Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag är trött eller lat, vet inte vilket. Skulle träna idag men det blev inget. Sov och kollade tv i stället.
Plus att jag har dåligt med mat, den bara tar slut hela tiden! :cautious: Jobbigt att gå och handla i värmen, tror jag ska handla online med hemleverans. 🤔
 
Beställde några foton i storlek A4.
Köpte ramar i samma storlek.

Fotona är liksom långsmala och passar inte i ramarna :banghead: det blir en liten kant längs långsidorna och kortsidorna behöver klippas ner ca 0,5 cm.
Asfult!

Och dessutom har jag köpt (och öppnat förpackningarna till) en massa ramar helt i onödan.. Nu måste jag antingen hitta snygga passepartout som passar eller köpa nya ramar med "inbyggd" passepartout.

Vilket format var bilderna? Gissade att du skickade digitala bilder?
När jag gjorde det så blev en del längre och en del kortare, några hade en bred vit kant. Men det var ju för att en del av bilderna jag skickat var i olika udda format.

Ja, det var min tanke också. Många mobiler tar ju foton som är mer långsmala än A-formatet tex.
 
Fast beställer jag ett format på bild får ju den "digitala assistenten" säga ifrån om det inte går. Vi kunde tex inte göra så stort som vi ville haft från början. Enligt förhandsgranskningen skulle A4 fungera utan konstiga mått.
De är tagna med en helt vanlig digitalkamera (nåja, proffskamera)

Ja, ser det normalt ut i förhandsgranskningen hade jag reklamerat.
 
Städar i mörker 😂
1000044269.jpg
 
Jag blir galen! på röda siffror på Facebook som påstår att jag har oläst meddelande på messanger. Har kollat flera gånger på datorn men inget syns.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag blir galen! på röda siffror på Facebook som påstår att jag har oläst meddelande på messanger. Har kollat flera gånger på datorn men inget syns.
Jag hade med det problemet tidigare i våras, det försvann när jag uppdaterade appen. Värt att testa? :)
 
Kristalltrenden.
Det är flera saker som stör mig med den, men just nu är det en sak som stör mig lite extra.
Att det är så odelat positivt.
Har dessa människor aldrig läst en bok eller sett en film/serie?:p
Något som låter för bra för att vara sant har ofta en negativ baksida. Ett väsen som kan få dina önskningar att gå i uppfyllelse är nyckfullt och ser till att det du önskar blir till något du egentligen inte vill ha. En amulett som kan ge lycka och välstånd kan ge ensamhet och misär om den används fel.
Kärleken kan bli besatthet. Man kan få evig skönhet, men själen ruttnar sakta bort och man blir bara ett vackert skal...o.s.v.
Motpoler för balans helt enkelt.
Men inte med kristallerna, de lyckas att vibrera i sådan frekvens att du bara får precis det du vill ha. Den botar din huvudvärk, men du får inte magont istället. Du får löneförhöjning, men får inte mera jobb istället.
Tänk att ett mineral kan vara så smart, att dess egenskaper bara gynnar oss :D
 
Kristalltrenden.
Det är flera saker som stör mig med den, men just nu är det en sak som stör mig lite extra.
Att det är så odelat positivt.
Har dessa människor aldrig läst en bok eller sett en film/serie?:p
Något som låter för bra för att vara sant har ofta en negativ baksida. Ett väsen som kan få dina önskningar att gå i uppfyllelse är nyckfullt och ser till att det du önskar blir till något du egentligen inte vill ha. En amulett som kan ge lycka och välstånd kan ge ensamhet och misär om den används fel.
Kärleken kan bli besatthet. Man kan få evig skönhet, men själen ruttnar sakta bort och man blir bara ett vackert skal...o.s.v.
Motpoler för balans helt enkelt.
Men inte med kristallerna, de lyckas att vibrera i sådan frekvens att du bara får precis det du vill ha. Den botar din huvudvärk, men du får inte magont istället. Du får löneförhöjning, men får inte mera jobb istället.
Tänk att ett mineral kan vara så smart, att dess egenskaper bara gynnar oss :D
Jag stör mig också på det men mest pga att brytningen av kristaller känns arbetsmiljömässigt tveksam
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 132
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 593
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 181
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp