Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina grannar över och under mig.

Hon över sprayar något på sina växter och efter ca 10 min kommer sedan ett vattenfall på min balkong Sköljer hon av sina behandlade växter med en hink?
Kan jag ringa på och säga att det inner väldigt mycket vatten på min balkong, på mina växter och även mina katter som fått sig en plötslig dusch! Och jag vet ju inte om hon sköljer av något giftig 🙁

Grannen under röker, konstant. Går ibland inte mer än 5 minuter mellan ciggen. Hon stor står så att det ofta blåser in genom mitt tilluftintag. Vilket jag inte kan stänga då det är va modern variant in via elementet.
Så antingen sitta ute å röken eller sitta in i den….

Kan man plinga på och säga till? Jag är så dåligt på om sånt är ok.
Montera ned balkongen och låt vattenfallen släcka cigaretterna :angel:

Och ja, jag tycker att man definitivt kan plinga på och säga till, men det är bra att ganska mjukt fokusera på hur det negativt drabbar dig och att det är det du vill lösa.
 
Montera ned balkongen och låt vattenfallen släcka cigaretterna :angel:
Utmärkt idé :rofl: undrar bara om jag får godkänt av föreningen.:idea:

Jag är oftast rätt mjuk i ton när jag pratar och tänkte inte komma med några pekpinnar om jag plingar på. Utan fråga om man kan lösa på annat sätt.
Stå och röka på andra sidan balkongen tex, det stör nog ingen granne.
 
Senast ändrad:
Mina grannar över och under mig.

Hon över sprayar något på sina växter och efter ca 10 min kommer sedan ett vattenfall på min balkong Sköljer hon av sina behandlade växter med en hink?
Kan jag ringa på och säga att det inner väldigt mycket vatten på min balkong, på mina växter och även mina katter som fått sig en plötslig dusch! Och jag vet ju inte om hon sköljer av något giftig 🙁

Grannen under röker, konstant. Går ibland inte mer än 5 minuter mellan ciggen. Hon stor står så att det ofta blåser in genom mitt tilluftintag. Vilket jag inte kan stänga då det är va modern variant in via elementet.
Så antingen sitta ute å röken eller sitta in i den….

Kan man plinga på och säga till? Jag är så dåligt på om sånt är ok.
"Hej, tänkte bara kolla om det där du sprayar på växterna och sen sköljer bort, det är inget som kan vara farligt för mina katter som brukar vistas på balkongen?"
 
Beställde några foton i storlek A4.
Köpte ramar i samma storlek.

Fotona är liksom långsmala och passar inte i ramarna :banghead: det blir en liten kant längs långsidorna och kortsidorna behöver klippas ner ca 0,5 cm.
Asfult!

Och dessutom har jag köpt (och öppnat förpackningarna till) en massa ramar helt i onödan.. Nu måste jag antingen hitta snygga passepartout som passar eller köpa nya ramar med "inbyggd" passepartout.
 
Jag träffar på en före detta kollega, som hade en märklig förmåga att komma med konstiga kommentarer.
Vad säger människan i dag då jag glatt säger hej och undrar hur det går och hur hon har det?
Jo: Och du har glömt att stryka skjortan ser jag.
O_o

Eeeh... den är gjort av sådant där småvågigt glatt material som jag inte vet vad heter, men som absolut ska vara precis sådant och var sådant då jag köpte skjortan...
 
Beställde några foton i storlek A4.
Köpte ramar i samma storlek.

Fotona är liksom långsmala och passar inte i ramarna :banghead: det blir en liten kant längs långsidorna och kortsidorna behöver klippas ner ca 0,5 cm.
Asfult!

Och dessutom har jag köpt (och öppnat förpackningarna till) en massa ramar helt i onödan.. Nu måste jag antingen hitta snygga passepartout som passar eller köpa nya ramar med "inbyggd" passepartout.
Med andra ord är fotona inte A4 utan nån storlek som liknar.
A4 är 210×297 mm och inget annat.Svensk standard.
Utländsk site?
 
Fujifilm. Enligt beställningen ska de vara A4, med de måtten du skriver. Men det är de inte. Det är det som är så störigt..
Vilket format var bilderna? Gissade att du skickade digitala bilder?
När jag gjorde det så blev en del längre och en del kortare, några hade en bred vit kant. Men det var ju för att en del av bilderna jag skickat var i olika udda format.
 
Vilket format var bilderna? Gissade att du skickade digitala bilder?
När jag gjorde det så blev en del längre och en del kortare, några hade en bred vit kant. Men det var ju för att en del av bilderna jag skickat var i olika udda format.
Fast beställer jag ett format på bild får ju den "digitala assistenten" säga ifrån om det inte går. Vi kunde tex inte göra så stort som vi ville haft från början. Enligt förhandsgranskningen skulle A4 fungera utan konstiga mått.
De är tagna med en helt vanlig digitalkamera (nåja, proffskamera)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 181
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp