Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl:

Skulle borsta av Discon och visa hur det ser ut när snön iaf går upp till halva hjulet :rofl:

Alltså, jag kan hålla med om att det är läbbigt att köra i halka utan vinterdäck, men :rofl:
Ja alltså här varnas det för "arctic conditions" och flera skolor har stängt "as city braces itself for severe weather". Det ska bli -3 som mest och snöa typ ett par centimeter. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Stör mig på att min roomies kompis kommer hem till oss och slänger sitt skräp på vårt bort och sen tycker jag gör en stor scen när jag påpekar att den finns en soptunna en halvmeter bort:banghead::rage:

Jag stör mig återkommande på personer som försöker göra sig märkvärdigare än de är med att skryta om att de har "en GÅRD" eller "en HÄSTGÅRD" på landet.

När det i själva verket är en vanlig villafastighet där man har smällt upp ett par boxar i ett litet garage eller liknande. Och tomtmarken är aningen större än en gräsmatta.

Nej, det ÄR inte "en gård". Det är inte heller "en hästgård". Det är "en villa". Med en större tomt. Och några boxar. Punkt.

Nästa gång jag drabbas av detta fenomen ska jag svara att jag ska ut och promenera i "min park" i stället för "min trädgård".

Stör mig omåttligt på att syster prompt ska ut och köra fastän både räddningstjänsten och trafikverket avråder :banghead: Envis i kombo med graviditet har nog gjort att allt förstånd har försvunnit :mad:

Stör mig omåttligt på att syster prompt ska ut och köra fastän både räddningstjänsten och trafikverket avråder :banghead: Envis i kombo med graviditet har nog gjort att allt förstånd har försvunnit :mad:
Jag tror jag aldrig har hållit mig inne när dom varnat för att ”man ska inte ge sig ut på vägarna om man inte måste”. Jag måste väl till jobbet precis som alla andra :p . Ska tillägga att jag alltid varit ytterst ogravid.

Supporten till vårt kassasystem:
- Hej det här är fel kan du fixa det?
- Nej det är inte fel
- Jo i bokföringsrapporten ser det ut såhär
- Vad konstigt
- Ja jag misstänker att det är på grund av den förändringen vi gjorde i januari
- Nej det kan det inte vara
- Men det är ju precis det som felar?
- Det ser rätt ut här
- Skulle du kunna göra såhär (beskriver lösningen på problemet)?
- Nej det är inte det som är fel
- Nähä så du menar att det inte kommer vara något fel i februaris bokföringsrapport?
- Jag kan inte se att det skulle bli fel iallafall

Så något är fel. Men utan att göra något åt sig ska problemet inte existera? :grin::banghead::arghh::down:

På britternas inställning till kallt väder. Och så stör jag mig lite på att jag stör mig på det, för det känns inte riktigt schysst. Men det är lite för roligt att störa sig på, så jag tror jag fortsätter en stund till.

Visa bifogad fil 11688

:rofl: :rofl: :rofl:

De skulle DÖ om de kom hit! Plus att de skulle inte tro på att vi faktiskt kör rätt mycket på det där vita O_o :p

Jag tror jag aldrig har hållit mig inne när dom varnat för att ”man ska inte ge sig ut på vägarna om man inte måste”. Jag måste väl till jobbet precis som alla andra :p . Ska tillägga att jag alltid varit ytterst ogravid.
Vi har stannat hemma när sådana varningar utfärdats, det görs ju inte för skojs skull. Finns ingen anledning att riskera något och jag har inte ett sådant jobb att någon annan påverkas negativt om jag blir hemma en dag. Dessutom skulle hon inte till jobbet eftersom hon är sjukskriven. Bilar har stått i timmar på vägarna, jättebra om hon skulle fastna där själv eller halka ner i diket - hon ska liksom ha barnet vilken dag som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 086
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 706
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008