Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för fel på vissa människor.
Dom frågar inget själva å klagar när man ger upp på att försöka hålla konversationen igång å bara skriver ja, nej etc när dom säger själv då?
Så om man då försöker kallprata lite om vad dom jobbar med etc då får man klagomål om att det är total onödig information för mig att veta å vad får jag ut av det? :banghead:

Att läkaren på vc dels var otrevlig som satan, inte lyssnade ett skvatt på vad jag sade och bokade in prover som var något helt annat än det jag bad om. Dessutom talade han inte om att det var fastaprov så jag hade ju ätit både frukost och lunch innan. Nu får jag åka in igen på måndag eftersom det inte gick att ta proverna idag när jag hade ätit redan :banghead:

Att läkaren på vc dels var otrevlig som satan, inte lyssnade ett skvatt på vad jag sade och bokade in prover som var något helt annat än det jag bad om. Dessutom talade han inte om att det var fastaprov så jag hade ju ätit både frukost och lunch innan. Nu får jag åka in igen på måndag eftersom det inte gick att ta proverna idag när jag hade ätit redan :banghead:
:down:

Jag stör mig på att min telefon har slutat att automatiskt se till att sista ordet i en mening och punkten sitter ihop, så om jag inte passar mig ser alla mina meningar ut så här .

:arghh::arghh::arghh:

Hittade på bokrean en för mej helt okänd fortsättning på en serie som jag tyckte var riktigt bra. Köper boken och sätter mej och ska läsa när jag upptäcker att det tydligen finns ytterligare en bok:devil: som jag inte viste om och den måste jag läsa innan jag läser den nyinköpta. Och naturligtvis så får jag bara tag i den till fullpris :arghh: så nu blir det inget läsande förrän jag får tag i den andra:down:. Och det kan dröja

Åh, flashbacks!
I feel your pain!

Skavlan.

Han har en fantastisk människas om gäst, Joan Baez, men under den första halvan av intervjun så frågar han bara om kända män som hon arbetat med :banghead:
Han är äcklig. Som när han intervjuade kvinnan som blev kidnappad av den där bunkerläkaren och då frågar henne om de hade sex(!) när hon hölls fången. :banghead: Nej, "tursamt" nog för henne blev hon inte våldtagen (bara frihetsberövad, drogad, dödshotad osv).

Han är äcklig. Som när han intervjuade kvinnan som blev kidnappad av den där bunkerläkaren och då frågar henne om de hade sex(!) när hon hölls fången. :banghead: Nej, "tursamt" nog för henne blev hon inte våldtagen (bara frihetsberövad, drogad, dödshotad osv).

Jag fattar inte hur han kan vara så populär, han är som sagt äcklig. Det är förvånande att kvinnor fortfarande ställer upp på att bli intervjuad av honom.

Vad är det som gör att han har så svårt att intervjua kvinnor? Inte första gången jag undrar hur f-n han tänker..

Jag har haft samma fundering...

Men! Det var väldigt imponerande att se hur Joan svarade på frågan utan att säga något om det han frågade. Det var nästan så det syntes hur hon rullade med ögonen åt honom.

Hans intervjuteknik ääär så dålig. Det var flera tillfällen där det var upplagt för intressanta följdfrågor som han inte tog tag i.

Slut på rant.

Jag tycker att folk här borde hålla sig undan vägarna mer än de gör just nu, med varken vana vid snö eller vettiga däck kan det inte vara någon bra idé att ge sig ut...

Däremot är nyhetsrapporteringen fantastiskt underhållande :D
Men eller hur! Jag förstår inte hur folk som inte har erfarenhet av vinterväglag i kombination med bilar utan vinterdäck kan ge sig ut i det här vädret?! Nog för att jag tycker det är komiskt att se hur hela England stannar pga en snöflinga men att folk inte fattar att de inte borde ta bilen när det är så här är för mig en gåta. Så som det sett ut hos oss de senaste två dagarna hade varit tillräckligt för mig att inte ta bilen om det var samma förhållanden hemma i Sverige liskom..

Nej men frågade han det? Herregud! :banghead:

Jag tror min fläktkonvektor i köket håller på att ge upp och det billigaste jag hittar är ett på 4080 kr, sen tillkommer elektriker. :arghh:

På att jag inte bara en, utan två gånger denna förmiddag glömt att fälla ut mjölkröret på kaffemaskinen så att det hamnat skummad mjölk över hela diskbänken. Jag har haft maskinen i snart 3 år, så man tycker ju att jag borde ha lärt mig hur den fungerar vid det här laget...

- Du har en skön säng på 180 centimeters bredd.
- Du har ett, i ditt tycke berättigat, anspråk på att disponera cirka 90 centimeter av dessa på din sida.
- Du har även två katter.
- Vid varje givet tillfälle kommer dessa katter att fördela sig på sängens yta så att de ligger cirka 50 centimeter in från kanten. På din sida. Om du byter sida, så följer katterna ovillkorligt efter och fördelar sig enligt samma princip. Detta på grund av Lagen om Katters exklusiva besittningsrätt till Allt de vill (lex felis catus immobilis)
- Du har därför vid varje givet tillfälle - trots dina ursprungliga rymliga 180 centimeter - cirka 30 centimeter sängbredd kvar att klamra dig fast på längst ut på kanten.

Det händer att jag finner detta störande.

- Du har ett, i ditt tycke berättigat, anspråk på att disponera cirka 90 centimeter av dessa på din sida.
- Vid varje givet tillfälle kommer dessa katter att fördela sig på sängens yta så att de ligger cirka 50 centimeter in från kanten. På din sida. Om du byter sida, så följer katterna ovillkorligt efter och fördelar sig enligt samma princip. Detta på grund av Lagen om Katters exklusiva besittningsrätt till Allt de vill (lex felis catus immobilis)
- Du har därför vid varje givet tillfälle - trots dina ursprungliga rymliga 180 centimeter - cirka 30 centimeter sängbredd kvar att klamra dig fast på längst ut på kanten.

:rofl::rofl::rofl:

Det finns en anledning till att vår katt sover instängd i vardagsrummet... :D

Ponera att du har en skön säng på 180 cm och tre katter, vilket självklart medför att du har minst två täcken för att med lite tur få använda ett själv. :cautious:
  • Du riskerar när det är kallt att ha 56 vassa klor mot din nakna hud.
  • Du ligger ihopklämd tvärs över sängen och med lite krångel lyckas ta dig upp för att antingen a) åka till jobbet eller b) gå på toaletten.
  • När det täcke du använder inte längre räcker till så rullar du över och tar täcke nr 2, bara för att upptäcka att katterna följer efter och gör anspråk på det istället.
  • Det du känner i sängen är inte skorpsmulor utan kattsand.

De kommer undan med väldigt mycket på att vara söta.
ebba.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
87 989
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 701
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008