Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får väl se om jag kan köpa mig ett par sådan. Lite väl högt pris för dem tycker snåla jag. :)
Jag har snälla Alice med kort stav. Det är en platta bakom örat som ligger tight mot örsnibben och på framsidan en kula som skruvas fast. Finns ingenting som sticks. Jag har mina veckovis i taget dygnet runt och kollar bara av ibland att de inte skruvat upp sig.
 
Jag har snälla Alice med kort stav. Det är en platta bakom örat som ligger tight mot örsnibben och på framsidan en kula som skruvas fast. Finns ingenting som sticks. Jag har mina veckovis i taget dygnet runt och kollar bara av ibland att de inte skruvat upp sig.
Det låter ju väldigt mycket smidigare! Tidigare hade jag örhängen dygnet runt utan problem, men numera tar jag av dem för att jag störs av just stickandet. Smidigare när de kan sitta i tänker jag. och inte tappas så lätt.
 
IT-problem på jobbet två kvällar i rad. :rage:

Folk som inte tackar i trafiken. Hoppas du hästtjej som jag stannade och backade tillbaka in på en parkering för att du lättare skulle kunna passera med hästtransporten läser det här. Så :devil: svårt är det inte att lyfta ena handen till tack för att jag underlättade för dig. Nästa gång får du väl köra på dikeskanten om vi möts. O_o
 
Kollegan hade en riktig nej-dag i dag.

Hon vägrar beställa sådant som tagit slut som vi absolut behöver. Därför att bara.

Hon vägrar gå med på att kunderna ska få rabatten som gjorts reklam om utan fifflar med att höja grundpriset så att slutsumman blir det samma som tidigare. Då gick jag faktiskt till chefen, så kan man ändå inte göra, och hon har inga befogenheter att göra sådant.
Chefen var som vanligt lite tafatt, va, nä, jag vet inte, brukar ni göra så?

Hon vägrar skicka tillbaks något vi fick levererat fel till oss, eller låta mig göra det, det ska bara lösa sig av sig själv.

Osv, osv. Som om jobbet inte var tungt nog utan att man ska få höra nej en massa gånger per dag då man försöker få allt att fungera.
 
Libresse bindor. De heter grejer i still med heavy flow, Ultra secure och sånt. Jag blöder inte jättemycket men blödde igenom bindan på en halv natt. Så det blev fläckar på lakanet. Störigt!
I min enfald trodde jag att med såna beskrivningar skulle den klara en hel natt..
Dessutom är paketet svårt att öppna.
 
"Just nu har vi lite längre svarstider än vanligt"

Inte något fel i att informera om det. Men för att det ska ge någon som helst mening till mig som läser det behöver det ju finnas information om den från början normala svarstiden brukar vara typ två timmar, två dagar, eller två veckor.

Längre än en obekant tidsrymd är ekvivalent med en obekant tidsrymd.
 
Hona skarvkoppling och hona. Hos oss har vi utkast med hane hona slang hona med stopp hane hona slang hona med stopp skarvkoppling hona med stopp slang hona pickadoll.
Vi går i cirklar.
Fortfarande har inget du sagt gett nån ledtråd till hur en Hozelockhona ska fästa på gardenakopplinen på kranen?

Din lösning förutsätter fortfarande att hozelock passar kranen. Hur kan din lösning få hozelock att sitta kvar här?
20240530_080454.jpg
 
Vi använder blandat utan problem hos oss. Vi kopplar gardena med hozelock utan problem.
Hörrö, du slingrar dig :D :D :D
Vad har det med stoppkopplingar och dina förslag på grenkopplingar att göra?

Ja jag har blandat märken friskt förr men nu när jag köpte ett helt set Hozelock så funkar det inte alls.
DET är min störning.
 
Mina grannar över och under mig.

Hon över sprayar något på sina växter och efter ca 10 min kommer sedan ett vattenfall på min balkong Sköljer hon av sina behandlade växter med en hink?
Kan jag ringa på och säga att det inner väldigt mycket vatten på min balkong, på mina växter och även mina katter som fått sig en plötslig dusch! Och jag vet ju inte om hon sköljer av något giftig 🙁

Grannen under röker, konstant. Går ibland inte mer än 5 minuter mellan ciggen. Hon stor står så att det ofta blåser in genom mitt tilluftintag. Vilket jag inte kan stänga då det är va modern variant in via elementet.
Så antingen sitta ute å röken eller sitta in i den….

Kan man plinga på och säga till? Jag är så dåligt på om sånt är ok.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 140
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 183
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp