Störiga saker vi stör oss på, del 39

Jag stör mig på mitt öga. Det gör ont, det tåras och det är skav. Finns inget jag kan se och verkar inte vara något under ögonlock eller liknande. Verkar vara själva ögat. Sköljde det med vatten i går vilket bara gjorde ont... så det gör jag inte om. Kan man ha ett torrt öga? Funderar på om det är det. Får väl köpa någon slags droppar och testa och se om det blir bättre.
Absolut kan man ha ett torrt öga. Just nu behöver jag droppa i mitt högra.

Nja, när den har brutit ut kan man se den. Men innan den har brutit ut så känns det exakt sådär för mig, och då syns inget heller. Mer än en gång har jag letat efter vad det är som skaver. Men det går rätt fort från att det börjar kännas till att det syns, max ett dygn.
Detta har pågått under mer än en vecka i alla fall, två kanske till och med.

Ibland kommer känslan över mig att jag är så himla pinsam. Töntig. Saker som hände för länge sedan flashar förbi. Så himla onödigt och störande!
Visst är det jobbigt!
Men tänk om vi gick igenom livet och bara tyckte vi var bäst. Då skulle det nog inte bli så mycket till personlig utveckling. Fast ett mellanting vore väl bra, så vi slapp skämmas i åratal...

Lite kontraproduktiv störning.
Chiliplantorna och tomaterna jag har på uppfödning håller på att ta över hela gästhusköket. Avkommans sambo gick nog lite till överdrift med chilin. :D Mötte hen på affären och förklarade det desperata läget. Hen hade ingen aning om att plantorna måste vänta till månadsskifte maj-juni innan de kunde komma ut. (stadsbarn...) Vi enades om att några plantor kunde flytta dit om hen köpte belysning.
Ett gäng har satt knoppar - är det normaltidigt?

Jag behöver plats för mina sådder också.

Ibland kommer känslan över mig att jag är så himla pinsam. Töntig. Saker som hände för länge sedan flashar förbi. Så himla onödigt och störande!
Välkommen i klubben!

Då och då plågar mitt minne mig långsamt och länge med riktigt dumma grejer som jag gjort nån gång för länge sedan.
Såååå jobbigt!!

Brukar försöka tänka på att de flesta andra säkert är upptagna med sina egna pinsamma minnen av sig själva, så ingen tänker väl på mig lika mycket som jag gör.

Men ja, det är lätt att vara efterklok — speciellt 10-15 år senare!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
95 452
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
94 316
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
101 275
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 823
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka