Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh det hatade jag i min gamla stad på bussen. Inte sjutton vet jag vad busshållplatserna heter. Speciellt eftersom jag åkte buss typ 2 ggr per år och till olika ställen. Tog hellre pendeln till kompisen och åkte med henne än att tjafsa med bussen å bussbiljetter. Hjälpte inte att ena bussen verkligen körde som en galning dom gånger jag åkte med den.

Åker jag till någon annan stad har jag ännu mindre koll på vad hållplatserna heter. Härnere i Skåne kan man söka på adress och få fram hållplatserna men det ger ju inget utrymme för flexibilitet. Ibland är det ju flera hållplatser som ligger hyggligt nära destinationen.
 
Åker jag till någon annan stad har jag ännu mindre koll på vad hållplatserna heter. Härnere i Skåne kan man söka på adress och få fram hållplatserna men det ger ju inget utrymme för flexibilitet. Ibland är det ju flera hållplatser som ligger hyggligt nära destinationen.
Ingen aning om det funkade i min gamla stad, för att kunna få upp busshållplatsens namn.. Men jag som bodde där större delen av mitt liv hade problem. Kan bara tänka mig hur svårt det är för turister då. Inte precis user friendly.
 
Det gick inte att beställa lecakulor online på Granngården. Typiskt, beställde annat därifrån så hade varit smidigt. Får hoppas Ica maxi har annars måste jag ta mig förbi Ikea. Ikea här är gigantiskt mot för vad jag är van vid och allt på samma våning.
 
Ingen aning om det funkade i min gamla stad, för att kunna få upp busshållplatsens namn.. Men jag som bodde där större delen av mitt liv hade problem. Kan bara tänka mig hur svårt det är för turister då. Inte precis user friendly.

När jag för någon månad sedan var i Jönköping verkade det inte gå att söka hållplats med hjälp av adress. Ännu störigare.
 
Jag vill inte ha en massa onödiga appar. Dessutom vet jag inte riktigt hur bra det funkar med koppling till jobbmejlen.
Om den hjälper är den ju inte onödig ;-) jag har den kopplad till min jobbmejl. Bokar via jobbet så fyller jag i att det är via företaget och faktura. Annars är det privat. Tycker det är supersmidigt.
 
Om den hjälper är den ju inte onödig ;-) jag har den kopplad till min jobbmejl. Bokar via jobbet så fyller jag i att det är via företaget och faktura. Annars är det privat. Tycker det är supersmidigt.

Även om du inte kommer åt jobbmejlen utanför jobbet?
Vi har en avdelning som bokar våra resor så det behöver jag inte göra själv.

Och jo, jag tycker att den är onödig eftersom funktionen sms-biljett hittills har fungerat :)
 
Även om du inte kommer åt jobbmejlen utanför jobbet?
Vi har en avdelning som bokar våra resor så det behöver jag inte göra själv.

Och jo, jag tycker att den är onödig eftersom funktionen sms-biljett hittills har fungerat :)
Ja mejlen är bara inloggningsuppgift i appen. Så jag behöver bara komma åt appen. Biljetterna finns i appen. Tycker fördelarna är många mot sms-biljett. Jag ser hela resan i appen med alla biljetter. Jag ser ev förseningar, spår, tågnummer mm.

Men vill du inte ha den så ska du ju inte ha den såklart. Det var bara ett tips för att jag tycker den är bra 😊
 
Ja mejlen är bara inloggningsuppgift i appen. Så jag behöver bara komma åt appen. Biljetterna finns i appen. Tycker fördelarna är många mot sms-biljett. Jag ser hela resan i appen med alla biljetter. Jag ser ev förseningar, spår, tågnummer mm.

Men vill du inte ha den så ska du ju inte ha den såklart. Det var bara ett tips för att jag tycker den är bra 😊

Jag har bara en viss aversion mot en massa appar som skräpar runt i telefonen. Föredrar att göra saker via Chrome eller mejl/sms.
Tycker att det är tämligen uruselt att SJ gör såhär men det är kanske ett led i att göra det ännu sämre att åka tåg.
 
Torra händer.
Jag tvättar mig typ hela tiden, så händerna blir snustorra. Trots att jag smörjer och smörjer..

Lägg dessutom till att den nya handkrämen jag köpte är så parfymerad att det stinker i hela huset när jag använder den. Det står "Parfymerad" klart och tydligt på förpackningen, men min hjärna fick det till "Oparfymerad" :cautious:
Engångshandskar är mitt tips så jobbigt med torra händer
 
Inte så smidigt att greja med när man ex är kissnödig eller ska byta blöja :D
Jag har UVI och springer på toa typ hela tiden, blir ett väldigt handtvättande..
Mitt tips är att använda en tvål utan SLS (sodium lauryl sulfat och en del andra snarlika namn), det tycker jag gör skillnad på hur mycket det torkar ut. Handdiskmedel kan också fungera som alternativ.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 142
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 773
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 185
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp