Att jag aldrig är mig att denna spis har en timmer utöver off funktionen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag satt på bussen på väg till jobbet och lyssnade på en kvinna som med sin telefon på högtalare högt och tydligt pratade om att hennes mens var sen, att hon kanske var gravid, att det var si och så förra gången osv. Tidigt en morgon, var inte så värst pigg på att höra andras telefonsamtal så. Har folk verkligen inget filter numera? Ingen känsla för vad man pratar om inför folk och fän? Privatliv och vad som tas där och vad som tas i det offentliga rummet?Att döma av resten av konversationen var det en heeeeel del hon blev uppblåst av också!
Jag som åker tåg 4-5 dagar i veckan kan meddela att nej, det har de inte! Samma sak med att lyssna på musik och titta på videos, det görs helt ogenerat med högtalare! Jag blir TOKIG.Jag satt på bussen på väg till jobbet och lyssnade på en kvinna som med sin telefon på högtalare högt och tydligt pratade om att hennes mens var sen, att hon kanske var gravid, att det var si och så förra gången osv. Tidigt en morgon, var inte så värst pigg på att höra andras telefonsamtal så. Har folk verkligen inget filter numera? Ingen känsla för vad man pratar om inför folk och fän? Privatliv och vad som tas där och vad som tas i det offentliga rummet?
Jag har samma erfarenhet, men jag kan verkligen inte förstå att folk inte begriper bättre. Det här med musik och video också, det är ännu värre , så mycket ljudföroreningar i vårt samhälle ständigt. Trots att det är uppfunnits hörlurar i miljoner olika varianter för att passa typ alla.Jag som åker tåg 4-5 dagar i veckan kan meddela att nej, det har de inte! Samma sak med att lyssna på musik och titta på videos, det görs helt ogenerat med högtalare! Jag blir TOKIG.
Så gjorde en form köpt på Ikea för massa år sedanKöpte nyn springform efter att den förra tjänat ut. Köpte på ÖB, men tänkte form som form.
Gjorde paj igår. Formen läcker! Äggstanningen rann flödigt ur så jag fick ställa en plåt under för att inte få ugnen full med kladd. Ändå hade jag bakplåtspapper i. Men det letade sig ut ändå.
Får leta eftr dyrare bättre form. Morr.
Så kul är det inte att städa ugnenSå gjorde en form köpt på Ikea för massa år sedan
Ta hål på denAtt jag har en vagel i ögat som gör ont och skaver och f*n aldrig försvinner, andra veckan nu - känns som en evighet.
Man får bli de då!!Grillkväll i skånebyn, sol o 24 grader, då kan ni nog gissa hur mycket folk det är här, tog mig 15 min att köra 200m sen blev jag surkärring o la mig på tutan o fulgasade bilen, va fan liksom,det är en bilväg ni går o står på!
Njäää alltså, jag är inte den som brukar vara rädd för att punktera grejer och utföra hemmaoperationer, men en hård klump inne i ögonlocket känns inte riktigt rimligt att ge sig på.Ta hål på den
Varmt omslag?Njäää alltså, jag är inte den som brukar vara rädd för att punktera grejer och utföra hemmaoperationer, men en hård klump inne i ögonlocket känns inte riktigt rimligt att ge sig på.
Det går inte att hyra säckärra hos er? Vi har hyrt över helgen för typ 100 kr.Beställde en säckkärra på nätet. Jag ska aldrig mer klaga på Ikeas monteringsanvisningar! Jag tycker att jag är hyfsat teknisk men det var omöjligt att få ihop eländet. Jag har aldrig orkat skicka tillbaka saker tidigare men nu vill jag faktiskt göra det. Flytten får klara sig utan kärra (3:e våningen, ingen hiss). Givetvis skar jag upp kartongen slarvigt eftersom jag aldrig behövt kartongen efter leveransen. Så det blir en utmaning att packa eländet igen.
Borde väl inte skriva här nu, är väldigt skör...Men majoriteten här är snälla tack och lov.