stör mig på den här sjukt onödiga och tråkiga s k "vintern" som bara har bjudit på regn i mängder och nu i mars när vi ser fram emot vår, behagar det frysa och snöa?! Bara för att töa typ direkt och ge mer blöta. Det är så sankt och grönt överallt så det är löjligt :arghh:

*tar ett par djupa andetag*
Nu känns det lite bättre om det inte varit för att det nu ska frysa igen efter ihållande regn :arghh:

Jag stör mig på folk som använder autocorrect och inte kollar igenom vad de verkligen skrivit innan de postar/skickar iväg ett meddelande. Ofta blir massa småord fel och man får verkligen tänka vad som menas istället för att bara läsa. Dessutom blir det fel på programmeringen i hjärnan. När man läser korrekt text får man liksom automatiskt en bra känsla för språket. Funkar sämre när allt man läser är rappakalja. :rage:

Vad konstigt, det gör ingen av mina två iphones. Wifi har jag visserligen alltid på, men bluetooth slår aldrig på sig själv. Det gör den däremot på ipad ibland.
Bluetooth har bara hänt ett par, tre gånger. Wifit däremot har slagit på sig tre gånger den senaste timmen och frågat om jag vill ansluta till/dela internet med främlingars telefoner. Antar att det finns färre saker som kan trigga bluetoothen, eller nåt sånt. Det som irriterar mest egentligen är nog att jag inte hittar av-knappen :meh:

Bluetooth har bara hänt ett par, tre gånger. Wifit däremot har slagit på sig tre gånger den senaste timmen och frågat om jag vill ansluta till/dela internet med främlingars telefoner. Antar att det finns färre saker som kan trigga bluetoothen, eller nåt sånt. Det som irriterar mest egentligen är nog att jag inte hittar av-knappen :meh:
Det verkar finnas en del skrivet om det, t ex: http://feber.se/ios/art/370977/kontrollcentret_i_ios_11_stnge/

Jag har bluetooth avslaget i inställningar, därför slipper jag det. Wifin har jag alltid påslagen men har inte fått frågan om främmande nätverk/telefoner nån gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
93 94 95
Svar
1 898
· Visningar
87 208
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008