Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrev detta i sysselsättningstråden men det passade väldigt bra in här också.

Barnen tittar på Alvin och gänget, ett så fruktansvärt könsstereotypiskt avsnitt :meh:
Tjejen kryper på golvet och skurar, killen kommer in och klagar på att hans kläder inte är tvättade och strykta. Tjejens önskan om att göra något annat än att slava för killen trycks såklart snabbt ner med att hon ska vara tyst och nöjd och inte har någon egen vilja. :cautious:

Direkt efter började något annat random barnprogram där ett gäng killar tar av sig tröjorna för att få frihet. När det kommer en tjej och gör likadant blir det såklart ramaskri direkt och hon trycks snabbt ner i en tröja som liknar en mer manlig överkropp. Då är det ok igen. Suck. :meh:

Lutar allt mer åt att säga upp abonnemanget och bara köra på chrome casten istället.

Skrev detta i sysselsättningstråden men det passade väldigt bra in här också.

Barnen tittar på Alvin och gänget, ett så fruktansvärt könsstereotypiskt avsnitt :meh:
Tjejen kryper på golvet och skurar, killen kommer in och klagar på att hans kläder inte är tvättade och strykta. Tjejens önskan om att göra något annat än att slava för killen trycks såklart snabbt ner med att hon ska vara tyst och nöjd och inte har någon egen vilja. :cautious:

Direkt efter började något annat random barnprogram där ett gäng killar tar av sig tröjorna för att få frihet. När det kommer en tjej och gör likadant blir det såklart ramaskri direkt och hon trycks snabbt ner i en tröja som liknar en mer manlig överkropp. Då är det ok igen. Suck. :meh:

Lutar allt mer åt att säga upp abonnemanget och bara köra på chrome casten istället.
Korspostande är inte kul, man ska inte behöva läsa samma inlägg när man öppnar olika trådar ...

Koloskopi:) men kul är det inte vad jag hört.
Det står "kolposkopi" i brevet från landstinget (se nedan), värsta som finns enligt mig. Tyvärr måste jag göra om det igen, jag som hade hoppats slippa och få återgå till normala cellprov... :down:

28579968_1944961768867993_57727401_o.webp

Koloskopi kollar tarmen, främst tjocktarmen som sagt.. Inte ändtarmen även om den ju per automatik passeras.
Kolposkopi kollar livmoderhalsen, inte inuti livmodern. Den kollar man oftast med ultraljud.

/var tvungen :angel: (och kolposkopi hade jag tagit alla dagar i veckan före koloskopi, laxeringen känns.. besvärlig :turd:)

Koloskopi kollar tarmen, främst tjocktarmen som sagt.. Inte ändtarmen även om den ju per automatik passeras.
Kolposkopi kollar livmoderhalsen, inte inuti livmodern. Den kollar man oftast med ultraljud.

/var tvungen :angel: (och kolposkopi hade jag tagit alla dagar i veckan före koloskopi, laxeringen känns.. besvärlig :turd:)
Är det ändtarmen som ska kollas så nöjer man sig väl med en rektoskopi?

Hittade på bokrean en för mej helt okänd fortsättning på en serie som jag tyckte var riktigt bra. Köper boken och sätter mej och ska läsa när jag upptäcker att det tydligen finns ytterligare en bok:devil: som jag inte viste om och den måste jag läsa innan jag läser den nyinköpta. Och naturligtvis så får jag bara tag i den till fullpris :arghh: så nu blir det inget läsande förrän jag får tag i den andra:down:. Och det kan dröja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 030
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 706
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008