Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mandalaki Ja, jag hittar ju inte ens nån bild på såna :cry: så kan inte visa, men jag vet att jag inte inbillat mig. Kanske kammen också var gjord av mandelmassa, men den satt uppepå (fast har funderat om den satt fast i en extra gräddklick på locket eller hur den satt? haha) semlan och var som sagt rosa, grön eller gul. Kommer ihåg det väl sen jag var liten och gick på kondis :)

//r

Tror nog du råkat ut för något lokalt påhitt, kanske något bageri som försökte förlänga semlesäsongen till påsk? :D
Du får ta och köpa marsipan och laga egna kammar på semlorna ;)

@MCP Ja, det verkar ju nästan så! Var tvungen att kontrollfråga min mamma, så de inte va något jag drömt XD men hon kommer då också ihåg dem.
Jadå, jag kommer troligen baka egna semlor och de ska få kammar :)

//r

Just nu stör jag mig på demens. Hade skickat en jättestor, underbar bukett tulpaner till mamma. Nu ringde hon just upp (eller rättare sagt, pappa ringde som vanligt och gav henne luren) och var UPPRÖRD för hon visste inte om de var från mig.

"Jamen stod det inte 'Nu kommer våren, kram mandalaki' på kortet?" undrade jag.

"Jo visserligen. Men lägenhetsnumret utanpå papperet! Det stod 1105! Det har inte vi. Vi har ... 5 nånting".

"Men du vet, systemet ändrades ju för några år sedan. Enligt nya systemet har ni 1105 även om det står 565 på era saker."

"Det har vi inte fått någon information om!"

"Fast det ändrades allt långt innan ni kom till äldreboendet ..."

Till slut nöjde hon sig dock med det och vi kunde övergå till att prata om de fina tulpanerna. Eller rosorna, som hon kallade dem :love::D

Stör mig på att det enda jag har hemma som är gott är glass men jag fryser som en hund så känns inte så rätt direkt..

Ont i halsen. Jag kan bara äta och dricka väldigt försiktigt och jag har glömt köpa glass. Är inte direkt sjuk utöver halsen heller så jag får ingen anledning att gnälla och tycka synd om mej för att jag är dålig. Har bara varit lite halvslö typ var 3e dag sen jag fick skiten. Det här suger :down:

Stör mig på att jag vill aktivera mig mer fysiskt men allt utom ridning är så jädra tråkigt. Tycker det är tråkigt att promenera själv, göra yoga själv etc och ingen träningskompis har jag. Min man har varit sjuk när det varit fint promenadväder också.

Jag stör mig på att jag är tvungen att jobba när det är så fint väder och hade jag varit ledig hade jag ändå varit tvungen att stå inne och kakla och måla i köket. :cautious:

Stör mig på att stå och måla ikväll efter 23 när jag kommer hem. :mad:

@mandalaki Ja, jag hittar ju inte ens nån bild på såna :cry: så kan inte visa, men jag vet att jag inte inbillat mig. Kanske kammen också var gjord av mandelmassa, men den satt uppepå (fast har funderat om den satt fast i en extra gräddklick på locket eller hur den satt? haha) semlan och var som sagt rosa, grön eller gul. Kommer ihåg det väl sen jag var liten och gick på kondis :)

//r
Aldrig sett.

Detta fick mig att tänka på att jag glömde att köpa en viss sorts glass idag, så nu stör jag mig på det :cautious:
Sorry ;) är varmare nu så ska väl äta den där glassen ändå. Men stör mig på att jag bara har en sorts glass hemma och inte tillräckligt med mjölk & grädde för att göra mer...

Sorry ;) är varmare nu så ska väl äta den där glassen ändå. Men stör mig på att jag bara har en sorts glass hemma och inte tillräckligt med mjölk & grädde för att göra mer...

Jag är inte helt glasslös här hemma, så ingen panik ;)
Men var det du som skrev om magnumglassen också? (Jag är för lat för att gå bakåt och kolla:p) för det var den jag var snål på och glömde köpa :cautious:

På att min date med vinterkräksjukan före jul tydligen har förstört tre goda saker för mig, som jag nu inte längre kan äta utan att få otrevliga flashbacks. Dels glögg, dels mannagrynsgröt, och dels min absoluta favoritglass. Värst är det med glassen. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
88 031
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 706
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008