Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt tips är att använda en tvål utan SLS (sodium lauryl sulfat och en del andra snarlika namn), det tycker jag gör skillnad på hur mycket det torkar ut. Handdiskmedel kan också fungera som alternativ.
Oj nej, diskmedel gör mina händer till russin! SLS-fritt brukar jag försöka köra på både till hår och hud.
Jag fattar inte vad som hänt, jag brukar visserligen vara torr men nu är det snudd på löjligt..
 
Och så stör det mig att internet (fiber) ligger nere. Hittade på leverantörens hemsida att det är ett planerat underhåll som beräknas ta sju timmar. Man kan tycka att de borde informera om det på ett mer tillgängligt sätt än att söka på deras hemsida.. Men men, vi får klara oss med mobilnätet ikväll.
 
Sen, tystnad. Vill du sälja eller inte? 🙄

IMG_4082.jpeg
 
Mitt system för vatten i trädgården haär ursprungligen gardenakopplingar vid alla uppkast. Det var väl det enda som fanns förr?

Köpte ett gäng nya kopplingar - Hozelock. Visar sig att de inte är kompatibla. En hozelockhona sitter inte fast om jag sätter den på en gardenahane. (Tvärtom går dock bra.:banghead: )
Resultat - jag är genomblöt. När jag vred på vattnet lossnar kopplingen och jag får vatten med fullt tryck över hela mig.
Morr

Googling visar att Granngården säljer Gardena. Tur att en butik ligger i närmaste samhälle.
 
Vårrusade i veckan, kände mig tuff och stark tills jag trampade snett, vred till benet, och drabbades av akut kärringknä mitt i en backe. Nu har jag haltat runt i två dar och tyckt synd om mig själv. En kollega höll ett långt informationstal om hur äldre kvinnor får lägre hormonhalter och lättare drabbas av skador. Tack för den. :cool::up:

Jag och artros-skruttisen här hemma har gjort gemensam sak i vikten av stillsamma promenader i alla fall. Varför fara runt som en tok när man kan vandra i stillsam ro och lukta på maskrosorna, tugga på ett upphittat bananskal och stirra på spännande grannhundar? Ynglingen tycker vi är grymt trista, men har fått kompensations-tuggis inomhus för att acceptera läget.
 
Mitt system för vatten i trädgården haär ursprungligen gardenakopplingar vid alla uppkast. Det var väl det enda som fanns förr?

Köpte ett gäng nya kopplingar - Hozelock. Visar sig att de inte är kompatibla. En hozelockhona sitter inte fast om jag sätter den på en gardenahane. (Tvärtom går dock bra.:banghead: )
Resultat - jag är genomblöt. När jag vred på vattnet lossnar kopplingen och jag får vatten med fullt tryck över hela mig.
Morr

Googling visar att Granngården säljer Gardena. Tur att en butik ligger i närmaste samhälle.
Vi har stoppkopplingar. Då behöver man inte bli blöt om det händer.
 
Jag stör mig på örhängen.
Jag har haft hål i öronen sedan jag var 5 år. Har nickelallergi och är känslig med vad jag kan ha i öronen. De senaste 10 åren har jag inte haft örhängen så jätteofta av olika trista orsaker:
-jag tappar dem i sängen och sticker mig på dem på natten
-jag tappar dem någon annanstans och hittar inte dem igen.
-de sticks på baksidan av öronen när jag ligger på kudden
-de sticks på baksidan av öronen när jag har hörlurar på mig

Vill inte ha stora som hänger eller tynger eller fastnar i saker, tycker det är obehagligt. Föredrar små och typ diskreta, enkla med pinne och plopp. Är pinnen för kort så den inte sticks så trillar ploppen av. Är den som den ska vara så sticks den.

Hade nyligen några små i nickelfritt material och ändå reagerade mina öron. Så har nu några i plast istället. Har tänkt köpa flera, har skänkt bort alla mina, men vet inte om det ens är lönt när jag inte kan ha örhängen som normalt folk liksom.
 
Jag stör mig på örhängen.
Jag har haft hål i öronen sedan jag var 5 år. Har nickelallergi och är känslig med vad jag kan ha i öronen. De senaste 10 åren har jag inte haft örhängen så jätteofta av olika trista orsaker:
-jag tappar dem i sängen och sticker mig på dem på natten
-jag tappar dem någon annanstans och hittar inte dem igen.
-de sticks på baksidan av öronen när jag ligger på kudden
-de sticks på baksidan av öronen när jag har hörlurar på mig

Vill inte ha stora som hänger eller tynger eller fastnar i saker, tycker det är obehagligt. Föredrar små och typ diskreta, enkla med pinne och plopp. Är pinnen för kort så den inte sticks så trillar ploppen av. Är den som den ska vara så sticks den.

Hade nyligen några små i nickelfritt material och ändå reagerade mina öron. Så har nu några i plast istället. Har tänkt köpa flera, har skänkt bort alla mina, men vet inte om det ens är lönt när jag inte kan ha örhängen som normalt folk liksom.
Kolla på till exempel snälla Alice, dom har örhängen utan piggar som sticks!
 
Jag stör mig på örhängen.
Jag har haft hål i öronen sedan jag var 5 år. Har nickelallergi och är känslig med vad jag kan ha i öronen. De senaste 10 åren har jag inte haft örhängen så jätteofta av olika trista orsaker:
-jag tappar dem i sängen och sticker mig på dem på natten
-jag tappar dem någon annanstans och hittar inte dem igen.
-de sticks på baksidan av öronen när jag ligger på kudden
-de sticks på baksidan av öronen när jag har hörlurar på mig

Vill inte ha stora som hänger eller tynger eller fastnar i saker, tycker det är obehagligt. Föredrar små och typ diskreta, enkla med pinne och plopp. Är pinnen för kort så den inte sticks så trillar ploppen av. Är den som den ska vara så sticks den.

Hade nyligen några små i nickelfritt material och ändå reagerade mina öron. Så har nu några i plast istället. Har tänkt köpa flera, har skänkt bort alla mina, men vet inte om det ens är lönt när jag inte kan ha örhängen som normalt folk liksom.

Kolla på till exempel snälla Alice, dom har örhängen utan piggar som sticks!

Eller smycken från riktig piercare/återförsäljare. Då finns det med platta eller kula på baksidan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 140
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
24 669
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 183
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp