Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hear hear! Ska jag göra sambons favorit så måste jag till både Willys och Ica och de är inte ens nära varann. Ica har inte rätt potatisgratäng och Willys har inte philadelphia med grillad paprika. Sistnämnda känns skitkonstigt att de inte bara tar in?! Ica kan jag förstå, den specifika gratängen (de har märket, men inte sorten med svamp i) säljer tydligen inte bra nog har de sagt, men philadelphia... Kom igen liksom :cautious:
Här fick de efter minst 2 år äntligen in Coops svamp igen nyligen men nu är skylten och allt spårlöst borta igen :jawdrop:
Tror att någon jävlas med mig :p
 
Stör mej på att det är ljust så länge på kvällarna. Kommer inte i säng när det är ljust och vaknar alldeles för tidigt för att det är ljust. Vaknar jag inte av ljuset i sig så är det av dom förbannade asen till fåglar som börjar sjunga så fort det ljusnar. Och lagom till att jag somnar om och sover som bäst så måste jag gå upp.
 
Om några år kommer alla i landet få fastighetsnära insamling. Tittade i rn sån tunna vi ska få förstår inte hur det ska få plats med kartonger och plast.
Behöver man mer utrymme går det att beställa extra tunna för papper eller plast, alternativt om det gäller enstaka tillfällen lämna en extra säck samtidigt som de gör vanliga tömningen.

Mitt problem är snarare att tunnorna är så attans stora, vilket ger praktiska problem bl.a. med hur och var de kan ställas...
 
Behöver man mer utrymme går det att beställa extra tunna för papper eller plast, alternativt om det gäller enstaka tillfällen lämna en extra säck samtidigt som de gör vanliga tömningen.

Mitt problem är snarare att tunnorna är så attans stora, vilket ger praktiska problem bl.a. med hur och var de kan ställas...
Jag tror vi gör som vi gör idag med platsen. Ställer fram dem vid bilarna tömning dagen så kan de stå bakom förrådet alla andra dagar.

Här har de sagt att de stora container skall vara kvar. Då är det ju bara ta med när man passerar.
 
Jag tror vi gör som vi gör idag med platsen. Ställer fram dem vid bilarna tömning dagen så kan de stå bakom förrådet alla andra dagar.

Här har de sagt att de stora container skall vara kvar. Då är det ju bara ta med när man passerar.
Jag kommer i stort fortsätta som innan att lämna förpackningarna själv. Till stor del för att slippa ställa ut tunnorna alls under mycket av vintern.
 
Stör mej på att det är ljust så länge på kvällarna. Kommer inte i säng när det är ljust och vaknar alldeles för tidigt för att det är ljust. Vaknar jag inte av ljuset i sig så är det av dom förbannade asen till fåglar som börjar sjunga så fort det ljusnar. Och lagom till att jag somnar om och sover som bäst så måste jag gå upp.
Har du mörkläggningsgardiner? Efter vi skaffade dessa så sover vi mycket bättre. Och sätta en tid för sin läggning, så man går in i sängen.
Vi försöker alltid lägga oss ungefär samma tid varje dag även fast det tar emot en ljus kväll 😅
 
Har du mörkläggningsgardiner? Efter vi skaffade dessa så sover vi mycket bättre. Och sätta en tid för sin läggning, så man går in i sängen.
Vi försöker alltid lägga oss ungefär samma tid varje dag även fast det tar emot en ljus kväll 😅
Hjälper inte. Jag vet om att det är ljust och då ställer min kropp in sig på att vara vaken. Sen vaknar jag ju även tidigt. Även om jag sover ordentligt så sätter dom där förbannade fåglarna utanför fönstret igång. Så det blir en massa störningar
 
Har du frågat om dom kan ta in den?
Inte på Willys, har inte hittat nån kontaktväg och inte orkat jaga personal. På Ica har jag däremot pratat med inköpsansvarig och det var då jag fick veta att potatisgratängen med svamp säljer för dåligt (och att folk alltså har sjukt dåliga smaklökar för den är godast, hallå liksom :p )
Här fick de efter minst 2 år äntligen in Coops svamp igen nyligen men nu är skylten och allt spårlöst borta igen :jawdrop:
Tror att någon jävlas med mig :p
Det måste vara en konspiration!
 
Min allergiska reaktion. Sprungit fram och tillbaka på akut- och medicinmottagning enda sedan jag kom hem förra veckan :arghh:Antihistaminer och kortison hjälper inte än och klådan blir bara värre. Igår kunde jag inte öppna ena ögat för ansiktet var så svullet och läpparna helt bortdomnade. Fint illröd/blåflammig :meh: Vill bara kunna sova :cry:
 
Torra händer.
Jag tvättar mig typ hela tiden, så händerna blir snustorra. Trots att jag smörjer och smörjer..

Lägg dessutom till att den nya handkrämen jag köpte är så parfymerad att det stinker i hela huset när jag använder den. Det står "Parfymerad" klart och tydligt på förpackningen, men min hjärna fick det till "Oparfymerad" :cautious:
 
Hear hear! Ska jag göra sambons favorit så måste jag till både Willys och Ica och de är inte ens nära varann. Ica har inte rätt potatisgratäng och Willys har inte philadelphia med grillad paprika. Sistnämnda känns skitkonstigt att de inte bara tar in?! Ica kan jag förstå, den specifika gratängen (de har märket, men inte sorten med svamp i) säljer tydligen inte bra nog har de sagt, men philadelphia... Kom igen liksom :cautious:
Blir det gott att ha i svamp i potatisgratäng? Måste nog testa.
 
Dagens två första (?) störigheter.

• Misstänker att jag har UVI. Har bara haft det en gång tidigare men det känns nog så. Oerhört irriterande och inte kan jag göra så mycket åt det heller.

• SJ:s nya bokningssystem. "
I samband med bytet av bokningssystem försvinner möjligheten att få biljetten levererad via sms. Biljetterna kommer att levereras som e-biljett.

Även zonbiljetter i storstäderna tas bort och endast specificerad hållplats kan bokas."
Bokar jag tågbiljett kommer den till min jobbmejl. Väldigt knepigt eftersom jag normalt sett har avfärd hemifrån, inte från jobbet. Dessutom vet jag ju inte alltid vad aktuell busshållplats/tunnelbanestation heter.
 
• SJ:s nya bokningssystem. "
I samband med bytet av bokningssystem försvinner möjligheten att få biljetten levererad via sms. Biljetterna kommer att levereras som e-biljett.

Även zonbiljetter i storstäderna tas bort och endast specificerad hållplats kan bokas."
Det är svårt att gilla SJ (egentligen sedan bolagiseringen), och de gör det aktivt svårare och svårare. Jag som historiskt sedan barnsben älskat tåg har i allt väsentligt räknat bort det som ett seriöst transportmedel, och jag har svårt att se tåg i Sverige som det framtidsalternativ som det skulle behöva vara. :(
 
Dagens två första (?) störigheter.

• Misstänker att jag har UVI. Har bara haft det en gång tidigare men det känns nog så. Oerhört irriterande och inte kan jag göra så mycket åt det heller.

• SJ:s nya bokningssystem. "
I samband med bytet av bokningssystem försvinner möjligheten att få biljetten levererad via sms. Biljetterna kommer att levereras som e-biljett.

Även zonbiljetter i storstäderna tas bort och endast specificerad hållplats kan bokas."
Bokar jag tågbiljett kommer den till min jobbmejl. Väldigt knepigt eftersom jag normalt sett har avfärd hemifrån, inte från jobbet. Dessutom vet jag ju inte alltid vad aktuell busshållplats/tunnelbanestation heter.
Oh det hatade jag i min gamla stad på bussen. Inte sjutton vet jag vad busshållplatserna heter. Speciellt eftersom jag åkte buss typ 2 ggr per år och till olika ställen. Tog hellre pendeln till kompisen och åkte med henne än att tjafsa med bussen å bussbiljetter. Hjälpte inte att ena bussen verkligen körde som en galning dom gånger jag åkte med den.
 
Dagens två första (?) störigheter.

• Misstänker att jag har UVI. Har bara haft det en gång tidigare men det känns nog så. Oerhört irriterande och inte kan jag göra så mycket åt det heller.

• SJ:s nya bokningssystem. "
I samband med bytet av bokningssystem försvinner möjligheten att få biljetten levererad via sms. Biljetterna kommer att levereras som e-biljett.

Även zonbiljetter i storstäderna tas bort och endast specificerad hållplats kan bokas."
Bokar jag tågbiljett kommer den till min jobbmejl. Väldigt knepigt eftersom jag normalt sett har avfärd hemifrån, inte från jobbet. Dessutom vet jag ju inte alltid vad aktuell busshållplats/tunnelbanestation heter.
SJs app är väldigt smidig tycker jag. Då har en alla biljetter i telefonen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 144
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 185
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp